AMP - sEO hírek: Az összesített visszahivatkozások száma nem SEO szempont

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az összesített visszahivatkozások száma nem SEO szempont (és egyéb SEO hírek)
2021/03/31
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

SEO tudatos webmesterként bizonyára te is odafigyelsz rá, hogy hány visszahivatkozás mutat webhelyedre. A visszahivatkozások összegyűjtése már évtizedek óta fontos SEO stratégiának számít, és olyan taktikákat ihletett, mint a vendégblogolás, az infografikák elkészítése, illetve persze az adatalapú tartalmak létrehozása, a megosztások és visszahivatkozások megkaparintása érdekében.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Az általános vélemény szerint minél több visszahivatkozás mutat webhelyedre, annál jobban teljesítenek majd tartalmaid a keresőmotorok találatai között. Ez a gondolat azonban ilyen formában nem teljesen fedi a valóságot.

 

John Mueller, a Google egyik munkatársa szerint a Google algoritmusa egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy összesen hány visszahivatkozás mutat egy webhelyre. Egy kérdező az iránt érdeklődött, hogy a hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek száma fontosabb-e a Google szemében. A válasz így hangzott:

 

„Nem hinném, hogy ezek között különbséget tesznek a rendszereink. A magam részéről én nem foglalkoznék annyit a webhelyedre mutató hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek számával, mert egészen másképp tekintünk a linkekre.”

 

Természetesen a minőség továbbra is többet ér a mennyiségnél. Egyetlen jó minőségű link sokkal hasznosabb SEO szempontból, mint több ezer gyenge hivatkozás. A Google-t főleg az érdekli, hogy mennyire relevánsak a hivatkozások azon webhely számára, amire mutatnak. Muellertől hangzott el továbbá, hogy ha csak egy nagyobb webhely is hivatkozik egy oldalra, a Google már ettől is minőségi webhelyként tekinthet rá.


Természetesen ez a tapasztaltabb SEO szakembereknek nem szabad, hogy újdonság legyen. A minőségi visszahivatkozások mindig is a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoztak. Sokkal jobban megéri az idődet arra használni, hogy előkelőbb webhelyeken szerezz hivatkozásokat saját domainedre, mint bárhonnan linkeket kapni, ahonnan csak tudsz.

 

Az alapvető webes vitals-mutatók nem a webtárhelyen múlnak

Az alapvető webes vitals-mutatók már jó ideje megtekinthetők a Google Search Console felületén, így a webmesterek ellenőrizhetik, hogy törekvéseik megtérülnek-e, vagy sem. Nos, sokan tapasztalják, hogy meglepően nehéz javítani ezeken a mutatókon, ami első sorban annak köszönhető, hogy nem a webtárhely, hanem a webhely forráskódja az, ami jobban befolyásolja őket.

Ha tehát jó webtárhelyet használsz, de webes vitals-mutatóid mégsem elég kedvezőek, akkor valószínűleg a CMS-ed nincs felkészülve arra, hogy eleget tegyen a Google elvárásainak. Ideje lehet tehát frissíteni, vagy váltani.
 

Frissült a Google Search Console „Társítások” jelentése

A Google a Twitteren jelentette be, hogy felújította a Search Console „Társítások” jelentését, ahol a korábbi társítások automatikusan megjelennek majd. A GSC felületén a „Társítások” jelentés a Beállítások menüre kattintva érhető el, és a Search Console-hoz kapcsolt YouTube, Analytics, Google Ads és egyéb Google tulajdonokat jeleníti meg.

A frissítésnek köszönhetően további funkciók válnak elérhetővé a GSC felületén, és az Analyticsszel való összekötésnek köszönhetően pontosabb információkat jeleníthetsz meg az organikus keresőtalálatokról is.


 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.