AMP - Marketing a Pinteresten: Egy üzleti profil létrehozása és felvirágoztatása

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Marketing a Pinteresten: Egy üzleti profil létrehozása és felvirágoztatása
2018/08/07

A Facebook haldokolásával egyre inkább előtérbe kerül a többi közösségi média is. A Pinterest az USA-ban már nagyon jól teljesítő online marketing eszköz, érdemes neked is beletanulnod az üzleti használatába. Lépésről lépésre mutatjuk, hogyan tedd! 
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Pinterest helye az online marketing stratégiában

A kívülállók véleményével ellentétben több mint 200 millió havi felhasználójával a Pinterest nagyon is a közösségi platformok nagyjai közé sorolható. Egyre több fiatal fedezi fel a „pinelés” örömeit, és a túlnyomórészt női felhasználóbázis ellenére 10 „pinelőből” 4 a férfiakat képviseli. Habár ezek az adatok első sorban az Egyesült Államokra vonatkoznak, semmi okunk sincs kételkedni abban, hogy a hazai közönségre is hasonló megoszlások jellemzők.

 

A népes felhasználótábor egyértelműen azt mutatja, hogy azok a márkák, amelyek nem használják a Pinterestet üzleti stratégiájukban, rengeteg lehetséges új ügyfélről maradnak le.

 

Miért érdemes a Pinterestet is használni az online marketingben?

De mi teszi olyan nagyszerű marketingeszközzé a Pinterestet más közösségi hálózatok mellett? Először vizsgáljuk meg ezt a kérdést.

 

Az emberek más céllal érkeznek a Pinterestre, mint a többi közösségi platformra. A Pinterest egy olyan hálózat, amelyet a felhasználók inspiráció, ihlet után kutatva látogatnak meg, különösen, ha új termékkel kapcsolatos ötleteket keresgélnek.

 

Az Egyesült Államokban például a Facebook az egyetlen platform, amely jobban befolyásolja a közösségi média felhasználók vásárlási döntéseit, mint a Pinterest. Ez azt jelenti, hogy a pinelős platform még az Instagramot is beelőzte a fogyasztók befolyásolásában.

 

 

 

 

A pinelők (angolul pinnerek, vagyis a Pinterest felhasználói) kétharmada állítja magáról, hogy a Pinteresten fedezett fel egy új terméket vagy márkát, és az összes (durván 200 millió) felhasználó 93%-a használja a platformot vásárlásaik megtervezésére. Továbbá a felhasználók fele konkrétan meg is vett már olyan termékeket, amiket promotált pinekben látott, és kétharmaduk nézegeti mentett pineit, mikor betér egy hagyományos üzletbe.

 

A Pinteresten használt sajátos terminológia

A Pinterest egészen egyedinek számít más közösségi platformokhoz képest, ezért itt nem igazán találkozol majd a közösségi médiában elterjedt általános kifejezésekkel (vagy legalább is nem az összessel). Mielőtt tehát fejest ugranál a Pinterest üzleti felhasználásába, ismerkedj meg az általános tudnivalókkal.

 

Pin

A gombostű angol megfelelője, a „pin” olyan tartalom, amit egy felhasználó (pinner, vagyis „pinelő”) elment a Pinterestre. A pinelés (pinning) lényegében odatűzést jelent, tehát a felhasználók saját tábláikra (ezekről lejjebb) tűzik oda az elmentett tartalmakat. Minden pin az eredeti forrásra hivatkozik, ezért a Pinterest jó forrása lehet az átirányított forgalomnak.

 

Tábla

A felhasználók persze nem csak egy helyre gyűjtik összes pinelt tartalmukat – a mentett dolgok rendezettsége érdekében úgynevezett boardokat, vagyis táblákat hozhatnak létre, amelyekre odatűzhetik pineiket. Kezd már körvonalazódni ez az egész gombostűs, táblára odatűzős dolog, ugye? 

 

Egy felhasználó több táblát is létrehozhat, amelyeket pinelt tartalmai kategorizálására használhat, vagy akár meg is oszthatja azokat az összes pinelt tartalommal együtt. Természetesen egy üzleti Pinterest-profilnak is több táblája lehet, a felhasználók pedig követhetik a fiók összes tevékenységét, vagy csak bizonyos táblákat, amelyek iránt érdeklődnek.

