AMP - Az egyik leghasznosabb keresőoptimalizálási eszköz, amit a negatív SEO-nak köszönhetünk

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az egyik leghasznosabb keresőoptimalizálási eszköz, amit a negatív SEO-nak köszönhetünk
2019/05/29
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google Visszautasított linkek (Disavow Links Tool) eredetét internetes homály fedi: egyesek szerint azért hozta létre a Google, hogy a webmesterek védekezni tudjanak a negatív keresőoptimalizálás ellen, míg mások szerint azért, hogy információt szerezzenek a linkhálózatokról olyan kiadóktól, akik büntetés áldozatai lettek. Azonban a Visszautasított linkek eszköz története egészen más, és fontos ismerni ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban alkalmazhasd saját keresőoptimalizálási stratégiádban.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Miért jött létre a Visszautasított linkek eszköz?

A Visszautasított linkek leírásából azt szűrhetjük le, hogy kifejezetten a negatív SEO elleni fellépés érdekében jött létre. A negatív SEO lényege, hogy valaki (szándékosan vagy minden hátsó szándék nélkül) olyan hivatkozásokat irányít egy webhelyre, amelyek lerontják annak tekintélyét a Google és más keresőmotorok szemében.

 

A Visszautasított linkek eszköz leírásában a következő szöveg olvasható:

„Ha úgy gondolja, hogy webhelye rangsorolását rontják azok az alacsony minőségű linkek, amelyek kívül esnek az Ön irányításán, akkor megkérheti a Google-t, hogy hagyja figyelmen kívül ezeket a webhely felmérése során.”

 

Tény, hogy szó szerint nem „hangzik el” a negatív keresőoptimalizálás kifejezés, de egyértelmű, hogy az eszköz azért jött létre, hogy segítségével eltávolíthasd webhelyed linkprofiljából azokat a hivatkozásokat, amiket nem te kezelsz (tehát más webhelyeken lettek elhelyezve).

 

Az eszköz leírása a következő szöveggel folytatódik:

„Ettől függetlenül tegyen meg minden Öntől telhetőt, hogy a webhelyére mutató természetellenes linkek megszűnjenek.”

 

Ez nagy valószínűséggel az olyan hivatkozásokat jelenti, amelyekkel a kiadók rendelkeznek, és amelyekért ők felelősek. Logikusan nincs értelme azt várni egy kiadótól, hogy felvegye a kapcsolatot egy olyan webhellyel, ami szándékosan próbálja bemocskolni a hírnevét.

 

Azonban, ha egy kicsit mélyebbre kutakodunk, akkor érdekes különbségeket fedezhetünk fel a Visszautasított linkek landing oldalán és a Google súgójában olvasható leírás között. A súgó megfogalmazása konkrétan utal azokra a hivatkozásokra, amelyek elhelyezéséhez a kiadónak is köze volt:

 

„Ilyen például, ha Ön vagy egy Ön által megbízott keresőoptimalizáló (SEO) nem megfelelő linkeket készített a webhelyéhez fizetett linkek vagy más olyan, linkekkel elkövetett csalás útján, amely ellentétes minőségi irányelveinkkel. Legfőképpen azt javasoljuk, hogy távolítson el minél több spam jellegű vagy alacsony minőségű linket az internetről.”

 

Szóval a Visszautasított linkek eszköz nem beszél konkrétan a negatív SEO-ról?

A Visszautasított linkek eszköz megfogalmazása több értelmet nyer, ha úgy értelmezzük, hogy azokról a linkekről szól, amiket megpróbáltál ugyan eltávolíttatni, de nem jártál sikerrel. Ezért kerülnek említésre azok a webhelyek, amelyeket nem te kezelsz:
„amelyek kívül esnek az Ön irányításán”

 

Ez egyértelműen negatív SEO-ra utaló megfogalmazás lehet, de ez a fajta értelmezés nem passzol az egész bekezdéshez, így nem mondhatjuk konkrétan, hogy a Visszautasított linkek eszköz a negatív SEO ellen jött létre. Persze ez lenne a logikus magyarázat az eszköz létezésére, de ha alaposan elolvassuk ezt a néhány mondatot, akkor rájöhetünk, hogy nem a negatív keresőoptimalizálásról szól.

 

A SEO közösség egy ilyen eszközre vágyott

Vannak olyan keresőoptimalizálási szakemberek, akik kevésbé nézik jó szemmel az eszközt, ugyanis úgy tartják, hogy a Google ráerőltette azt a SEO közösségre. Azonban, aki ismeri az eszköz eredetének történetét, az tudja, hogy ez távol áll az igazságtól.

 

A Visszautasított linkek eszköz olyasmi, amit a SEO közösség konkrétan kért a Google-tól, ráadásul a keresőóriás sokáig nem volt hajlandó biztosítani ezt, mert – elmondása szerint – tudták, hogy mely hivatkozások voltak spamjellegűek, tehát nem volt szükség egy ilyen eszközre.

