Persze, az alábbiaknál jóval tudatosabb, rendszeres munkálatok szükségesek a jó hírnév kialakításához, de első körben ismerkedj meg a fő lehetőségekkel, és azzal, hogy használhatod ezeket ki. Persze azt is megértem, ha cégvezetőként nem feltétlen van még erre is időd. Semmi baj, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk!
A technológia robbanásszerű fejlődésének köszönhetően mind a cégek, mind célközönségük az internetre költözött át. Ez lehetővé tette a különféle vállalatok számára, hogy egy sokkal közvetlenebb kapcsolatot alakítsanak ki ügyfeleikkel. Ahhoz azonban, hogy ez a cél teljesüljön is, egy cégnek erős PR-ral (public relations) kell rendelkeznie, tehát jól kell tudnia kommunikálnia közönségével.
Egy cég részben a PR-nak köszönheti a leendő ügyfelek bizalmát. Általában egy valamilyen harmadik féltől (általában sajtó, vagy korábbi ügyfelek) származó ajánlásokat sorolunk ide. Azonban mivel a hagyományos médiát manapság már kiegészíti (sőt, bizonyos értelemben túl is szárnyalja) a közösségi média, a PR egy kétirányú ügylet a cégek és a fogyasztók között.
A stabil PR-hoz persze fontos, hogy jó kapcsolatokat ápolj a sajtóval, blogírókkal, podcast-készítőkkel és más médiaközlőkkel, de a következőkben megosztunk néhány egyéb tippet is, amelyekkel fellendítheted forgalmadat, és hozzájárulhatsz céged növekedéséhez!
1. Ismerkedj meg a közösségi médiával
Ha fel szeretnéd hívni magadra az emberek figyelmét, akkor az egyik legjobb módszer erre, ha értékes tartalmakat osztasz meg velük a közösségi médián. Az emberek túlnyomó többsége jelen van valamelyik népszerű közösségi platformon (Facebook, Instagram, Twitter), ezért a potenciális közönség mérete óriási ezeken a felületeken.
A legjobban teljesítő közösségi bejegyzéseket még hirdetésekké is átalakíthatod (a Facebookon ez nagyon egyszerű), hogy olyanokhoz is eljuttathasd, akiket érdekelne ugyan a tartalom, de organikus módon nem biztos, hogy rátalálnának.
2. Használj fel egy PR cikket hirdetésként, hogy új közönségeket ragadhass meg vele
Ha csak lehetőséged adódik rá, próbáld üzeneteidet több alkalommal is eljuttatni célközönségedhez. Ez azért fontos, mert az emberek csupán 2%-a vásárol rögtön az után, hogy először találkozik egy márkával.
Ha sikerül összeszedned néhány megjelenést (pl. ha egy blog, vagy egy újság megemlíti márkádat, vagy kínálatodat), akkor dobd fel azt a Facebookra, és emeld ki (hirdesd meg) olyan felhasználók számára, akik érdeklődnek az adott kiadó (a márkádról író blog, újság, stb.) iránt. Ha a tartalmad tetszik a közönségüknek, akkor a kiadó is kifejezetten hasznosnak találhatja majd – amiből akár hosszabb távú együttműködés is lehet, ráadásul ez szuper módja a linkszerzésnek is!
Mindig törekedj arra, hogy ez a tartalom kapcsolódjon más tartalmakhoz, amiket az adott kiadó is publikált közönsége számára.
3. Használd fel a PR cikkeket értékesítési anyagaidban
Próbáld meg a PR anyagot értékesítési szövegeidbe is beleszőni. Az ügyfelek szeretik látni az ilyen tartalmakat, mert ezek segítenek nekik egy részletesebb képet felállítani arról, hogy milyen értékeket is képvisel céged, illetve hogy mi az üzenete számukra. Ne feledd, hogy minél több formában juttatod el ezt az üzenetet hozzájuk, annál jobb.
4. Hivatkozz releváns forrásokra cikkedben
A PR egyik elsődleges célja bebizonyítani, hogy értesz is ahhoz, amiről beszélsz. Egy PR cikk elkészítésekor hivatkozz olyan releváns forrásokra, amelyek érdekelhetik a megcélzott kiadó közönségét. Azzal, hogy más forrásokra is hivatkozol, az adott terület megbízható szakértőjeként tüntetheted fel magadat a célközönség szemében. Ez különösen fontos, ha a millenáris korosztályt szeretnéd megcélozni, amely egyre inkább rendszeres aktivitást vár el a márkáktól.
5. Helyezd hírértékű kontextusba kínálatodat
Valahányszor valami jó dolog történik cégeddel, a te feladatod szétkürtölni azt. Ez a jó dolog lehet egy elért mérföldkő, egy sikeres projekt megvalósulása, vagy az, hogy a legújabb statisztikák beigazolták terméked vagy szolgáltatásod hasznát.
A hírértékű tartalmak kiemelkednek a szürke közegből, és mágnesként vonzzák a hírportálokat és persze az érdeklődő ügyfeleket is. Érdemes olyan szalagcímeket fogalmazni, amelyek felkeltik a kiadók figyelmét, és amelyeket szívesen újrapublikálnak, vagy idéznek.
6. Célozz helyileg, és ügyelj a személyre szabásra
Volt idő, amikor a PR-hoz elég volt írni egy közönséges cikket, és ennyi volt az egész. Ma azonban az emberek elvárják, hogy a tartalmak kifejezetten őket szólítsák meg – hogy hozzájuk beszéljenek.
Egy nemrégiben lezajlott marketingtanulmány eredményei kimutatták, hogy a hirdetésekre érkező leggyakoribb panaszok a személyre szabás hiányáról szóltak, vagy arról, hogy az emberek egyszerűen nem tudtak azonosulni egy márka tartalmaival.
Azzal tehát, hogy releváns tartalmakat készítesz, felhívhatod márkádra a helyi riporterek és cikkírók figyelmét, akik jó eséllyel komoly követőbázissal bírnak.