AMP - Itt a Google Pingvin 3.0 - minden, amit feltétlenül tudnod kell ha a keresőoptimalizálás egy kicsit is számít neked

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Itt a Google Pingvin 3.0 - minden, amit feltétlenül tudnod kell, ha a keresőoptimalizálás egy kicsit is számít neked...
2014/11/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
A keresőoptimalizálás teljes folyamatát fel tudja borítani egy új algoritmus. Ezt várták a Penguin 3.0 azaz a hármas Pingvin algoritmus frissítésétől is. Nézzük, mi lett belőle! 
 

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Megjelent a Penguin 3.0

 
A Google október 17.-én késő este tette közzé a Pingvin algoritmus legújabb frissítését. 
A Pingvin algoritmus legkorábbi változata 2012 áprilisában jelent meg. A Google a webszpem kiszűrésére hozta létre; azokat a weboldalakat hivatott a süllyesztőbe küldeni, amelyek manipulatív, csaló taktikákat vetnek be nagyobb láthatóság elérése érdekében.
 
A következőkben elmondom, hogyan működik a Pingvin 3.0, hogyan kapcsolódik a korábbi változatokhoz, hogyan tudhatod meg, érintett vagy-e, és persze hogyan orvosold a bajt, ha az már megtörtént.
 

A Google Pingvin algoritmus frissítése

A Pingvin legelső változata 2012 április 24.-én jelent meg, és a Panda algoritmust egészítette ki, amely a könnyen használható, jól megtervezett weboldalakat találta meg és emelte ki. A Panda algoritmus is épp most frissült újra, jelenleg a 4.1 verzió működik. A Pingvin a találati listákon elfoglalt hely legfontosabb meghatározó összetevőit, a bejövő linkeket veszi górcső alá. Azokat az oldalakat jutalmazza, amelyeken természetes, értékes, autoritatív, releváns linkeket talál, és azokat bünteti, amelyeken manipulatív módon begyűjtött, találati listákon felkapaszkodást elérni próbáló, vagy egyszerűen oda nem illő hivatkozásokra bukkan. A Pingvin eredeti változata, melyet később 1.0-re keresztelt a blogoszféra, az elindított keresések mintegy 3.1 százalékára volt hatással. Ez első hallásra talán nem hangzik soknak, ám valójában elemi erővel rázta meg a SEO világát. Bár az algoritmus 2012-ben több kisebb frissítésen is átesett, a következő jelentősebb ugrás csak 2013 május 22.-én került napvilágra, amikor a Google tovább finomított annak alapműködésén. Innentől kezdve a keresések mintegy 2.3 %-a lett érintett. A következő másfél év eseménytelenül telt, egészen a 3.0 két héttel ezelőtti megjelenéséig. 
 

Miért más a Pingvin 3.0?

Az algoritmus sokban hasonlít előző inkarnációihoz.  Kiszűri a webszpemet, és javít a találati listák minőségén a nem odaillő linkekkel telített szájtok láthatóságának drámai mértékű csökkentésével.  Még nem tudni, a keresések mely hányadára lesz hatással, de ez várhatóan nem fog nagyban különbözni az előző verzióétól. Ennek ellenére a Google előrejelzése szerint a Pingvin 3.0 nagyobb vihart fog kavarni az érintettek körében, mint bármelyik korábbi változata. Korai jelek szerint ez egy viszonylag szűk kör lesz - tehát úgy tűnik, ezek a változások kevesebb szájtra, de mélyebben lesznek hatással, mint a korábbiak. 
 
A változékonysági indexet elnézve a SERPs.com-on, úgy tűnik, a hatás még mindig kibontakozóban van.  Ebben megegyezik a legtöbb Google algoritmus frissítéssel. Ezt támasztja alá Pierre Far október 21.-i, GooglePluson tett nyilatkozata is, mely szerint "lassú, az egész világra kiterjedő működésről van szó, tehát hiteles képet a hatásairól csak néhány hét múlva fogunk kapni."
 
Világos képet arról, hogy a hamis linkek felderítésén túl mi mást céloz meg, csak később fogunk látni, és valószínűleg nem a Google jóvoltából. Az óriásnak - érthetően- nem szokása részletekbe bocsátkozni algoritmusai ismertetésekor, tehát most se készüljünk erre.
 

Érintett vagy?

Bár minden Pingvin frissítés fontos, a legnagyobb horderejűek még mindig csak a keresések 3-4%-át befolyásolják. Tehát hacsak nem ipari méretekben űzöd a büntetett SEO praktikákat - ebben az esetben egyébként már az 1.0 és a 2.0 is valószínűleg rég elkapott volna - kicsi az esély, hogy bármitől is tartanod kellene. 
 