 

Hírfolyam

A hírfolyam itt is jelen van, és lényegében ugyan azt a szerepet látja el, mint minden más közösségi hálózaton – amikor egy felhasználó követi profilod vagy valamelyik tábládat, ha tartalmakat pinelsz ezekbe, akkor azok a tartalmak az ő hírfolyamukon is megjelennek majd.

 

Üzleti Pinterest-profil létrehozása és beállítása céged számára

Akik üzleti tevékenységet szeretnének folytatni, azoknak mindenképpen egy üzleti profilra lesz szükségük, nem pedig egy sima, személyes fiókra. Az üzleti fiókok üzletorientált funkciókat kínálnak, mint például statisztikákat és fizetett hirdetési lehetőségeket.

 

Ha már van személyes Pinterest fiókod, akkor akár azt is átalakíthatod üzletivé, csak néhány plusz információt kell majd megadnod cégedről, és persze el kell fogadnod a felhasználói feltételeket is.

 

Ha még nem rendelkezel Pinterest fiókkal, vagy egyszerűen csak nem szeretnéd személyes profilodat üzletivé alakítani, akkor a következőket kell tenned:

 

1. Hozd létre vállalkozásod üzleti fiókját

Az első lépés felkeresni a Pinterest vállalkozásoknak szóló regisztrációs oldalát ITT , és követni a magyar nyelvű regisztrációs útmutatót.

 

A piros „Regisztráció” gombra kattintva megjelenik a regisztrációs felület, ahol meg kell adnod vállalkozásod nevét, email címedet, jelszavadat, illetve hogy kit/mit képvisel a fiók (egy szakembert, egy egész márkát, egy helyi vállalkozást, stb.)

 

Érdemes továbbá már itt megadni webhelyedet, ami ugyan nem kötelező, de később átugorhatsz vele egy lépést.

 

 

 

Ne felejtsd el elolvasni az Üzleti használati feltételeket  és az Adatvédelmi nyilatkozatot  sem, ugyanis – ahogy arra a regisztrációs felület is felhívja a figyelmed – a fiók létrehozásával ezeket automatikusan elfogadod.

 

2. Egészítsd ki profilodat

Fiókod ezzel el is készült, azonban még mindig bőven van mit kitölteni rajta. Ne vágj bele a Pinterest marketingbe, amíg nem áll készen teljesen üzleti profilod.

 

Jelentkezz be újonnan létrehozott üzleti fiókodba, vidd az egérmutatót a jobb felső sarokban a három pont ikonra, majd kattints a Beállítások opcióra.

 

Görgess lejjebb, vagy bal oldalt kattints a „Profil” menüpontra, és tölts fel egy képet üzleti profilodhoz (a 165 x 165 pixel az ideális méret ide).

 

 

 

Ne feledkezz meg a Profil rész többi mezőjének kitöltéséről sem. Ha kész, akkor mentsd el beállításaidat.

 

3. Állítsd be webhelyedet

Egy webhely megigénylésével és megerősítésével lehetővé teszed az emberek számára, hogy tartalmakat pineljenek webhelyedről, illetve az onnan mentett pineken megjelenik majd saját logód is. Egy megerősített webhely segít továbbá feljebb tornázni pineid rangsorolását a keresőtalálatok között.

 

Térj vissza az előbb tárgyalt Beállításokhoz, majd kattints a Webhelyedet tartalmazó sáv melletti gombra. A megjelenő HTML kódot másold ki, majd add hozzá webhelyed index oldalának kódjához.

 

Ez után ellenőrizd, hogy webhelyed érvényes-e a Pinteresten – próbálj meg pinelni valamilyen tartalmat webhelyedről. Ha a pinben megjelenik webhelyed címe, és logód vagy profilképed, akkor sikeresen elfogadtattad webhelyed a Pinteresttel.

 

 

 

A webhely megigényléséről ITT találsz több információt.

