A TikTok többféle pénzszerzési lehetőséget is kínál, azonban, ha szeretnél egy sikeres karriert felépíteni rajta, akkor mindenképpen szükséged lesz egy saját webhelyre vagy blogra is. Ez azért fontos, mert a TikTok bemutatkozó mezője messze nem elegendő ahhoz, hogy kellő információt kínálj magadról, illetve azokról az üzleti együttműködésekről, amelyekre nyitott vagy.
Ha azonban ez megvan, akkor lássuk, hogy hogyan kereshetsz pénzt a TikTokon!
1. Hivatkozz egy webhelyre
Ha komolyan szeretnéd venni a TikTokot, akkor el kell helyezned egy hivatkozást a bemutatkozásodban, ami egy webhelyre mutat. Ez a hivatkozás lehet egy szponzorált link is, ami egy másik márkára mutat, de mindenképpen kell adnod valamit a felhasználóknak, amin keresztül elvégezhetik a kívánt konverziós lépést.
2. Építs partnerkapcsolatokat
Ha van már tapasztalatod az Instagram vagy YouTube marketingben márkaként, akkor a TikTok sem lesz teljesen idegen számodra. Mivel a TikTok kizárólag videós tartalmakról szól, a márkák olyan partnereket keresnek maguknak, akik minőségi videós tartalmakat készítenek, és akikben közönségük megbízik.
Tartalomkészítőként olyan márkákkal kell együttműködnöd, akik párhuzamban állnak eddigi tartalmaid témájával, és akik kínálata iránt saját közönséged is érdeklődhet.
Első körben készíts néhány nem szponzorált videót kedvenc termékeidről. Ha ezek a videók jól teljesítenek, akkor a márkák is látni fogják, hogy nézőid igényt tartanak ilyen tartalmakra, tehát jó eséllyel megérné együttműködniük veled.
Miután Lil Nas X átütő sikereket ért el a TikTokon Old Town Road című dalával, más tartalomkészítők is összeálltak feltörekvő zenészekkel, hogy népszerűsítsék új dalaikat. Ilyenkor egy zeneszerző fizet a TikTok tartalomkészítőinek, hogy használják fel egy-egy dalát a videóikban. A videó nem kell, hogy magáról a dalról szóljon – lehet akár aláfestő zene is, ha passzol a felvételhez.
3. Szerződj a TikTokkal
2020 júliusában a TikTok egy 200 millió dolláros finanszírozási projektet indított „Creator Fund” néven, amivel még több tartalom feltöltésére ösztönözte a platform felhasználóit. A TikTok szerint ez a pénzügyi alap 2023-ra az egymilliárd dollárt is elérheti.
Ez lehetőség csak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és Németországban élők számára adott, de ha közéjük tartozol, és megfelelsz az egyéb elvárásoknak, akkor szabad a pálya. Az egyéb elvárások a következők:
- Legalább 18 éves kor
- TikTok Pro felhasználó
- Legalább 10 000 TikTok követő
- Legalább 100 000 egyedi videómegtekintés a TikTokon 30 nappal a jelentkezés előtt
- A TikTok közösségi előírásainak és felhasználási feltételeinek betartása
4. Értékesítés a TikTokon
Ha egy online üzletben értékesítesz termékeket, akkor a TikTokon keresztül új közönségekhez juttathatod el kínálatodat és márkád személyiségét is.
Ehhez érdemes figyelemfelkeltő zenéket használni, illetve csatlakozni azokhoz a TikTok trendekhez, amelyek népszerűek célközönséged köreiben. Persze mindezek közben ne felejtsd el valahogyan termékeidet is elhelyezni videóidban, azonban nem muszáj, hogy ezekről szóljanak a felvételek. Egyes tartalomkészítők az után dobták piacra saját termékeiket, hogy népszerűekké váltak a TikTokon.
5. Kínálj szolgáltatásokat
Manapság már a TikTok sem csak a táncos-zenés videók megosztásáról szól, hanem a közösségi média marketingről is. Sok marketinges alkalmazza a közösségi platformokat marketingjében, méghozzá komoly sikerekkel.
Egyes TikTok felhasználók néhány nap alatt tesznek szert óriási népszerűségre, és hirtelen nem tudják, hogy mit kezdjenek ezzel a rengeteg új követővel. Nincs tapasztalatuk a partnerkapcsolatok kiépítésében és sikereik kezelésében. Ha azonban tudod, hogy hogyan kell összeállítani és kivitelezni egy hatékony tartalomstratégiát, akkor működj együtt velük, hogy a legtöbbet hozhassák ki jelenlétükből.
6. Futtass fel egy fiókot, majd add el
Sok márka szeretne sikereket elérni a TikTokon de nem akarja belefektetni az időt és a pénzt abba, hogy követőket szerezzen egy vadonatúj fióknak a platformon. Sokan inkább olyan fiókokat vásárolnak meg, amelyek korábban érdekes, értékes tartalmakat osztottak meg, és így egy aktív, hűséges követőtáborra tettek szert.
Ha ezt a módszert választod, akkor fontos, hogy egy minél szűkebb piaci rést válassz közönségnek. Ez után készíts olyan tartalmakat, ami érdekelheti ezt a közönséget, és ha már elég nagy követőtáborral bír a fiók, akkor elkezdhetsz megkeresni vele más márkákat és tartalomkészítőket, hogy nem-e szeretnék megvásárolni tőled.