AMP - Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/2. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/2. rész
2019/10/19
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

Három részes sorozatunkban részletesen bemutatjuk, hogyan használhatod weboldalad SEO teljesítményének elemzésére a Google Search Console-ban található elemzéseket, adatokat és jelentéseket. Ha az első részről lemaradtál volna, kattints IDE, ITT a harmadik részt is elérheted! Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, ha értesülni szeretnél a következő részek megjelenéséről. Nézzük tehát az alapokkal kapcsolatos tippjeink folytatását!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

4. Nézd meg, hogy vannak-e indexelési hibák webhelyeden

Ideje átlépni egy másik jelentésbe – ez úttal a Lefedettséget vizsgáljuk. Ez a jelentés mutatja meg a Google által indexelt oldalak állapotát webhelyeden. Itt a Teljesítmény jelentéshez hasonlóan felül mutatókat, alatta egy grafikont, az alatt pedig egy táblázatot láthatunk.

 


 

A mutatók egészen magától értetődők: a legfontosabb ezek közül pedig következők:

  • Hiba: Ez a mutató azt jelzi, hogy hány oldalt nem tudott indexelni a Google webhelyeden.
  • Érvényes: Ez a mutató azokat az oldalakat jelzi, amelyeket a Google gond nélkül tudott indexelni webhelyeden.

 

Lejjebb, a táblázatban láthatod az éppen kijelölt mutató részleteit. Érdemes ide gyakran visszanézni, hogy ellenőrizni tudd a hibás, illetve figyelmeztetéssel érvényes oldalak listáját, és hogy láthasd, mi is okozta a hibákat vagy figyelmeztetéseket a Google részéről.

 

5. Küldj be új oldalakat indexelésre a Google Search Console felületén

Meglehet, hogy webhelyeden szerepel egy-két oldal, ami valami oknál fogva nem került bele a Google indexébe. Ezt saját kezűleg is beküldheted indexelésre a Google Search Console-on keresztül, méghozzá az URL-ellenőrzés menüelemre kattintva a baloldali oszlopban (a Teljesítmény alatt).

 

 

Miután rákattintasz az ellenőrzésre, a Google Search Console arra kér majd, hogy add meg az URL-t a keresősávban (a felület többi része el is sötétül ilyenkor). Add meg az URL-t, és várj, hogy az eszköz elvégezze az ellenőrzést. Ha nem talál problémát, akkor jobb oldalt kérheted is az indexelést az Indexelési kérelem kifejezésre kattintva.

 

Érdemes észben tartani, hogy akár több napba is telhet, míg a Google feldolgozza a kérelmet, feltérképezi az oldalt, és hozzáadja az indexhez.

 

6. Tölts fel webhelytérképet

Ha szeretnéd megkönnyíteni a Google dolgát webhelyeden, akkor érdemes feltölteni egy webhelytérképet a Search Console-on keresztül. Egy webhelytérkép webhelyed összes oldalának URL-jét tartalmazza, így a Google Search Console-nak nem kell külön keresgélnie, hogy mely oldalakat indexelje webhelyeden.

 

Ez a folyamat nagyon egyszerű. Ha már elkészítetted webhelytérképedet, akkor először is válaszd a Webhelytérképek menüelemet a baloldali oszlopban, majd add meg annak URL címét, végül pedig küldd be a jobb oldali gomb segítségével.

 

7. Ellenőrizd webhelyed mobilbarát jellegét

Köztudott tény, hogy a Google már jó ideje igyekszik átállni a mobil-első indexelésre minden létező webhelyen, és biztos lehetsz benne, hogy a te domainedre is ilyen „szemekkel” tekint már. Ezt egyébként szintén a Search Console-ban ellenőrizheted, ha a baloldali menüben a Beállításokra kattintasz. Itt látsz majd egy „Indexelő feltérképező robot” részt, ahol láthatod, hogy mely robottal ellenőrizteti webhelyedet a Google.
 

 

Esetünkben ez a „Googlebot okostelefonra”, tehát példa webhelyünk 2018 augusztusa óta a mobil-első indexelés tagja. Ha szeretnéd megnézni, hogy webhelyed mely oldalai használhatók megfelelően (a Google szemében) mobileszközökön, akkor a baloldali menüben kattints a Mobilos használhatóságra. Ennek a felületnek a működését az előzőek után már bizonyára tudni fogod.
mobil

 

8. Nézd meg, hogy milyen webhelyek hivatkoznak sajátodra

A Google Search Console azt is képes megmutatni, hogy mely más domainek linkelnek saját webhelyedre; hogy mely oldalaidra linkelnek a leggyakrabban, illetve hogy mely oldalaid kapták eddig a legtöbb linket.

 

Ha szeretnéd megnézni webhelyed összes visszahivatkozását (vagyis az összes linket, ami más domainekről mutat webhelyedre), akkor kattints a Linkek jelentésre a baloldali menüben, majd az Egyebek gombra. A legtöbbet linkelt oldalak szakasz alsó sarkában.

 

9. Ellenőrizd a webhelyedre kiszabott büntetéseket

Ha a Google munkatársai úgy döntenek, hogy tartalmaid valamivel megsértették a keresőóriás szigorú minőségi irányelveit, akkor kézi büntetést szabhatnak ki webhelyedre. Ezek a műveletek, vagyis büntetések akár olyan súlyosak is lehetnek, hogy az egész webhelyed kieshet miattuk a Google indexéből.

 

Büntetéseket sok mindenért kiszabhat a Google, például ha vásárolt visszahivatkozásokat észlel, vagy ha átmásolt, rossz minőségű tartalmakat talál webhelyeden, de problémás lehet még a kulcsszóhalmozás, vagy a szándékosan megtévesztő átirányítgatás is.

 

Senkinek sem javasoljuk, hogy bármi ilyennel kockáztassa saját, vagy ügyfele hírnevét és státuszát, de ha úgy érzed, hogy mégis történt valamilyen baj, akkor a Kézi műveletek jelentésben ellenőrizheted azt.

 

 

Jó esetben semmilyen problémát nem jelenít majd meg itt a Google Search Console, de ha igen, akkor ahhoz is kínál majd némi segítséget, hogy miképpen oldhatod meg a problémát. Ha ez is megtörtént, szintén ezen a felületen kérheted, hogy a Google vizsgálja ki újra a helyzetet, és visszavonja a büntetést.

 

Érdemes megjegyezni, hogy itt csak a kézi, tehát manuális, a Google munkatársai által kiszabott büntetések jelennek meg. Amennyiben a Google önálló algoritmusa automatikusan bünteti webhelyedet, azt itt nem fogja megmutatni a Search Console.
 

 

Következő cikkünkben folytatjuk a Google Search Console SEO célú felhasználásának részletes bemutatását, IDE kattintva elérheted! Iratkozz fel push értesítéseinre ITT, hogy le nem maradj róla! 

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 11

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.