Az elmúlt időben hátrébb került weboldala a Google találati listáján? Elmondjuk, miért!
A 2013-as év jelentős változásokat h keresőoptimalizálás szempontjából, főleg az év első felében sok SEO-val kapcsolatos hír érkezett a Google fejlesztőitől. Számos új algoritmus változtatta meg a keresési eredmények listáját, az új szankciók pedig nem egy weboldalt és alkalmazott eljárást részesítettek hátrányban. Az alábbiakban összegezni szeretnénk a Google Panda, Penguin és egyéb új algoritmusokkal életbe lépő változásokat, továbbá szeretnénk kitérni néhány elvégezhető módosításra, a Google irányelvekre és az ezekhez tartozó figyelmeztetésekre.
A Google Panda algoritmus
A fejlesztést 2011 februárja óta alkalmazzák élesben, azóta ez foglalkoztatja a webmesterek és
SEO szakembereket a legjobban. Az elmúlt időszakban sokat megtudhattunk a Pandáról, a
Google nemrég 10 napos periódusokban kezdte el frissíteni
algoritmusát, ezzel együtt bejelentették, hogy nem küldenek visszaigazolásokat a frissítésekről.
A Pengiun algoritmus
Az algoritmust 2012 áprilisában indították útjára és még a Panda a tartalmat vizsgálja tüzetesebben, a Penguin az oldalakra mutató linkeket ellenőrzi alaposabban. A Panda a keresési eredmények 12 százalékában változást hozott, a Penguin inkább a SEO szakemberek munkájának volt fontos eleme, a keresési eredményeknek csak 3 százalékát befolyásolta. A Penguin indítása óta négy frissítésen esett át, 2013-ban a Google jelentős változásokat eszközölt az algoritmuson, így megszületett a Pengiun 2.0 verzió. Ha úgy érzed, weboldalad hátrébb került a Penguin frissítés hatására és szerinted ez nem jogos, akkor ide kattintva kérheted ennek felülvizsgálatát.
Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt!
További algoritmusok
A Google, a nagyágyúkon kívül még jó néhány új algoritmust vezetett be az elmúlt fél évben. A Payday loan algoritmustól kezdve a mobil oldalak sebessége és domainek szegmentálásig, a Google minden frissítésével a relevancia javítására és a
spammerek elleni harcra helyezte a hangsúlyt.
Google Kézi műveletek
A fent említett eljárások a weboldalak széles körében működnek, de a vállalat saját alkalmazottakat foglalkoztat a találatok minőségének elemzésére, így kiszűrve a keresési eredményeket manipuláló eszközöket és weblapokat, amiket az algoritmusok esetleg kihagynak. Ezért is van különbség az algoritmusok és a kézi keresés által talált hibák szankcionálása között. A Google új eljárásai az elmúlt hónapokban jelentősen hatottak néhány ismert márkaoldalra, továbbá teljes iparágakra és webes technológiákra.
Google SEO tanácsok és nyilatkozatok
A Google bőségesen ellátja tanácsokkal a weboldalak üzemeltetőit és a SEO szakembereket, videókkal,
blogbejegyzésekkel és a konferenciákon elhangzott üzenetekkel. Ezeknek a pontos tartalmára a későbbiekben igyekszünk kitérni.