"Kételkedtem az online marketing sikerében, de ma már bárkinek szívből ajánlom munkátokat!” - Plasztikai sebészeti SEO eredményeink
A plasztikai sebészetek körében a legkiélezettebb verseny a SEO terén van, hiszen a sebészeti beavatkozások kulcsszavaira megjelenni prioritás, amellyel számos potenciális páciens szerezhető. Ügyfelünk, a Bónusz Plasztikai Sebészet, vagyis Dr. Tóth András 2018. őszén keresett meg minket komplett marketing stratégia kialakítása miatt, melynek célja a minél több minőségi páciensszerzés volt.
A plasztikai sebészetnek ugyan volt egy weboldala, sőt, még szép is volt, első körben András meg is volt vele elégedve. Ahogy mindig, minden projektet, a Bónusz Plasztikai sebészet esetében is, online marketing audittal és stratégia kialakításával kezdtük. Számunkra már nem volt annyira egyértelműen jó ez a weboldal, sem SEO sem usability szempontból. Andrásnak javasoltunk egy weboldal váltást, hogy hatékonyan tudjuk alkalmazni stratégiánkat, különösen a keresőoptimalizálás terén. András először kicsit bizonytalan volt abban, hogy a SEO eredményes lehet egy ilyen kicsi plasztikai sebészet esetében, hiszen rengeteg, nagy magánklinika foglalkozik plasztikai műtétekkel. Kételkedett benne, hogyan tudnánk legyőzni a nagyokat, akik hatalmas online marketing büdzsével dolgoznak. Azonban ma már az ő szavaival élve: „Kételkedtem, de ma már bárkinek szívből ajánlom munkátokat! Az eredmények magukért beszélnek, amikor másnak nem volt munkája, nekem akkor is volt. Ma már nem a páciensek megszerzése, hamem a bővülés cégem új feladata.”
A SEO valóban hosszú távú befektetés
Mindig mondjuk, ahogy más semelyik online marketing eszköz sem, nem áll meg egymagában, csak komplett stratégiába foglalva. Bármennyire is hatékony a SEO, idő kell hozzá. Ezért IS van szükség egyébb eszközökre (pl. Google Ads, közösségi média marketing stb.), melyek a kezdeti időszakokban is felpörgetik a marketing rendszert. Nyilván ezekkel az eszközökel lehet gyorsan eredményt elérni, de az sokkal költségesebb. A SEO az, ami hosszútávon sokkal költséghatékonyabb, csak időt kell hagynunk neki. András esetében is így történt. Ugyan már az első évben meglehetősen szép eredményeket értünk el, az idei statisztikák messze túlszárnyalták mind a mi, mind András elképzeléseit.
Az új weboldal indulása 2018. decemberében történt, így az első statisztikákat 2019. januárjában készítettük:
Online marketing eredmények egy plasztikai sebészeti magánrendelés esetén, első pár hónap
Jól látható, hogy a weboldal elindulása után szinte azonnal növelni tudtuk a weboldal látogatottságát, de ez még nem a keresőoptimalizálásnak köszönhetően. Az organikus forgalom is némileg növekedett az első hónap után, viszont célunk az volt, hogy a “Googleből érkezők” legyen az első helyen a statisztikai listán, hiszen ők a legrelevánsabb látogatók a weboldalon. Lássuk, ehhez képest, az idei 2020-as január (hogy relevánsan azonos időszakot mutassunk), vagyis 1 év eltelte után hogyan alakultak a számok:
Az online marketing eredményei az első egy év után
Az ábrán jól látható, hogy az első helyet átvették az organikus forgalomból érkezők, amelynek számát az előző évhez képest majdnem megötszöröztük, a weboldal összforgalmát pedig megdupláztuk.
De mi a helyzet azóta, beérett a SEO?
