1. Kínálj hasznos információkat praxisodról webhelyeden
Az emberek többsége keresőmotorokat (pl. a Googl-et) használ, ha szeretne rátalálni valamire az interneten – például ha plasztikai sebészt keresnek maguknak. Mivel a plasztikai sebészet az ember külsejéről szól, így sokan alaposan szeretnének utánanézni a lehetőségeiknek, mielőtt meghoznák döntésüket. Az emberek tudják, hogy a Google rengeteg hasznos információt kínál számukra, például előtte/utána képeket találhatnak rajta. elolvashatják mások véleményeit egy adott sebészről és így tovább.
Vizsgáld át webhelyed tartalmát, és győződj meg róla, hogy minden információ megfelelően szerepeljen rajta praxisodról. Tüntesd fel elérhetőségeidet és címedet, illetve igyekezz úgy felépíteni webhelyed szerkezetét, hogy a különböző tartalmak logikusan kapcsolódjanak rajta egymáshoz.
2. Regisztráld praxisodat a legfontosabb adatbázisokba
Az interneten számos olyan gyűjtőwebhelyet találhatsz, amelyekre regisztrálhatod praxisodat, hogy minél több felhasználó találhasson rád online keresgélése során. Ez egy esszenciális plasztikai marketing tipp. A legfontosabb ezek közül a Google Cégem, ami jelentősen javíthatja praxisod teljesítményét a Google keresőtalálatai között.
Ügyelned kell rá, hogy a Google Cégem adatlapodon feltüntetett alapadatok (név, cím és telefonszám) karakterről karakterre pontosan szerepeljenek összes online profilodon, és hogy mindig naprakész információkat tüntess fel praxisodról az interneten. Ha az információk elavultak, vagy az adatok nem egyeznek egymással két adatbázisban, akkor mind a felhasználók, mind a Google összezavarodhatnak, és ezt jobb elkerülni, mert így a te praxisodat is kerülik majd a lehetséges páciensek.
Minél több ilyen platformon vagy jelen, annál előbb értesülhetsz róla, ha egy páciensed értékeli nálad szerzett tapasztalatait rajtuk. Ez sokat segít praxisod hírnévkezelésében.
3. Hirdesd praxisodat a közösségi médián és a keresőmotorokban
Az egyik legfontosabb plasztikai marketing tippünk különféle fizetett hirdetéseket használni praxisod népszerűsítésére. Ezek a fizetett reklámok a keresőmotorok organikus (ingyenesen megjelenő) találatai fölé kerülnek, ha a felhasználók plasztikai sebészeti témákra keresnek rá, vagy közösségi hírfolyamukban, ha korábban ilyen témák iránt érdeklődtek az interneten.
Ezek a hirdetések lehetővé teszik számodra, hogy ideális pácienseid szeme elé helyezd márkádat. Ez létfontosságú manapság, amikor az internet tele van tartalmakkal és szintén digitálisan hirdető versenytársakkal.
A digitális hirdetések legnagyobb előnye, hogy pontosan azokat a felhasználókat célozhatod meg velük, akik jó eséllyel érdeklődnének plasztikai szolgáltatásiad iránt – például mert korábban már rákerestek ilyen témákra az interneten, vagy elolvastak egy-két erről szóló cikket.
4. Indíts plasztikai blogot webhelyeden
Nem sorolhatjuk a jobbnál jobb plasztikai marketing tippeket úgy, hogy ne említenénk meg a tartalommarketinget. A tartalommarketing lényege, hogy hasznos tartalmak segítségével érdeklődő felhasználókat vonzol webhelyedre, akiket aztán idővel pácienseiddé konvertálhatsz. Minél jobb minőségű tartalmakat publikálsz webhelyeden (például egy blogon), annál nagyobb eséllyel jelenhetsz majd meg a Google legelőkelőbb organikus (nem fizetett) találatai között.
Ehhez persze különféle SEO technikákat is be kell vetned tartalmaidban, amiket jobb egy tapasztalt marketingügynökségre bízni.
Egészségügyi marketing ügynökségünk ebben tökéletesen a segítségedre lesz, ha profikra bíznád online marketingedet!
Azzal, hogy minőségi tartalmakat kínálsz blogodon, azt is bizonyítod, hogy valóban értesz a szakmádhoz. Az így megszerzett tekintély a páciensek bizalmának alapja, ami létfontosságú egy olyan intim területen, mint a plasztikai sebészet.
5. Használj űrlapokat webhelyeden
A webhelyedre érkező felhasználók általában nem lesznek készek rögtön felkeresni plasztikai sebészetedet, hogy időpontot egyeztethessenek veled. Azonban azokat a felhasználókat, akiket hajlandók megadni neked elérhetőségüket (ez általában név+email címet jelent), valószínűleg komolyabban is érdeklik szolgáltatásaid, és jobb eséllyel is keresnek majd fel új páciensekként.
Érdemes tehát egy digitális űrlapot elhelyezni webhelyed legfontosabb oldalain, amivel bekérheted látogatóid elérhetőségeit, és ezzel hozzáadhatod őket az érdeklődők listájához. Ezek azok az emberek, akik beleegyeztek, hogy marketing emaileket küldj nekik, így érdemes élni is ezzel a lehetőséggel, és megcélozni őket egy hatékony email marketing kampánnyal!
6. Használd az Instagramot
Ha csak egyetlen egy közösségi platformmal van kapacitásod foglalkozni, akkor ebben a plasztikai marketing tippben az Instagramra szeretnénk felhívni a figyelmedet. Mivel egy vizuális platform, az Instagram kiváló lehetőségeket kínál arra, hogy bemutasd a plasztikai szakma szépségeit és érdekességeit.
Persze feltölthetsz még rövid videókat is rendelődről, megválaszolhatsz gyakran elhangzó kérdéseket egy-egy beavatkozásról, vagy elmagyarázhatsz néhány plasztikai sebészeti koncepciót úgy, hogy követőid is értsék őket.
Az Instagramon ráadásul rengeteg lehetőséged van kapcsolatba kerülni a millenáris korosztállyal, akik egyre jobban érdeklődnek a különböző plasztikai beavatkozások iránt. A platform továbbá a Facebook hirdetési rendszerét használja (így szükséged lesz egy Facebook fiókra is hozzá, még ha nem is használod másra), így rendkívül precízen célozhatod meg rajta reklámjaiddal azokat a felhasználókat, akik ideális pácienseid lehetnének.
7. Mutasd be munkáid eredményét az érdeklődőknek előtte/utána képeken
Mielőtt egyáltalán felkeresnének egy plasztikai sebészt, a legtöbben szeretik látni, hogy mikre képes az illető – más szóval: kíváncsiak rá, hogy milyen munkát végez. Az interneten az emberek több platformon is utánajárhatnak ennek, és elolvashatják a korábbi páciensek véleményeit egy adott sebészről, megtekinthetik az előtte/utána képeket, megnézhetik az értékeléseket, és így tovább.
Érdemes tehát feltüntetni legpozitívabb értékeléseidet praxisod webhelyén és sebészeted közösségi profiljain is, hiszen ezek sokkal hitelesebbek egy valódi páciens szájából. Ha teheted, használj minél több előtte/utána képet is az interneten, hogy megmutasd, mit kínálsz pácienseidnek. Ehhez természetesen írásos engedélyre lesz szükséged azoktól, akik a képen láthatók, még akkor is, ha nem ismerhetők fel az adott szögből.