 

4. Készítsd el első tábláidat

Fiókod végre készen áll – jöhet a kreatívabb rész! Kezdd már is egy vagy több tábla létrehozásával, amelyekbe összegyűjtheted majd pinelt tartalmaidat, hogy az érdeklődő felhasználóknak legyen miért követni profilodat, vagy egy-egy tábládat.

 

 

 

Először is profilodon belül válaszd a Táblák fület, majd kattints alatta a piros + jelre. Adj meg tábládnak egy beszédes nevet – fogalmazd meg érthetően de hatásosan, hogy miről is szól a tábla, hogy a felhasználók tudják, milyen tartalmakra számítsanak benne. Igyekezz legfeljebb 20 karakteres nevet választani, hogy a Pinterest ne rejtse el a végét.

 

A Titkos opció engedélyezésével táblád mindaddig láthatatlan lesz a nyilvánosság számára, amíg azt újra nyilvánossá nem teszed. Egy tábla bármikor titkosítható és újra nyilvánossá tehető a későbbiekben is.

 

Miután létrehoztad a táblát, a bal felső sarokban kattints a kis ceruza ikonra, hogy további adatokat adhass meg hozzá. Kelleni fog egy leírás, és egy releváns kategória is. Ha szeretnéd, titkosíthatod a táblát, amíg az szerinted készen nem áll a publikálásra – lehet például, hogy csak akkor szeretnéd, hogy láthassák az emberek, amikor már pineltél rá néhány tartalmat.

 

 

 

5. Kezdj el pinelni

Ideje elkezdened tartalmakat menteni tábláidra. A legegyszerűbb módszer erre egy Pinterest böngészőgomb telepítése, ami lehetővé teszi, hogy csupán néhány kattintással tartalmakat pinelhess bárhonnan az internetről.

 

Először is telepítsd a böngésződnek megfelelő Pinterest gombot  INNEN.

 

Ha ez kész, nincs más dolgod, mint a Pinterest ikonra kattintani böngésződ eszköztárában. A kattintás után válaszd ki a legmegfelelőbb képet a lehetőségek közül, majd kattints a Mentés gombra. Ez után adj meg vagy szerkeszd a pin leírását, majd válaszd ki, hogy mely tábládra kerüljön.

 

Ha egy táblád már több pinnel is rendelkezik, akkor érdemes megadni, hogy mely legyen ezek közül a borító pin. Kattints a már jól ismert ceruza ikonra a tábla szerkesztéséhez, görgess le a borító opcióig és válaszd ki borító pinedet, ami a tábla képe lesz majd.

 

A Pinterest és a marketing

Íme néhány tipp és taktika, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki üzleti Pinterest fiókodból.

 

1. Add hozzá a mentés gombokat webhelyedhez

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek tartalmakat mentsenek el webhelyedről, akkor ezt a folyamatot minél könnyebbé kell tenned számukra. A felhasználók számára a legkényelmesebb módszer egy Pinterest Mentés gomb hozzáadása webhelyed tartalmaihoz – ezzel a gombbal azok a Pinterest felhasználók is egyetlen kattintással menthetik tartalmaidat, akiknek nincs feltelepítve a fent említett Pinterest böngészőgomb.

 

Gombok terén több opciód is van – használhatsz automatikusan mindenütt megjelenő mentés gombokat, vagy olyanokat, amelyek csak akkor jelennek meg, ha a felhasználók az egérmutatót a tartalomra viszik. Továbbá beállíthatod, hogy egy-egy oldalon csak bizonyos tartalmaknál (képeknél) jelenjenek meg mentés gombok.

 

A Pinterestnél azokra a fejlesztőkre is gondoltak, akik saját Mentés gombjukat szeretnék megtervezni. ehhez további információkat itt találsz.

 

2. Pinelj rendszeresen

A Pinterest szerint érdemes naponta legalább egyszer egy valamit feltűzni valamelyik tábládra, lehetőleg csúcsidőben, amikor az emberek a legtöbb idejüket töltik a Pinterest böngészgetésével (ez általában a hétköznapok estéit, és a hétvégéket jelenti, ahogy a legtöbb más közösségi platformnál is).

