Mi változott az eddigiekhez képest és mi az, ami nem működik a keresőoptimalizálásban 2013-ban?
- A cikkek átírása és újrapostolása már nem működő módszer. Régebben voltak, akik megírt cikkeiket egyszerűen újrafogalmazták, és gyakorlatilag ugyanazzal a tartalommal töltötték meg oldalukat, hogy jobb helyen szerepeljenek a keresési listákban.
- A dupla oldalak alkalmazása sem ajánlott. Ilyenkor két azonos tartalommal rendelkező oldal működött egymás mellett, amik csak kulcsszavaikban, meta tagjaikben és a többi, felhasználók számára az oldalon nem látható leírásban különböztek. A két oldal egymásra linkelt, így jobb helyezést lehetett elérni velük a keresési listákban. Ha dupla oldalaid vannak, javasoljuk, hogy csak az egyiket futtasd, hiszen ez a Google szemében csalásnak minősül és ezért büntetéseket is szabhatnak ki rád.
- Az olyan tiltottnak számító módszereket se alkalmazd, mint a kulcsszóhalmozás, vagy a képek mögött elrejtett szövegek, mivel ezekért is büntethet a Google.
2013 Keresőoptimalizálási újdonságai
Keresőoptimalizálási lista 2013
- Hozz létre oldaladnak Google fiókot és Email címet.
- Használj Google Analytics-t.
- Használj Google Webmester Eszközöket.
- Használj Bing Webmaster Tools-t.
- WordPress-t használsz (csak sajnálni tudlak érte)? Telepítsd a WordPress Google Analytics és SEO modulját.
- Ellenőrizd a Google Webmester eszközökben a 404/500-as hibákat, dupla tartalmakat, a hiányzó címeket és egyéb technika problémákat.
- Használd a Browseo-t olyan problémák felfedezésére, amit a Google Webmester nem talált meg.
- Használj Xenu-t a nem működő linkek megtalálására.
- Használd a Google Keyword Research Toolját (kulcsszó kereső eszköz). Oldalanként először csak egy kulcsszóra koncentrálj.
- Nézd meg versenytársaid linkjeit. Nézd meg, hogy milyen szövegeket használnak linkjeiknél.
- Linkjeiket megnézheted a Link Diagnosis, Open Site Explorer, Ahrefs, Majestic SEO és LipperHey programokkal.
- URL-ed tartalmazza a fő keresőszavadat (vagy hasonlítson rá).
- A title tagjeid maximum 70 karakterből álljanak. Ami felette van, az a keresés során nem számít.
- A meta leírásaid 156 karakternél ne legyenek hosszabbak, ugyanis az ezen felüli karakterek a keresés során nem számítanak már.
- Csak egy H1 címsort használj, ami mindenképp a többi (H2, H3, stb.) előtt legyen. A keresőszavaid legyenek benne ezekben is.
- Legyen elegendő keresőmotor-barát szöveg (ami nem rich media, flash, kép, videó) az oldaladon, ami legalább 100 szóból álljon, így a keresők értelmezni tudják, hogy miről szól az oldal. Nem feltétlenül szükséges felesleges szövegekkel teleírnod az oldaladat, de addig ne hozz létre új aloldalakat, amíg nincs meg 100 karaktered.
- Használd keresőszavaid szinonimáit is. Így nem csak egy kulcsszavakkal telepakolt szöveget kapsz, hanem egy természetesnek tűnő írást.
- A képeidnek legyen leíró altja és fájlneve, mert a keresőrobotok ezeket is elemezni tudják. Vigyázz, hogy ne használj ugyanolyan fájlnevet és altot több képnél, mert azt a Google spammelésnek tekinti.
- Aloldalaidra keresőbarát módon linkelj. Figyelj, hogy a linkeket mind a keresőrobotok, mind a felhasználók megértsék.
- Kezdd el az off-page keresőoptimalizálást és linképítést. Ez a SEO legnehezebb és egyben legfontosabb része.
- Nézd át oldalad, nehogy ugyanaz a tartalom szerepeljen kétszer. Használd a Google Webmester Eszközöket az ilyen tartalmak kiszűrésére, nehogy oldalad hátrányos helyzetbe kerüljön.
- Használj abszolút URL címeket. Néhány CMS platform lehetővé teszi, hogy a relatív URL helyett abszolút URL-t használj, ami sokszor hasznosabb.
- Mérd meg oldalad betöltési sebességét a Webmester Eszközökkel.
- Hozz létre oldaltérképet és tedd közzé a Google és Bing Webmaster Toolsban. Használd az XML-sitemaps.com oldalt vagy a Google XML Sitemaps WordPress pluginjét.
- Készíts Robot.txt fájlt amit tegyél közzé a Google és Bing Webmaster Tools-ban
- Az oldaladat mobil eszközökről is el lehet érni?
Készíts közösségi felületet oldaladhoz. A következő oldalakon érdemes ott lenni: