Hogyan használhatjuk tehát a Pinterestet marketingre?
Az üzleti Pinterest fiók létehozása
Ez az útmutató feltételezi, hogy felhasználói szinten más ismerjük a Pinterestet. Azonban a platform másképpen működik, ha üzleti célokra szeretnénk használni.
A Pinterest üzleti felhasználói feltételei
Fontos, hogy tisztában legyünk a felhasználói feltételekkel és a ránk vonatkozó szabályokkal és korlátozásokkal. Az üzleti célokra készülő fiókokra külön előírások vonatkoznak!
A további különbségekkel akkor szembesülünk majd, miután elkészült üzleti fiókunk. Ekkor elérhetővé válnak számunkra olyan szolgáltatások és funkciók, mint a Pintereszt statisztikai eszköze, a kiemelt pinek, úgynevezett Bővített pinek és kiemelt videók.
Töltsük ki üzleti Pinterest profilunkat
Miután üzleti fiókunk elkészült, a következő lépés weboldalunk megadása, hogy üzleti logónk minden olyan Pinre rákerülhessen, amely arról az oldalról érkezik (a Pinterest 165x165 felbontású logóméretet javasol). Töltsük fel profilunkat minden fontos adattal, hogy az érdeklődők többet tudhassanak meg rólunk, ha éppen a Pinteresten keresztül találnak ránk!
Jöhetnek a Táblák!
Most jön a legérdekesebb rész – készítsünk egy új Táblát és adjunk olyan nevet neki, ami egyértelműen utal arra, hogy miről is szól ez a Tábla. Használjunk olyan kulcsszavakat, amik segítségével a felhasználók könnyedén rátalálhatnak tartalmunkra (ezt a leírásban is alkalmazzunk). Ne felejtsünk el látványos borítóképet hozzáadni táblánkhoz!
Tartsuk észben, hogy a felhasználók csupán limitált mennyiségű Táblára iratkozhatnak fel, ezért nagyon gondosan meg fogják válogatni, hogy melyikek lesznek ezek – érdemes tehát minden nap új pineket hozzáadni Táblánkhoz!
Hasznos tippek
Ha idáig eljutottunk, akkor itt az ideje pinnelni, azaz tartalmakat kitűzni Táblánkra. Lássuk, hogy miként tehetjük hatékonnyá ezt a folyamatot!
- Törekedjünk a változatosságra: Ha csak saját weboldalunk tartalmait pinneljük ki, arra a követők hamar ráunnak. Próbáljunk más forrásokból is tartalmakat tűzni Táblánkra, hogy megtartsuk érdeklődésüket!
- Írjunk ellenállhatatlan leírásokat: Minden pinhez tartnoznia kell egy kis leírásnak is, amely hívogatóbbá és érdekesebbé teszi azt. Akár közvetlen hivatkozásokat is elhelyezhetünk a leírásban, de vigyázzunk, hogy ne szóljon minden az önreklámozásról!
- Használjuk a Pinterest widgetet weboldalunkon: A Pinterest gomb beépítésével weboldalunk felhasználói egyetlen kattintással kitűzhetik tartalmainkat saját Tábláikra.
- A releváns Táblák legyenek előtérben: Ha létrehoztunk egy szezonális Táblát, akkor állítsuk be úgy, hogy Pinterest-oldalunk legtetején jelenjen meg.
Bővített pinek
Ha használtuk már a Pinterestet, akkor biztosan láttunk olyan pineket, amikhez egy recept is tartozott, vagy olyan filmes pineket, amikben a színészek és a film értékelése is szerepelt.
Ezek az úgynevezett Bővített pinek (Rich Pins). Segítségükkel a pinek tartalma automatikusan frissül weboldalunk alapján, ezért azok a felhasználók számára láthatóbbá válnak és megkönnyítik a vásárlást is. Igényeljük ezt a funkciót minél előbb, miután regisztráltunk!
Kiemelt pinek
A Kiemelt pinek segítenek tartalmaidat előtérbe helyezni olyan felhasználók számára, akik vásárolni szeretnének. A Kiemelt pinek más PPC-t használó platformokhoz hasonlóan működnek, ezért a Pinterest Kiemelt pinjei nem okoznak majd problémát azok számára, akik ismerik ezt a módszert.
Ne adjuk fel, ha legelső kampányunk nem lesz olyan eredményes, mint amire számítottunk. Ha megfelelő módosításokat eszközölünk, akkor idővel biztosan hatékonyabb reklámokat hozhatunk majd létre!
Ne feledkezzünk meg a Pinterestről!
Sok cég és vállalkozás követi el azt a hibát, hogy miután létrehozta és kitöltötte cégprofilját a Pinteresten, az szép lassan feledésbe merült. Azonban a Pinterest Social Hub funkciója lehetővé teszi, hogy a pineket előre beidőzítsük és megvizsgálhassuk a valós idejű statisztikákat is. Ne feledjük, a Pinteresten való megjelenés is elősegíti a keresőoptimalizálás fejlődését weboldalunkon!