 

Fontos továbbá az egyenletesség – az csak jó, ha több pinelnivaló tartalmad is van, de érdemes ezeket nem egyszerre, hanem például egy hét leforgása alatt fix időközönként hozzáadni tábláidhoz, hogy a felhasználóknak mindig legyen miért újra meglátogatniuk profilodat.

 

Ha egy közelgő ünnepnappal, eseménnyel, vagy szezonnal kapcsolatos tartalmakat szeretnél pinelni, akkor érdemes ezt nagyjából 45 nappal előre megtenni.

 

3. Igyekezz minél látványosabb tartalmakat megosztani

Jellegéből adódóan a Pinterest egy ízig-vérig vizuális platform, ezért érdemes jó minőségű képeket használni rajta. A képeknek mind tartalmilag, mind pedig technikailag meg kell ütniük egy bizonyos szintet, hogy felvehessék a versenyt a többi pinnel.

 

Engedd szabadjára kreativitásod és fantáziád, és igyekezz minél hatásosabb ábrázolással bemutatni termékeidet, szolgáltatásaidat és márkádat. A platform statisztikája szerint az életmódfotók jobban teljesítenek, mint az egyszerű termékképek, ami bizonyára azért van, mert az emberek általában inspirációforrásként használják a Pinterestet, és első sorban nem termékeket, hanem ötleteket, elképzeléseket szeretnek nézegetni és elmenteni rajta.

 

Érdemes tehát az egyszerű termékfotók helyett olyan képeket használni, amelyek a termékeket használat közben, egy valós környezetben ábrázolják.

 

A képválasztáskor továbbá figyelembe kell venned, hogy 10 felhasználóból 8 mobileszközről használja a Pinterestet, szóval a képeknek kisméretű képernyőkön is láthatóknak, olvashatóknak kell lenniük. Ebből következik, hogy érdemes függőleges képeket használni, hiszen ezek kényelmesebben megtekinthetők ezeken az eszközökön, és több vizuális felületet biztosítanak tartalmaidnak. Az ideális képarány 2:3, és lehetőleg ne használj 1560 pixelnél magasabb képeket, ezek ugyanis levágásra kerülnek majd.

 

A képekre nem árt néhány beszédes szót is rápingálni, hogy a felhasználók azonnal láthassák, hogy pontosan miről is szól az adott tartalom. A gyors, egyszerű webgrafikák és látványos képek készítéséhez használj egy ingyenes online eszközt.

 

A Pinteresten továbbá lehetőséged van több pint is odatűzni tábláidra, amelyek ugyanarra a webtartalomra mutatnak. Ezt a Pinterest külön ajánlja is, hiszen a különböző képek különböző célközönségek figyelmét kelthetik fel.

 

4. Írj hatásos leírásokat

Tény, hogy a Pinterest egy erősen vizuális médium, de kizárólag csak képekkel lehetetlen minden információt tömören és egyértelműen átadni. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy pinjeidnek és tábláidnak beszédes, egyértelmű leírásokat adj meg, amelyek pontosan közlik a felhasználókkal, hogy mire számíthatnak, ha azokra kattintva felkeresik a pinelt tartalmak forrását.

 

Ne feledkezz meg a legrelevánsabb kulcsszavakról sem, hiszen ezek mind a keresőmotorok, mind a felhasználók dolgát megkönnyítik a tartalmak értelmezésében. Persze csak természetes módon sződd bele kulcsszavaidat a leírásokba, hogy ne tűnjenek túloptimalizáltnak.

 

Ne feledd: ha – az előző tippet megfogadva – több pint is kitűzöl tábláidra, amelyek pontosan ugyanarra a tartalomra mutatnak, akkor ne csak egyedi képeket, hanem egyedi leírásokat is használnod kell létrehozásukkor.

 

Minél jobb tartalmakat pinelsz tábláidra, Pinterest követőid annál nagyobb valószínűséggel tartják majd veled a kapcsolatot a platformon kívül is. Fontos észben tartani továbbá, hogy a Pinterest bünteti azokat a pineket, amelyek hibás hivatkozásokra mutatnak – ellenőrizd tehát, hogy mindegyik a megfelelő címre és tartalomra mutat-e!

