A kulcsszókutatás a SEO alapja
Egy marketinges számára nélkülözhetetlen információ tudni, hogy az emberek mik iránt érdeklődnek az interneten, hiszen ez alapján azonosíthatja azokat a trendeket, amelyeken keresztül minél szélesebb közönséget érhet el. Ez a folyamat nem mellesleg elengedhetetlen része a kulcsszókutatásnak is. Sokszor magunk is meglepődünk, milyen réskulcszavak produkálják a konverziók tömegét. Hiába vagyok második a marketing szóra a Google-ben, nagyon ritka, hogy egy potenciális vevő ilyen tág kifejezést írjon be, amikor is online marketing tanácsadót keres.
Szerencsére nem egy olyan ingyenes online eszköz van, ami segít kideríteni, hogy mik éppen a legfelkapottabb témák, a legnépszerűbb kulcsszavak, és a „legtrendibb” történetek.
Google keresési javaslatok
A legegyszerűbb és leggyorsabb „eszköz”, ami némi fényt vet arra, hogy mikre keresnek szívesen az emberek nem más, mint a Google keresője. Elég csak elkezdeni begépelni egy keresőkifejezést a sávba, és az eszköz máris felsorol néhány kapcsolódó javaslatot.
Miután rákerestél valamire, a Google néhány kapcsolódó keresést is felsorol a találati oldal alján, amelyeknek köszönhetően még többet tudhatsz meg arról, hogy mik érdeklik az embereket az adott témában.
Google Trends
A Google részletesebb adatokat is kínál keresési statisztikáiból, méghozzá a Google Trends eszközzel. A folyamatosan frissülő keresési statisztika nem csak azt mutatja meg, hogy egy-egy adott keresőkifejezés mennyire népszerű, de akár többet is összehasonlíthatsz egymással, szűrhetsz például csak YouTube keresésekre, beállíthatsz időtartományokat, megnézheted a helyi statisztikákat (honnan hányan kerestek rá, akár magyar megyékre lebontva is), és így tovább.
Google Hírek
Ha friss tartalmakra vagy kíváncsi, amiket feldolgozhatsz egy blogbejegyzésedben (vagy egy videódban), akkor a Google Híreken mindenképpen érdemes szétnézni. Az itt megjelenő híreket a személyes érdeklődésed és keresett kulcsszavaid alapján válogatja össze a Google.
Megnézheted a vezető híreket, szűrhetsz Magyarországra, vagy közvetlen környezeted újdonságaira, és persze használhatod a keresősávot is. Ezen kívül kategóriánként is szűrhetsz
Felkapott témák a közösségi médián
A közösségi média folyamatosan nyüzsgő világában is rátalálhatsz azokra a legfrissebb felkapott témákra. A különböző platformok más és más formában mutatják meg ezeket, de lényegében mindenhol ugyan az a szerepük – felsorolni a legaktuálisabb híreket és történéseket a felhasználóknak.
Gyakorikérdések.hu
A vicces kérdéseiről és válaszairól hírhedté vált kérdezz-felelek alapú Gyakorikérdések.hu valójában egy rendkívül hasznos és értékes információforrás lehet, ha az ember kicsit mélyebben beleássa magát a webhelybe.
Böngészésedet szűkítheted különböző témakörökre, azokon belül pedig népszerű témák, vagy akár kapcsolódó kulcsszavak alapján is szűrhetsz.
Bing Webmester kulcsszókutató
Hasonlóképpen a Google-hoz, a Bing is elérhetővé teszi keresési statisztikáit a felhasználók számára. Az eszköz hat hónapra visszamenőleg jeleníti meg az adatokat, és ezek alapján kulcsszójavaslatokat is kínál nyelv, ország, és terület szerint.
Bing Ads népszerű lekérdezések
Ez az eszköz megmutatja, hogy mire keresnek rá az emberek ipar és iparág szerint. A lekérdezésekre kattintva külön megnézheted, hogy hogyan teljesített az elmúlt évben (fekete vonal) és idén (zöld vonal).
Google Ads Kulcsszótervező
A korábban AdWords néven futó Google Ads Kulcsszótervezőjét minden online marketinges ismeri – az eszköz inspirációt kínál új kulcsszavakra, lehetővé teszi azok összehasonlítását, megmutatja, hogy mekkora verseny folyik értük, és számos egyéb funkciót is kínál.