A fizetett linkek vásárlás már nem kifizetődő a keresőoptimalizálásban! Ne manipulálj a linkekkel, mert a Google könyörtelenül

A fizetett linkek vásárlása már nem kifizetődő a keresőoptimalizálásban! Ne manipulálj a linkekkel, mert a Google könyörtelenül

Ahogy arról már beszámoltunk korábban, a Google frissítette a linképítéssel kapcsolatos Webmester dokumentumokat, amik főképp a sajtócikkekben megjelenő linkekre, guest postokra és advertorialokra, vagyis PR cikkekre vonatkoznak. Erre azért is volt szükség, mert SEO szempontból sokan visszaéltek az említett technikákkal, és félrevezették olvasóikat.
 
Ezekkel a lehetőségekkel gyakorlatilag fizetett hirdetésnek álcázott cikkeket lehet elhelyezni, amelyek rengeteg linket tartalmaznak, így növelve az oldal keresőoptimalizáltságát. Az ilyen technikák az olvasóknak bosszúságot is jelenthetnek, hiszen ha valaki végig olvas egy cikket, aminek a végén derül ki, hogy reklámról volt szó, az kellemetlen lehet sokaknak. Ezen kívül a Google szerint az ilyen cikkek nem természetesen linkeknek minősülnek, amik hamisan módosítják egy-egy oldal pagerankjét. Emiatt döntöttek úgy a Google szakemberei, hogy a sajtócikknek álcázott hirdetéseket ezentúl kivizsgálják, és azok értékét leminősítik, amennyiben félrevezetőnek találják.
 
A Google álláspontja szerint ezeket a technikákat eddig is elítélték, de nem fordítottak rájuk akkor hangsúlyt, mint most.
 

Ha nem igazodsz el az irányelvek között, szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 
 

 

A Google Webmestereszkzözök irányelveinek idevonatkozó része:

 
Az alábbiakban linkekkel elkövetett csalásokra láthatók példák, amelyek negatívan érintik a webhelyek keresési eredmények közötti rangsorolását:
 
PageRank-mutatót befolyásoló linkek vásárlása vagy eladása. Ide tartozik pénz fizetése linkekért vagy linkeket tartalmazó bejegyzésekért cserébe, javak vagy szolgáltatások biztosítása linkekért cserébe és „ingyenes” termék küldése valaki számára azért cserébe, hogy írjon róla, és mellékeljen egy linket;
túl sok linkcsere („Hivatkozz rám, és én is hivatkozom rád!”), vagy olyan partneroldalak létrehozása, melyeknek kizárólagos célja a kereszthivatkozás;
nagy volumenű marketing- és vendégkampány, amely kulcsszavakban gazdag szöveges linkeket tartalmaz;
automatizált programok vagy szolgáltatások használata a webhelyére mutató linkek létrehozásához.
Emellett az olyan linkek létrehozása, melyeket nem a szerkesztés során helyeztek el, vagy nem a webhely tulajdonosa rendelt meg egy oldalon (más szavakkal nem természetes linkek elhelyezése) az irányelveink megsértésének minősülhet. Íme pár gyakori példa olyan természetellenes linkekre, amelyek megsértik irányelveinket:
 

PageRank-mutatót befolyásoló szöveges hirdetések

 
Olyan, cikkeknek tűnő hirdetések vagy tényleges reklámok, amelyek fizetést nyújtanak a PageRank-et továbbító linkeket tartalmazó cikkekért
 
Optimalizált szövegű linkek cikkekben vagy sajtóanyagokban, melyeket más webhelyeken terjesztenek. Például:
Számos jegygyűrű érhető el a piacon. Ha esküvője lesz, akkor érdemes a legjobb gyűrűt megvennie. Emellett vásárolnia kell virágokat és esküvői ruhát is.
 
Rossz minőségű linkek mappás vagy könyvjelzős webhelyekhez
 
Több webhelyen terjesztett, modulokba ágyazott linkek, például:
1472 látogató nézte meg ezt az oldalt
gépjármű-biztosítás
 
Széles körben terjesztett linkek különböző webhelyek láblécében
 
Fórumhozzászólások optimalizált linkekkel a bejegyzésben vagy az aláírásban, például:
Köszönöm, ez hasznos infó!
– Pali
pali pizza budapest pizza legjobb pizza budapest
Vegye figyelembe, hogy a PPC (pay-per-click, kattintásalapú) hirdetéslinkek, amelyek nem befolyásolják a hirdetés vásárlójára vonatkozó PageRank-mutatót, nem sértik irányelveinket. Számos módon gátolhatja meg a PageRank-mutató befolyásolását, például:
 
Hozzáadhatja a rel="nofollow" attribútumot az címkéhez.

Átirányíthatja a linkeket egy közbülső oldalra, amelyet a robots.txt fájlban letilt a keresőmotorok elől
A legegyszerűbben úgy lehet elérni azt, hogy más webhelyek az Ön webhelyére mutató, releváns linkeket hozzanak létre, hogy egyedi, érdekes tartalmat állít elő, amely természetes módon népszerűvé válhat az internetes közösségben. A jó minőségű tartalom létrehozása kifizetődő: a linkek általában választott szerkesztői szavazatoknak tekinthetők, és minél több a hasznos tartalma, annál nagyobb az esély arra, hogy más is értékesnek tartja azt, és ennek következtében a webhelyre vezető linket is megjelenít.
 
A Google-t pozitívan befolyásoló tényezők
1. A weboldal megbízhatósága
a. Szomszédsági faktor (az oldalak milyen hálózaton vagy IP címen találhatók)
b. Az összes tartalom struktúrája
c. Az átfogó kereskedelmi struktúra (ha van)
d. A teljes technikai felépítés
e. A megbízhatóságot összességében befolyásoló tényezők: PR, a domain megbízhatósága, visszamutató linkek, az oldal indexeltsége, stb.
 
2. A tartalom megbízhatósága
a. A tartalommal való kapcsolatba lépés
b. A tartalom kategorizálása
c. A tartalom jóváhagyása (szerzői cikknek, PR cikknek vagy reklámnak minősül)
d. A tartalom típusa (közönség elköteleződése és a kereskedelmi fejlesztés)
3. A link megbízhatósága
a. Tartalmi egyezés a linkelt oldal és a linkelő oldal között
b. Linkszöveg (pontos egyezés, idézet, branded, call to action)
c. A link használatának sűrűsége
d. A partneroldalakon elhelyezett linkek típusa és mennyisége
e. Milyen régi a link
f. A link közzétételének ideje
 

Akkor mi is a helyzet az PR cikkekkel?

A Google nem a PR cikkek ellen van, hiszen tudja, hogy ez része egy márka építésének, az eladások és promóciók sikerét szolgálja. Az új szabályokkal mindössze az a cél, hogy az olvasók tisztán lássák, hogy milyen tartalommal van dolguk, akár sajtócikkről, akár PR cikkről van szó. Ha a következő pontokat betartod, biztosan nem kerülsz hátrányba a Googlenél:
 
1. Az PR cikkeket ne PageRanked növelésére használd, hanem promócióként
2. A nofollow kódok használatával bebiztosíthatod, hogy PR cikkeid linkjeit ne kövesse a Google.
3. Használj annyira biztonságos kulcsszavakat, amennyire lehet
4. Avoid Excessive acquisition 
5. Advertorial acquisition decisions should be made on case by case basis. 
 
Olyan oldalakon helyezz el linkeket, amelyek megbízhatóak, a legjobb tartalmakat és linkeket szolgáltatják, hogy a jövőben se legyen gondod velük, és az oldalad keresőoptimalizáltságát pozitívan befolyásolják.