Kulcsszóhelyezések, SERP eredmények
Mint minden válallkozás esetében is, a plasztikai sebészetek esetében szintén nagyon fontos, hogy bizonyos kulcsszavakra a találati oldalak élén legyünk, hiszen jelentős releváns ügyfélhez juthatunk. Ugyan már a statisztikák jól reprezentálták az eredményeket, számunkra bizonyos kifejezések is igen fontosak, illetve gyakorlati példákkal szeretnénk bemutatni, milyen eredmények vezettek ehhez a sikerhez. A Bónusz Plasztika Budapesten található, így regionálisan még magasabb a verseny.
Kiemelnénk először egy fontos kulcsszót, melyre kimondottan büszkék vagyunk. Bár mindig valljuk, és tartjuk is, hogy a siker az online marketingben nem egy-egy kulcsszó különösen jó pozícóján múlik, sokkal inkább azon, hogy rengeteg kulcsszóra jöjjünk az elsők között. Itt mégis megemlítjük a “plasztikai sebészet” kifejezést, melyre a legnagyobb magyar magánrendelők is gyúrnak, sokkal nagyobb online marketing költségvetéssel, mint amilyennel a Bónusz Plasztika rendelkezik. A cikk megírásának pillanatában, független SERP ellenőrző szoftverekkel de empirikusan, incognito ablakos Chrome böngészőből is az első helyen jön a kifejezésre a Bónusz Plasztika weboldala. Az alábbi ábrán láthatjátok a SERP Mojo nevű appikáció adatait a helyezés alakulását illetően.
De mint mondtuk, nem szeretünk egy kifejezésre koncentrálni, az oldal SEO-jának globálisan kell növekednie. Nézzünk meg tehát több más kifjezést is! A helyezéseket tekintve az indulás előtt szinte minden kulcsszóra 60 feletti helyezéssel szerepelt az oldal. Az első fontosabb helyezéseket 2019. márciusban rögzítettük a fenti ábra szerint. Jól látható, hogy bizonyos regionális kulcsszavakra máris jól teljesített a weboldal. A „mellkisebbítés Budapesten” és a „Mellfelvarrás Budapesten” kulcsszavakkal a weboldal a találti listában az első oldalon jelent meg.
Itt pedig jöjjenek a friss statisztikák a kulcsszó helyezéseket tekintve:
Google „mellnagyobbítás” találati oldal inkognitó módban: 2020.11.12.
Jól látható, hogy azóta szinte minden fontos és nehéz kulcsszóra elsők vagyunk, de legalábbis az első oldalon biztos, hogy megjelenik a weboldal. Mit jelent ez? Sok új pácienst Andrásnak! Azóta András is másként látja az online marketinget, bízik csapatunkban és minden ajánlásban, amit teszünk számára.
A legjobb visszacsatolás: a konverziók
Persze, lehet ezekre mondani, hogy milyen szép eredmények, de tényleges visszacsatolást és eredményességet legjobban a konverziókból kapunk. A SEO eredmények önmagukban csak szép számok, bennünket mindig az érdekel, ügyfelünknek mennyivel lesz több konverziója András esetében a weboldalon végzünk konverziómérést, amely az ajánlatkéréseket jelenti. A régi weboldalon ajánlatkérés egyáltalán nem történt, így összehasonlítást csakis az új weboldal indulása után tudunk mutatni. Alábbiakban nem a Google Analytics grafikonját mutatjuk, mert néha érkeznek a kapcsolatfelvételi formon keresztül egyéb megkeresések is. A számok a plasztikai sebészet adminisztrációjának statisztikája a valós megkeresésekkel. Lássuk, hogyan alakultak 2019. januárban, és hogyan alakulnak most a konverziós számok:
SEO eredmények tanulságai?
A keresőoptimalizálás változatlanul a legjobb és leghatékonyabb online marketing eszköz, messze meghaladva a social media eredményeit is. De mindenképpen stratégiában kell gondolkodnunk, minden online marketing eszközt összehangolva és alkalmazva. Nem szabad türelmetlennek lenni, a keresőoptimalizálás időbe telik! Mi a Marketingprofesszoroknál a komplexitásban hiszünk, és abban, hogy a keresőoptimalizálás a legkifizetődőbb online marketing eszköz manapság.