 

Mielőtt még a Google-nál dolgozott volna, Danny Sullivan 2012 május 10-én a következőt írta egy, a Penguin büntetésekről szóló cikkben:

 

„Láttam, hogy sok ember nyilvánosan is bejelentette, hogy szeretné valahogy „visszautasítani” a rá mutató hivatkozásokat. A Google-nél nem volt hozzáfűznivalójuk ehhez a témához, amikor megkérdeztem őket erről.”

 

2012 május 31-én egy másik cikk  is megjelent, amely ezt a témát boncolgatta:

 

Visszautasított linkek

„Vegyétek ezt egy nyitott levélnek a Google-hoz, vagy csak egy általános véleménynyilvánításnak részemről a témát illetően. […] 

 

Rendszeresen benyújtunk dolgokat a Google-nak. Benyújtunk XML webhelytérképeket, robots.txt fájlokat, és még felülvizsgálati kérelmeket is, illetve kérdéses tevékenységekről is figyelmeztetjük őket, ha ilyenekkel találkozunk. […]

 

Miért ne nyújthatnánk be egy webhelyünkre mutató kérdéses hivatkozásokból álló listát is? És nem úgy értem, hogy csak a Webmaster Toolson belül. Úgy értem, hogy a webmesterek készíthetnének egy oldalt a webhelyükön, amelyet a robotok nyilvánosan átvizsgálhatnának. Legyen mondjuk „yoursite.com/badlinks.xml” (nem túl találó név, de értjük, mire gondolok.)”

 

Vanessa Fox, egy ex-Google munkatárs a következőt írta 2012 június 29-én:
„A „linkek visszautasításának” ötlete már évek óta fontolgatott téma, de ahogy a Google nemrégiben a hivatkozásokra helyezte át a figyelmét, most újra a felszínre került. az SMX Advanceden Matt Cutts a Google-tól azt mondta, hogy a hivatkozások visszautasítása olyasvalami, amelyet sokan kértek már, és hogy gondolkodnak rajta, hogy a következő hónapokban lehetővé teszik majd.”

 

Létrejött tehát a Visszautasított linkek eszköz

A Visszautasított linkek eszköz tehát nem olyasmi, amire a Google-nak égető szüksége lett volna a negatív SEO ellen folytatott küzdelemben, és főleg nem azért jött létre, hogy a keresőóriás ráerőltesse azt az emberekre. Az eszközt sokan kérték, többnyire azért, mert attól féltek, hogy a Penguin algoritmus egyszerűbbé tette a black hat SEO-sok számára a becsületes webhelyek spamlinkekkel való lehúzását a Google szemében.

 

A Google tehát megadta, amit a nép kívánt, azzal a hátulütővel, hogy csak akkor lehetett használni, ha egy webmester kézi műveletet (büntetést) kapott.

Íme hivatalos Google bejelentés egy részlete 2012 októberéből:

 

„Kérdés: Használhatom ezt az eszközt, ha a „negatív SEO-tól” tartok?

 

Válasz: Ez az eszköz első sorban azt a célt szolgálja, hogy segítsen feltakarítani, ha egy rossz SEO szakembert béreltél fel, vagy saját magad vétettél hibákat a linkbuildinged során.

 

Kérdés: Sok hivatkozást, amiket látok nem én készítettem. Még így is tennem kell azért, hogy eltakarítsam ezeket a linkeket?

 

Válasz: Általánosságban nem. A Google általában megfelelő súlyozást rendel minden hivatkozáshoz, és normál körülmények között nincs szükség arra, hogy bármilyen plusz információt biztosíts a Google-nak a hivatkozásaidról. Egy alapvető példa lehet az eszköz használatára, hogy végeztél némi linképítést, ami sérti a minőségi irányelveinket, és a Google egy figyelmeztetést küldött neked a nem természetes linkekről, és még legjobb igyekezeteid ellenére is maradtak még olyan hivatkozások, amiket nem tudsz eltávolíttatni.

 

Kérdés: Készítsek hivatkozási fájlt megelőző óvintézkedésként akkor is, ha nem kaptam semmilyen értesítést a webhelyemre mutató nem természetes hivatkozásokról?

 

Válasz: Ha a webhelyedet érintette a Penguin algoritmusfrissítés, és úgy gondolod, hogy ez azért volt, mert spamjellegű, vagy rossz minőségű webhelyedre mutató hivatkozásokat helyeztél el, akkor érdemes ránézni webhelyed visszahivatkozásaira, és visszautasítani azokat a linkeket, amelyek olyan linkcsalások keretei között jöttek létre, amelyek sértik a Google irányelveit.”

 

Fontos megjegyezni, hogy a Google már 2012 óta igyekszik lebeszélni a felhasználókat az eszköz túlzott használatáról – elképzelhető persze, hogy rangsorolásod negatív SEO miatt esett vissza, azonban érdemes észben tartani, hogy több tucat más tényező is állhat a problémák háta mögött.
 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 74

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.