AMP - A világ legsikeresebb reklámszlogenjeinek titkai, avagy a marketing alapjai

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A világ legsikeresebb reklámszlogenjeinek titkai
2018/05/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Amikor egy ügyfél a teljes reklám és marketing stratégia megalkotását ránk bízza, az USP megtalálása után a szlogen kitalálása a legfontosabb feladatunk. Sokszor nehéz dolgunk van, de segítenek a jó bevált ötletek, a nagyoktól. Mutatjuk ezeket! 
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A márkaismeret egy jó szlogennel kezdődik. Ez az a jelmondat, amit az ügyfelek megjegyeznek, ami kapcsolatot teremt velük, ami magához vonzza őket. Az emlékezetességhez nagyban hozzájárul, hogy a legtöbb reklámszlogen a hétköznapi beszélgetésekben is megjelenik más és más kontextusokban. A szlogen, ha lehet, mutatja azt is, mi az az USP amiért a céget kell választanod. 

 

Egy igazán remek szlogen azonban többre képes, mint beszélgetéseket kialakítani egy-egy márka körül. A nyerő jelmondatok egyszerűen életet, személyiséget kölcsönöznek a márkáknak. Sokat olvasgatunk ezért külföldi irodalmat, melyek a nagy, jól menő multinacionális cégek szlogenjeit elemzik, mutatják be. 

 

Ezek alapján a következőkben bemutatjuk a világ legismertebb reklámszlogenjeit, és megnézzük, hogy miért is olyan sikeresek!

 

1. McDonald’s: „I’m Lovin’ It”

 

Az I’m Lovin It („Imádom”) szlogen mára már a McDonald’s márkanevének szinonimájává vált. Nem csak a márka értékrendjével áll szoros kapcsolatban, de hihetetlenül könnyű megjegyezni is, ezért hamar megragad az emberek fejében. Ezt a szlogent nem is fordítja le a Meki a magyar piacra sem, az eredeti, angol nyelven használja. Ugye te is ismered?

 

2. KFC: „Finger Lickin’ Good”

A McDonald’s legnagyobb vetélytársa a „Finger Lickin’ Good” szlogennel hódít, ami lényegében arra utal, hogy az ember „minden ujját megnyalja tőle”. Ez egyértelmű utalás arra, hogy a KFC termékei mennyire finomak – tökéletes szlogen egy gyorséttermi lánc számára, ugyanakkor van egy kis pikáns felhangja is. Magyarul ez a szlogen nem hangzik olyan jól, ezért nem is használják. 

 

3. Subway: „Eat Fresh”

Az első sorban szendvicseket kínáló Subway gyorsétterem-hálózat nagyon ügyes szlogennel állt elő: a köztudatban a gyorsételek mindig is az egészségtelen étkezést képviselték, azonban az „Eat Fresh” arra hívja fel az emberek figyelmét, hogy a szendvicseikben használt hozzávalók mindig frissek és frissen fogyaszthatók. Mindehhez az étvágygerjesztő sárga és a friss, természetes zöld márkaszínek társulnak.

 

4. Kit Kat: „Have a Break, Have a Kit Kat”

A népszerű Kit Kat finomság a mai napig sokak nagy kedvence, amihez kétségtelen, hogy időtálló szlogenje is hozzájárult. „Have a Break” – tarts egy kis szünetet, és „Have a Kit Kat” – dobj be egy Kit Katet. Ez az egyszerű felhívás azt próbálja kihangsúlyozni, hogy milyen gyorsan is elfogyasztható egy szelet Kit Kat, és hogy mindenki megérdemel néha egy kis pihenőt. Ezt lehetetlen nem szeretni!

 

5. Heinz: „Beanz Meanz Heinz”

A Heinz jelmondatát minden idők legjobb reklámszlogenjének választották. Tartalmazza a márka nevét, utal a termékre, rövid és egyszerre szerethető is. A hangzatos szójáték arra hívja fel a figyelmet, hogy ha valaki babot szeretne enni, akkor a Heinz az egyetlen jó választás.

 

6. Skittles: „Taste the Rainbow”

Ki ne szeretné „megízlelni a szivárványt”? A Skittles már több mint 20 éve ezzel az ígérettel reklámozza termékeit, méghozzá sikeresen. A szlogen természetesen a szivárvány színeiben pompázó cukorkákra és azok felemelő ízére utal. A Skittles brandingjében természetesen a szivárvány szimbóluma is fontos szerepet játszik.

 

7. Rice Krispies: „Snap! Crackle! Pop!”

A Snap! Crackle! Pop! már az 1930-as évek óta a Rice Krispies szlogenje, amiből egyértelműen látszik, hogy nagyon is jól működik. De miért olyan hatásos? Mert amellett, hogy a snap, a crackle és a pop a márka három kabalafigurájának nevei, azokra a hangokra is utalnak, amelyet a termék hallat, amikor tejet öntenek hozzá.

