AMP - Partner, azaz Affiliate magyarázata az online marketing szakszótárban.

Partner


KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


A partner definíciója

Egy partner olyan személy, aki egy második személytől (cégtől, vállalkozástól, stb. – tehát egy eladó) ajánl egy terméket vagy szolgáltatást egy bizonyos harmadik személynek. Amennyiben a harmadik személy megvásárolja az ajánlott terméket vagy szolgáltatást a második személytől (az eladótól), az a partnernek közvetítői díjat fizet a segítségéért.

 

A partnermarketingről 

A partnermarketing azóta létezik, mióta az emberek először termékeket és szolgáltatásokat cserélgettek egymással. Az internet megjelenésével azonban ez a marketingtípus elképesztően népszerűvé vált, és sokkal több profitot képes termelni, mint korábban bármilyen más offline környezetben.

 

Ahhoz, hogy partnerré válj találnod kell egy weboldalt, amely valamilyen termék vagy szolgáltatás eladásával foglalkozik, vagy megvizsgálni néhány partnerhálózatot érdemleges termékek után kutatva. Ezek után jelentkezned kell az adott oldal partnerprogramjára, ami után megkaphatod saját partner hivatkozásodat, amit ezek után az interneten kell hirdetned. Valahányszor valaki erre a hivatkozásra kattint, egy termék vagy szolgáltatás adatlapjára kerülnek az eladó weboldalán, a weboldal pedig figyelembe veszi, hogy az adott látogató a te hivatkozásodról érkezett. Amennyiben a látogató vásárol valamit, a közvetítői díj automatikusan jóváírásra kerül partnerprofilodon.

 

A partnerprogram előnyei – miért jó partnernek lenni:

  • Nem szükséges saját terméket tervezned és gyártanod – tehát költségmentes.
  • Nincs szükséged ezeket a termékeket egy külön raktárban tárolni – nincs bérleti díj.
  • Nem te intézed a termékek csomagolását és kézbesítését.
  • Nem a te feladatod foglalkozni az esetleges elégedetlen vásárlókkal.
  • Nincs felettesed, a munka pedig otthonról is végezhető.
  • Lényegében végtelen kereseti lehetőség.

     

Amennyiben saját termékeidet és szolgáltatásaidat szeretnéd értékesíteni, saját partnerprogramot is indíthatsz. Kínálj versenyképes közvetítői díjat és szerezz annyi partnert, amennyit csak tudsz – ők biztosítják majd ugyanis a vásárlóforgalom egy jelentős részét. Habár az ebből keletkező eladásokból befolyó profitot meg kell osztanod velük, a partnereken megspórolt hirdetési díjak ezt kárpótolhatják, ráadásul csak akkor kell kifizetned a közvetítői díjat, ha a látogatók vásárolnak is valamit. Ez a program mindhárom fél számára előnyös.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.