Ha megvizsgálod, hogyan változott az organikus eléréseid száma és besorolásod a találati listákon az utóbbi napokban, és szemmel tartod ezt a következő néhány héten keresztül is, jó képet kaphatsz arról, mennyire vagy kitéve a Pingvin 3.0 szeszélyeinek. Ha hirtelen nagyot estél a besorolásokban, valószínű, hogy a Pingvin 3.0 keze van a dologban. Ha nem tapasztalsz változást, vagy ha helyzeted némileg javul, nagy az esélye, hogy egy korábbi Pingvines büntetés hatásai vannak kifutóban - avagy versenytársaidat lőtte ki körülötted az algoritmus.
Hogyan nyerd vissza pozíciódat, ha a Pingvin 3.0 megbüntetett?
 
Ha úgy látod, a napokban nagyot estél a besorolási listán, vagy megmagyarázhatatlanul alacsony lett az organikus eléréseid aránya, kézbe kell venned a dolgokat, hogy visszaszerezd régebbi pozíciódat. Előrebocsátom, hogy ez egy hosszú távú folyamat lesz; az ilyesmiből nem lehet egyik napról a másikra kilábalni, de ha elég eltökélt vagy, régi helyed újra a tiéd lehet.
 
Első lépés: Keresd meg a rossz linkeket és mindent, ami webszpemnek minősülhet az oldaladon.
 
Ha megbüntettek, ez valószínűleg a túl sok "rossz" hozzád vezető link miatt történt. Rossz linkeken a következőket értem:
  • Linkek link farmokról, vagy külön erre a célra létrehozott gyűjteményekből 
  • Linkek, amelyekért fizettél (a hirdetéseket leszámítva)
  • Linkek más témájú fórumokon 
  • Más szakterületeket érintő gyűjteményekben
  • Linkek nem világosan kivehető témájú szövegkörnyezetben, vagy szpemmes (csak kulcsszavakra építő) horgonyszövegben.
 
Ezeket a fajta linkeket az oldaladon a Google Webmaster Tools,  Open Site Explorer,  Majestic SEO, Ahrefs eszközök segítségével találhatod meg.
 
Bár rendszerint az előbb említett, manipulatív linkek a felelősek, ha a Pingvin megbüntet, a weboldaladon található szpem miatt is eshetsz nagyot a találati listákon. Ilyenekre példa a kulcsszózsúfolás, a link álcázás, és a rejtett szövegek. Vizsgáld át oldalad ilyen szempontból is.
Második lépés: Távolítsd el a problémát és felejtsd el az erőltetet keresőoptimalizálást
 
A következő lépésben el kell távolítanod minden fent említett típusú gyanús linket. Először lépj kapcsolatba a kiinduló szájtok tulajdonosaival, és kérd meg őket, hogy távolítsák el a hozzád vezető linket. Ha nem jársz sikerrel,  bevetheted a Googe Megtagadó eszközét, a Webmaster Tools eszköztárából, hogy tudasd a keresővel, a továbbiakban nem ismered el az adott oldalról a hozzád vezető linkeket. 
 
A linkek teljes eltávolítása jobb megoldás, mint a megtagadás, de ha az előbbi nem lehetséges, mindenképp tedd ezt. Ha az algoritmuson kívül más módon is kaptál büntetést, ezt tudatni fogják veled Google Webmaster Eszközökön keresztül. (Ám csak akkor, ha oldaladat előzőleg összekapcsoltad ezzel.) Ha kaptál ilyen, ún. manuális típusú büntetést is, a fent leírt két lépésen túl egy felülvizsgálati kérvényt is be kell nyújtanod. Ehhez segítséget egy hamarosan megjelenő cikkemben fogsz találni.
 

Harmadik lépés: Gondold újra  SEO stratégiádat

 
A jövőben vigyázz, hogy csak jó minőségű linkeket építs be jó minőségű oldalakon. Még jobb, ha link építés helyett arra koncentrálsz, hogyan érdemelheted ki azokat. Tedd oldalad lebilincselően érdekessé, hogy mágnesként vonzza a linkeket.
 
Remélem megválaszoltam kérdéseidet a Pingvin 3.0-mal kapcsolatban. Az elkövetkező néhány hónapban a Google valószínűleg tovább fog finomítani ezen a frissítésen is. De akár megérezted az algoritmus hatásait, akár nem, mindenképp érdemes megragadnod az alkalmat, hogy bevesd a fentieket és bebiztosítsd magad a jövőre is.
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 75

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.