 

8. Kellogg’s Frosties: „They’re GR-R-R-reat”

A Frosties gabonapehely kabalatigrise, Tony azonnal belopta magát az emberek szívébe, amikor először hallhatták tőle a termék elnyújtott dicséretét: „They’re GR-R-R-reat”, vagyis „Na-na-na-nagyszerűek!” A szlogen a gyerekeket célozza meg, és azt üzeni nekik, hogy a reggeli is lehet igazán finom. Az egyszerű kijelentés hatékonyságát hat évtizednyi siker bizonyítja.

 

9. Dr. Pepper: „What’s the Worst That Could Happen?”

Habár a Dr. Pepper üdítőital már évtizedek óta kapható a boltokban, a „What’s the Worst That Could Happen?” („Mi a legrosszabb, ami történhet?”) kampány csak 2009-ben jelent meg – és hatalmas sikere volt. A reklámokat a fülbemászó dal és a humoros témák tették igazán emlékezetessé és hatékonnyá. A Dr. Pepper minderre azért volt képes, mert jól ismerte a célközönségét.

10. Red Bull: „It Gives You Wiiiings!”

A Red Bull azon kevés márkák egyike, amelynek szlogenjét („A Red Bull száááárnyakat ad!”) magyarra is lefordították. A humoros reklámokkal párosítva ez az ígéret ellenállhatatlanná tette a népszerű energiaitalt.

 

11. Typhoo: „You Only Get an ‘OO’ With Typhoo”

A Typhoo teamárka több szlogennel is jelentkezett az évek során, azonban sokak emlékezetében ez volt az, ami megmaradt. A jelmondat arra utal, hogy csak a Typhoo teáktól támad az embernek az a jellegzetesen nyugodt „óóh” érzése.

 

12. Carlsberg: „Probably the Best Beer in the World”

A Carlsberg sörmárka szintén jól ismeri fogyasztóit, ezért számos reklámjuk aratott nagy sikert. Az első sorban férfiakat megcélzó „Probably the Best Beer in the World” („Valószínűleg a világ legjobb söre”) minőségre utal, de nem próbálja erőszakosan az emberek orra alá dörgölni saját magát, hiszen csak „valószínűleg” a legjobb, ezért jó választásnak ígérkezik.

 

13. Tesco: „Every Little Helps”

Aki rendszeresen néz TV-t, az valószínűleg nem csak a Tesco magyar szlogenjét, hanem még annak dallamát is kívülről fújja. Az „A legkisebb is számít (Tesco)” már évek óta hallható a TV-ben, a rádióban, és olvasható az újságok lapjain is. Ez a három emlékezetes, és lényegre törő szó abszolút sikert hozott az üzlethálózatnak.

 

14. John Lewis: „Never Knowingly Undersold”

A John Lewis márkát a fogyasztók a kiváló minőségéről ismerhetik. Szlogenjük arra engedi következtetni az érdeklődő ügyfeleket, hogy megbízhatnak az üzletben, és mindig a legjobb minőségű termékekre és szolgáltatásokra számíthatnak.

 

15. Maybelline: „Maybe She’s Born With It, Maybe It’s Maybelline”

A kozmetikai márkák nagyon hangzatos szlogenekkel tudnak előállni, és ez alól a Maybelline sem kivétel. A jelmondat, miszerint „Talán így született…” (vagy talán a Maybelline-től ilyen) a nők természetes szépségére alapoz, azt sugallja, hogy a termékek a nők velük született szépségét hivatottak kiegészíteni.


16. L’Oreal: „Beacuse You’re Worth It”

A termékeiket hatékony szlogennel reklámozó kozmetikai márkák közül a világhírű L’Oreal sem hiányozhat. A cég szintén igyekszik minden alkalommal emlékeztetni a nőket saját szépségükre. A „Mert megérdemled” kampány (a hazai reklámokban általában „mert megérdemlem”) már évek óta óriási sikereket hoz a márkának.

 

17. Max Factor: „The Make Up of Make Up Artists”

A Max Factor még az előbb említett márkáknál is előkelőbbnek számít, amit tökéletesen tükröz szlogenjük is. A „Sminkmesterek sminkje” verhetetlen minőségre utal, kiemelve ezzel a márkát a többi opció közül.

 

18. De Beers: „A Diamond is Forever”

A De Beers szlogenje 1947-ben született és azóta gyakran emlegetik minden idők egyik legjobbjaként. „Egy gyémánt örökké tart” – négy egyszerű szó, ami tökéletesen tükrözi a cég termékeinek minőségét és az egész márka hozzáállását. A jelmondatot használó reklámok gyakran azt bizonygatták, hogy egy ilyen ajándék örökké megerősíti két ember kapcsolatát.

