Tippek a hatékony és sikeres programszerű hirdetéshez
A programszerű hirdetés a hirdetések felvásárlásának egyik leghatékonyabb, leginkább testreszabható, adatalapú módszere, azonban még a mesterséges intelligencia korában nem szabad mindent az algoritmusokra bízni.
Íme néhány jó tanács, amik segíthetnek a legtöbbet kihozni ebből a technológiából!
1. Válassz egy jó partnert
Ha szeretnéd a leghatékonyabban alkalmazni a programszerű hirdetést, akkor érdemes egy tapasztalt marketingügynökséghez fordulni ezzel (és egyéb online marketing igényeiddel). Annak ellenére, hogy a programszerű hirdetés folyamata gördülékenyebb, az ehhez használt keresletoldali platformok meglehetősen összetettek lehetnek. Sokat jelent, ha ezeket az eszközöket egy hozzáértő marketinges használja, aki saját szakmai tapasztalatait képes kombinálni egy hirdetési platform lehetőségeivel.
2. Készülj elő, tűzz ki célokat és légy kreatív
Miután partnert választottál magadnak, ideje kissé utánanézni a dolgoknak, kitűzni céljaidat, és előállni egy kreatív stratégiával. Sok esetben ezeket a célokat átfogó online marketing céljaid határozzák majd meg. Ha például fő célod az, hogy több forgalmat vonzz webhelyedre, akkor kevésbé konkrét célzási paramétereket kell meg adnod, és egy szélesebb körű közönséget kell megszólítanod.
3. Alakíts ki egy adatalapú stratégiát
A programszerű reklámok akkor működnek a legjobban, ha kellő adat áll rendelkezésükre az ügyfelek sikeres megcélzásához. Közönségedet három fő adattípus alapján célozhatod meg:
- Első féltől származó adatok: Ezek azok az adatok, amelyekhez közvetlenül ügyfeleidtől jutsz hozzá (keresési előzmények, érdeklődők által kitöltött űrlapok, közösségi adatok, felmérések eredményei, közvetlen visszajelzések stb.)
- Második féltől származó adatok: Mások által első féltől származó adatokként összegyűjtött adatok, amiket megvásárolhatsz.
- Harmadik féltől származó adatok: Ezen adatok hamarosan elérhetetlenné válnak majd, de az egészségügyben nincs is igazán szükség rájuk, ezért ez nem jelent majd jelentős veszteséget a hirdetők számára. Ide tartoznak a nagyobb adatgyűjtőktől (Google, Facebook stb.) származó adatok, amelyek különféle forrásokból jutnak hozzá ezekhez.
4. Válassz hirdetési formátumot
A lehetőségek listája igen hosszú. A kórházak, egészségügyi szolgáltatók és egyéb hirdetők videós, szöveges, natív és számos egyéb hirdetési formátum közül válogathatnak marketingüzeneteik célba juttatásához.
Egy jó ügynökség segíthet a legjobb formátumok kiválasztásában a célok, a szakmai tapasztalatok, a közönség, illetve a rendelkezésre álló költségkeret alapján.
5. Definiáld közönségedet
Alakítsd ki buyer personáidat a számodra legfontosabb kritériumok (nem, kor, jövedelem, érdeklődési körök stb.) alapján.
6. Add meg a célzási paramétereket
A rendelkezésre álló adatok és a korábban kitűzött célok alapján add meg a legfontosabb célzási paramétereket, úgymint:
- Demográfiai és szokásalapú célzás: Kor, nem, böngészéshez használt eszköz, érdeklődési körök és egyéb szempontok szerinti célzás.
- Egyéni webhelylisták: A hirdetések konkrét webhelyeken történő elhelyezése.
- Ügyféllisták: Egy második féltől vásárolt adatok használata a precízebb célzáshoz.
- Újracélzás: Olyan felhasználók megcélzása, akik korábban már ellátogattak webhelyedre, és érdeklődésüket fejezték ki márkád iránt.
- Földrajzi hely alapú célzás: A felhasználók megcélzása egy tetszőleges földrajzi terület (ország, megyek, város, városrész stb.) alapján.
- Kontextuális és kulcsszócélzás: A hirdetések megjelenítése a kapcsolódó tartalmú webhelyeken.
7. Kövesd figyelemmel teljesítményedet
A programszerűen vásárolt hirdetési kampányok teljesítményét muszáj figyelemmel követni, hiszen csak így győződhetsz meg róla, hogy marketingüzeneteid valóban a kívánt célközönséget érik-e el, és hogy befektetéseid kedvező arányban térülnek-e meg.
A legfontosabb követendő teljesítménymutatókat kitűzött céljaid határozzák majd meg, de vannak olyan mutatók is, amelyeket céloktól függetlenül érdemes folyamatosan figyelni:
- Az elköltött összeg megtérülése (ROAS): Mekkora összeg jön vissza a hirdetésekbe fektetett pénzből.
- Kattintások és azok ára: A hirdetésre érkező kattintások száma elosztva a kampány összköltségével.
- Konverziók és azok ára: Hány felhasználó végzi el a konverziós lépést miután a hirdetésedre kattint, elosztva a kampány összköltségével.
- Munkamenetek időtartama: Mennyi időt tölt egy látogató a webhelyeden, miután egy hirdetésen keresztül jutott el oda.
- Visszafordulási arány: A hirdetésre kattintók hány százaléka távozik úgy a hirdetés céloldaláról, hogy nem végzett el semmilyen konverziós vagy egyéb lépést (nem kattintott egy linkre sem stb.)
8. A kampány folyamatos optimalizálása
A kampány elindítása után a legfontosabb mutatók megfigyelésével előbb-vagy utóbb láthatóvá válik, hogy az elvártak szerint teljesítenek-e hirdetéseid. Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd őket, és elvégezd a szükséges módosításokat. Meglehet, hogy egy-egy hirdetésre nagyobb összeget is megérné szánni, míg mások jelentős változtatásokat igényelnek, hogy hatékonyak legyenek. Ne feledkezz meg kampányaidról, miután elindítottad őket!