AMP - Programszerű hirdetések: Hatékony tippek az eredményességért - 2. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a programszerű hirdetés (és hogyan csináld eredményesen)? - 2. rész
2022/05/16
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az előző részből megtudhattuk milyen programszerű hirdetési fajták léteznek és milyen előnyei vannak ezeknek. Most pár tippet hoztunk el az eredményes alkalmazásukért.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Tippek a hatékony és sikeres programszerű hirdetéshez

A programszerű hirdetés a hirdetések felvásárlásának egyik leghatékonyabb, leginkább testreszabható, adatalapú módszere, azonban még a mesterséges intelligencia korában nem szabad mindent az algoritmusokra bízni.
Íme néhány jó tanács, amik segíthetnek a legtöbbet kihozni ebből a technológiából!

 

1. Válassz egy jó partnert

Ha szeretnéd a leghatékonyabban alkalmazni a programszerű hirdetést, akkor érdemes egy tapasztalt marketingügynökséghez fordulni ezzel (és egyéb online marketing igényeiddel). Annak ellenére, hogy a programszerű hirdetés folyamata gördülékenyebb, az ehhez használt keresletoldali platformok meglehetősen összetettek lehetnek. Sokat jelent, ha ezeket az eszközöket egy hozzáértő marketinges használja, aki saját szakmai tapasztalatait képes kombinálni egy hirdetési platform lehetőségeivel.

 

2. Készülj elő, tűzz ki célokat és légy kreatív

Miután partnert választottál magadnak, ideje kissé utánanézni a dolgoknak, kitűzni céljaidat, és előállni egy kreatív stratégiával. Sok esetben ezeket a célokat átfogó online marketing céljaid határozzák majd meg. Ha például fő célod az, hogy több forgalmat vonzz webhelyedre, akkor kevésbé konkrét célzási paramétereket kell meg adnod, és egy szélesebb körű közönséget kell megszólítanod.

 

3. Alakíts ki egy adatalapú stratégiát

A programszerű reklámok akkor működnek a legjobban, ha kellő adat áll rendelkezésükre az ügyfelek sikeres megcélzásához. Közönségedet három fő adattípus alapján célozhatod meg:

  • Első féltől származó adatok: Ezek azok az adatok, amelyekhez közvetlenül ügyfeleidtől jutsz hozzá (keresési előzmények, érdeklődők által kitöltött űrlapok, közösségi adatok, felmérések eredményei, közvetlen visszajelzések stb.)
  • Második féltől származó adatok: Mások által első féltől származó adatokként összegyűjtött adatok, amiket megvásárolhatsz.
  • Harmadik féltől származó adatok: Ezen adatok hamarosan elérhetetlenné válnak majd, de az egészségügyben nincs is igazán szükség rájuk, ezért ez nem jelent majd jelentős veszteséget a hirdetők számára. Ide tartoznak a nagyobb adatgyűjtőktől (Google, Facebook stb.) származó adatok, amelyek különféle forrásokból jutnak hozzá ezekhez.

 

4. Válassz hirdetési formátumot

A lehetőségek listája igen hosszú. A kórházak, egészségügyi szolgáltatók és egyéb hirdetők videós, szöveges, natív és számos egyéb hirdetési formátum közül válogathatnak marketingüzeneteik célba juttatásához.
Egy jó ügynökség segíthet a legjobb formátumok kiválasztásában a célok, a szakmai tapasztalatok, a közönség, illetve a rendelkezésre álló költségkeret alapján.

 

5. Definiáld közönségedet

Alakítsd ki buyer personáidat a számodra legfontosabb kritériumok (nem, kor, jövedelem, érdeklődési körök stb.) alapján.

 

6. Add meg a célzási paramétereket

A rendelkezésre álló adatok és a korábban kitűzött célok alapján add meg a legfontosabb célzási paramétereket, úgymint:

  • Demográfiai és szokásalapú célzás: Kor, nem, böngészéshez használt eszköz, érdeklődési körök és egyéb szempontok szerinti célzás.
  • Egyéni webhelylisták: A hirdetések konkrét webhelyeken történő elhelyezése.
  • Ügyféllisták: Egy második féltől vásárolt adatok használata a precízebb célzáshoz.
  • Újracélzás: Olyan felhasználók megcélzása, akik korábban már ellátogattak webhelyedre, és érdeklődésüket fejezték ki márkád iránt.
  • Földrajzi hely alapú célzás: A felhasználók megcélzása egy tetszőleges földrajzi terület (ország, megyek, város, városrész stb.) alapján.
  • Kontextuális és kulcsszócélzás: A hirdetések megjelenítése a kapcsolódó tartalmú webhelyeken.

 

7. Kövesd figyelemmel teljesítményedet

A programszerűen vásárolt hirdetési kampányok teljesítményét muszáj figyelemmel követni, hiszen csak így győződhetsz meg róla, hogy marketingüzeneteid valóban a kívánt célközönséget érik-e el, és hogy befektetéseid kedvező arányban térülnek-e meg.

A legfontosabb követendő teljesítménymutatókat kitűzött céljaid határozzák majd meg, de vannak olyan mutatók is, amelyeket céloktól függetlenül érdemes folyamatosan figyelni:

  • Az elköltött összeg megtérülése (ROAS): Mekkora összeg jön vissza a hirdetésekbe fektetett pénzből.
  • Kattintások és azok ára: A hirdetésre érkező kattintások száma elosztva a kampány összköltségével.
  • Konverziók és azok ára: Hány felhasználó végzi el a konverziós lépést miután a hirdetésedre kattint, elosztva a kampány összköltségével.
  • Munkamenetek időtartama: Mennyi időt tölt egy látogató a webhelyeden, miután egy hirdetésen keresztül jutott el oda.
  • Visszafordulási arány: A hirdetésre kattintók hány százaléka távozik úgy a hirdetés céloldaláról, hogy nem végzett el semmilyen konverziós vagy egyéb lépést (nem kattintott egy linkre sem stb.)

 

8. A kampány folyamatos optimalizálása

A kampány elindítása után a legfontosabb mutatók megfigyelésével előbb-vagy utóbb láthatóvá válik, hogy az elvártak szerint teljesítenek-e hirdetéseid. Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd őket, és elvégezd a szükséges módosításokat. Meglehet, hogy egy-egy hirdetésre nagyobb összeget is megérné szánni, míg mások jelentős változtatásokat igényelnek, hogy hatékonyak legyenek. Ne feledkezz meg kampányaidról, miután elindítottad őket!
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.