AMP - PR ötletek, tippek: így kezdj neki a Pr tevékenységednek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 PR taktika, amik elősegítik céged értékesítéseit és a növekedését
2020/05/26
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A marketingben nem csak az azonnali vásárlószerzés, de a hosszú távú elköteleződés, a hírnév kialakítása is fontos feladatot a siker érdekében – ennek legjobb eszköze pedig a PR. De hogyan állj neki? Ez a 6 PR taktika jó támpontot ad a kezdéshez!

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Persze, az alábbiaknál jóval tudatosabb, rendszeres munkálatok szükségesek a jó hírnév kialakításához, de első körben ismerkedj meg a fő lehetőségekkel, és azzal, hogy használhatod ezeket ki. Persze azt is megértem, ha cégvezetőként nem feltétlen van még erre is időd. Semmi baj, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk! 

 

A technológia robbanásszerű fejlődésének köszönhetően mind a cégek, mind célközönségük az internetre költözött át. Ez lehetővé tette a különféle vállalatok számára, hogy egy sokkal közvetlenebb kapcsolatot alakítsanak ki ügyfeleikkel. Ahhoz azonban, hogy ez a cél teljesüljön is, egy cégnek erős PR-ral (public relations) kell rendelkeznie, tehát jól kell tudnia kommunikálnia közönségével.

 

Egy cég részben a PR-nak köszönheti a leendő ügyfelek bizalmát. Általában egy valamilyen harmadik féltől (általában sajtó, vagy korábbi ügyfelek) származó ajánlásokat sorolunk ide. Azonban mivel a hagyományos médiát manapság már kiegészíti (sőt, bizonyos értelemben túl is szárnyalja) a közösségi média, a PR egy kétirányú ügylet a cégek és a fogyasztók között.

 

A stabil PR-hoz persze fontos, hogy jó kapcsolatokat ápolj a sajtóval, blogírókkal, podcast-készítőkkel és más médiaközlőkkel, de a következőkben megosztunk néhány egyéb tippet is, amelyekkel fellendítheted forgalmadat, és hozzájárulhatsz céged növekedéséhez!

 

1. Ismerkedj meg a közösségi médiával

Ha fel szeretnéd hívni magadra az emberek figyelmét, akkor az egyik legjobb módszer erre, ha értékes tartalmakat osztasz meg velük a közösségi médián. Az emberek túlnyomó többsége jelen van valamelyik népszerű közösségi platformon (Facebook, Instagram, Twitter), ezért a potenciális közönség mérete óriási ezeken a felületeken.

 

A legjobban teljesítő közösségi bejegyzéseket még hirdetésekké is átalakíthatod (a Facebookon ez nagyon egyszerű), hogy olyanokhoz is eljuttathasd, akiket érdekelne ugyan a tartalom, de organikus módon nem biztos, hogy rátalálnának.

 

2. Használj fel egy PR cikket hirdetésként, hogy új közönségeket ragadhass meg vele

Ha csak lehetőséged adódik rá, próbáld üzeneteidet több alkalommal is eljuttatni célközönségedhez. Ez azért fontos, mert az emberek csupán 2%-a vásárol rögtön az után, hogy először találkozik egy márkával.

Ha sikerül összeszedned néhány megjelenést (pl. ha egy blog, vagy egy újság megemlíti márkádat, vagy kínálatodat), akkor dobd fel azt a Facebookra, és emeld ki (hirdesd meg) olyan felhasználók számára, akik érdeklődnek az adott kiadó (a márkádról író blog, újság, stb.) iránt. Ha a tartalmad tetszik a közönségüknek, akkor a kiadó is kifejezetten hasznosnak találhatja majd – amiből akár hosszabb távú együttműködés is lehet, ráadásul ez szuper módja a linkszerzésnek is!  


Mindig törekedj arra, hogy ez a tartalom kapcsolódjon más tartalmakhoz, amiket az adott kiadó is publikált közönsége számára.

 

3. Használd fel a PR cikkeket értékesítési anyagaidban

Próbáld meg a PR anyagot értékesítési szövegeidbe is beleszőni. Az ügyfelek szeretik látni az ilyen tartalmakat, mert ezek segítenek nekik egy részletesebb képet felállítani arról, hogy milyen értékeket is képvisel céged, illetve hogy mi az üzenete számukra. Ne feledd, hogy minél több formában juttatod el ezt az üzenetet hozzájuk, annál jobb.

 

4. Hivatkozz releváns forrásokra cikkedben

A PR egyik elsődleges célja bebizonyítani, hogy értesz is ahhoz, amiről beszélsz. Egy PR cikk elkészítésekor hivatkozz olyan releváns forrásokra, amelyek érdekelhetik a megcélzott kiadó közönségét. Azzal, hogy más forrásokra is hivatkozol, az adott terület megbízható szakértőjeként tüntetheted fel magadat a célközönség szemében. Ez különösen fontos, ha a millenáris korosztályt szeretnéd megcélozni, amely egyre inkább rendszeres aktivitást vár el a márkáktól.

 

5. Helyezd hírértékű kontextusba kínálatodat

Valahányszor valami jó dolog történik cégeddel, a te feladatod szétkürtölni azt. Ez a jó dolog lehet egy elért mérföldkő, egy sikeres projekt megvalósulása, vagy az, hogy a legújabb statisztikák beigazolták terméked vagy szolgáltatásod hasznát.

 

A hírértékű tartalmak kiemelkednek a szürke közegből, és mágnesként vonzzák a hírportálokat és persze az érdeklődő ügyfeleket is. Érdemes olyan szalagcímeket fogalmazni, amelyek felkeltik a kiadók figyelmét, és amelyeket szívesen újrapublikálnak, vagy idéznek.

 

6. Célozz helyileg, és ügyelj a személyre szabásra

Volt idő, amikor a PR-hoz elég volt írni egy közönséges cikket, és ennyi volt az egész. Ma azonban az emberek elvárják, hogy a tartalmak kifejezetten őket szólítsák meg – hogy hozzájuk beszéljenek.

 

Egy nemrégiben lezajlott marketingtanulmány eredményei kimutatták, hogy a hirdetésekre érkező leggyakoribb panaszok a személyre szabás hiányáról szóltak, vagy arról, hogy az emberek egyszerűen nem tudtak azonosulni egy márka tartalmaival.

 

Azzal tehát, hogy releváns tartalmakat készítesz, felhívhatod márkádra a helyi riporterek és cikkírók figyelmét, akik jó eséllyel komoly követőbázissal bírnak.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.