 

19. Nike: „Just Do It”

A Nike „Just Do It” szlogenje minden kétséget kizáróan a világ egyik legismertebbje, ami nem kis teljesítmény. A jelmondat már 1988 óta töri az utat a népszerű sportmárka előtt. Csak csináld – az egyszerű felszólítás pontosan azt a mellébeszélés és felesleges cicomákat mellőző hozzáállást tükrözi, ami a Nike termékeiben is megjelenik. A tökéletes motiváció minden sportolónak (és vásárlónak).

 

20. HSBC: „The World’s Local Bank”

Globális tevékenységei egyesítésének jegyében a HSBC 1999-ben bejelentette, hogy mostantól egyetlen, univerzális logót használ majd. A döntést erősítette a cég új reklámszlogenje: „A világ helyi bankja”. A helyi bank rész a bizalom megelőlegezésére ösztönzi az embereket, amire manapság a legtöbb banknak nagy szüksége van.

 

21. Ronseal: „Does Exactly What it Say on the Tin”

Az agyonhasznált „Csináld magad” (DIY) komplikált, fárasztó munkát feltételez. A Ronseal ezt egy végtelenül egyszerű jelmondattal kerülte meg: „Pontosan azt csinálja, ami a dobozra van írva” – utalva ezzel arra, hogy a „csináld magad” egyszerű megoldás is lehet. Egy egyszerűen használható termék egyszerűen értelmezhető szlogenje.


22. Energizer: „It Keeps Going, and Going, and Going...”

Az Energizer kétségtelenül a tartós elemek piacának csúcsára helyezi magát ezzel a merész szlogennel, miszerint elemeik csak „mennek, és mennek és mennek…”. A termékeket persze egy jellegzetesen gyors kabalaállat, a sokak által ismert Energizer nyúl segít eladni.

 

23. MasterCard: „For Everything Else, There’s MasterCard”

Fejezd be a mondatot: „Minden másra ott a …” – már-már automatikus, nem igaz? A MasterCard jelmondata azt üzeni a célközönségnek, hogy gyakorlatilag mindenre használható. Egyszerű és erőteljes ígéret, ami nem csak egy rétegnek, hanem konkrétan mindenkinek szól.

 

24. Audi: „Vorsprung durch Technik”

Az Audi szlogenje, amelyet nagyvonalakban úgy lehetne lefordítani, hogy „Haladás a technológia segítségével” szintén egy a legnagyobbak közül. Tökéletesen tükrözi az Audi autóinak korszerű kialakítását, és élen járó minőséget ígér az ügyfeleknek.

 

25. Jaguar: „Grace, Space, Pace”

Egy újabb háromszavas szlogen – kezd kialakulni egy minta, igaz? „Kecsesség, tér, sebesség” – nagyjából így fordíthatnánk le azt a három szót, amivel a Jaguar reklámozza termékeit, és amivel azt a három legfontosabb tulajdonságot emelik ki, amelyek igazán fontosak lehetnek egy autótulajdonos számára.

 

26. Zurich: „Because Change Happens”

A biztosításokkal foglalkozó Zurich egyetlen nyomós okot ad arra szlogenjével, hogy miért is fontos, hogy az emberek őket válasszák: „Mert történnek változások”. Ha pedig az ügyfeleknek szükségük lesz rájuk, a Zurich ott áll majd, készenlétben – persze csak ha van biztosításuk. Elég meggyőző, nem igaz?

 

27. Panasonic: „Ideas for Life”

A világhírű Panasonic szintén egy rövid, de beszédes szlogennel hódít. A jelmondat arra utal, hogy az élet minden területére kínálnak ötleteket, ezért bármire is legyen szüksége a fogyasztóknak, a Panasonic kínálatában biztosan megtalálják majd.

 

28. Google: „Don’t be Evil”

Habár a Google termékeit (Gmail, YouTube, Android, a Google kereső, stb.) napi szinten használjuk, a cég szlogenjével ritkán találkozunk. „Ne légy gonosz” – a felszólítás eredetileg a white hat SEO technikákra próbálta sarkallni az embereket.

 

29. Apple: „Think Different”

Az Apple a technológiai forradalom egyik vezetőjeként vált igazán híressé, ezért is olyan releváns számukra a „Gondolkodj másképp” szlogen. A jelmondat azt ígéri a fogyasztóknak, hogy az Apple termékek megvásárlásával egy olyan életvitelre számíthatnak, amely a technológiai fejlődés élén áll. Marketingesként mindig is csodáltam az Apple-t. Sokszor vásároltam már iPhone terméket, nem sokáig bírtam velük. Az iPhone 2-ről még Nokiára tértem vissza, az iPhone 6-ról egy hónap után Androidra. A készülék és a rendszer messze elmarad az Androidos rendszerektől, mégis hatalmas, elvakult rajongótáborral bír. Ezt csak tökéletes marketinggel lehet kivitelezni. Minden tiszteletem ezért nekik. 
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 120

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.