 

5. Használj bővített pineket (ahol érdemes)

A bővített pinek olyan pinek, amelyek további metaadatokat olvasnak ki az oldalról, amelyről mentették őket. Ezek a metaadatok fontos információkat mutatnak a felhasználóknak, akik többet tudhatnak meg a pinhez kapcsolt tartalmakról, mielőtt egyáltalán rájuk kattintanának.

 

A bővített pineknek négy fajtája van: cikkpinek, receptpinek, alkalmazástelepítési pinek és termékpinek. Habár ez elsőre kevésnek tűnhet, valójában a legtöbb tartalomtípust lefedik, így biztos, hogy találsz majd közöttük olyat, amely ideális lenne számodra.

 

A cikkpinek például tartalmaznak egy főcímet, a szerző nevét, a publikáció dátumát és egy rövid leírást a tartalomról. Ezen kívül külön feltüntetik, hogy a pin egy cikkre mutat, és még egy kis CTA gomb is megjelenik rajtuk, ami a cikk elolvasására szólít fel.


A bővített pinekről további tudnivalókat itt olvashatsz.

 

6. Vedd fel a közösségi médiás gondolkodásmódot

Ne feledd, hogy a Pinterest – akármennyire is különbözik a Facebooktól, vagy más hálózatoktól – még mindig egy közösségi platform, nem pedig egy hirdetőtábla (még ha a táblák nagyon is jól használhatók erre a célra).

 

Kövess olyan fiókokat és táblákat, amelyek kapcsolódnak iparágadhoz, de nem közvetlen versenytársakat képviselnek. Légy aktív és rendszeresen foglalkozz azokkal a pinekkel, amelyek réspiacodat célozzák meg.

 

7. Kövesd figyelemmel fiókod analitikáját

A Pinterestnek is van saját analitikai eszköze, ami fontos, hasznos információkat mutat meg a hálózat legjobban teljesítő tartalmairól, így te magad is ehhez igazíthatod stratégiádat. Megtekintheted, hogy mely pinek a legnépszerűbbek, és melyek irányítják a legtöbb forgalmat webhelyedre.

 

Láthatod továbbá, hogy mely táblákra kerültek fel pineid, ami rálátást nyújt arra, hogy az emberek miként tekintenek márkádra és termékeidre, és ezen információk birtokában tovább élezheted erőfeszítéseidet a platformon.

 

A Pinterest demográfiai és érdeklődési adatokat is biztosít azokról a felhasználókról, akik valamilyen módon kapcsolatba lépnek pineiddel, így megtudhatod, hogy milyen emberek is alkotják követőbázisodat a platformon, és ez alapján, hogy kiket érdemes megcéloznod tartalmaiddal.

 

Az analitikai felület a prifolod Analitika lenyíló menüjéből érhető el, a bal felső sarokban. Ahogy az alábbi képen is látszik, közvetlenül a fiók létrehozását követően egyértelmű okokból még nem tartalmaz adatokat, később azonban számos hasznos információval szolgál majd.

 

 

 

8. Vesd be a fizetett hirdetéseket

A Promotált Pinek lényegében a Pinterest fizetett hirdetései. A fizetett hirdetések – ahogy a legtöbb más közösségi platformon is – segítségével több felhasználót érhetsz el tartalmaiddal. A Pinterest statisztikái szerint nagyon is megéri a platformon hirdetni, ugyanis egy-egy hirdetési kampány beindulása után nem csak a promotált pinekre érkezhet több kattintás, hanem az organikus kattintások száma is megnőhet.

 

A promotált pinek mindig tartalmaznak egy jelölést, ami arra utal, hogy valaki fizetett értük – erre rákattintva a felhasználók megtekinthetik, hogy pontosan kinek a jóvoltából is került promotálásra az adott pin.

 

Azonban amikor egy felhasználó egy promotált pint ment el valamelyik táblájára, akkor a táblán belül ez a pin számára már sima pinként jelenik meg, és eltűnik a promotálást jelző címke.
 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 98

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.