A PageRank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.
Azt tudjuk, hogy fontos a PageRank a keresőoptimalizálás során, na de mennyire is? Korábban a SEO guruk legfőbb célpontja volt ezen érték növelése, de vajon mennyire fontos ma? A Google 200 algoritmusa közül csupán egy a PageRank, ami meghatározza egy oldal keresőoldali találatai között elért helyét. Rengeteg Google algoritmuson változtattak az elmúlt években, ám a PageRank maradt a régi… egészen múlt decemberig. De mit is jelent ez számunkra?
Mi is az a PageRank?
A
Google meghatározása alapján a PageRank az a mértékegység, ami egy oldal fontosságát a rámutató linkek számának függvényében határozza meg. Ez a Google egyik leghíresebb és legrégebbi formulája.
Persze nem csak a linkek száma, hanem minősége is fontos a PageRank szempontjából. Minél több releváns és minőségi link mutat egy weboldalra, a keresőoldali találatok között annál jobb helyezést ér el az adott oldal. Bevezetésének első évében a PageRank hatalmas figyelmet kapott és a weboldalak tulajdonosai igazi megszállottjai lettek. Mindenki linkeket gyűjtögetett, mára azonban ez már önmagában kevés a jó helyezés eléréséhez.
Hogyan tudom megállapítani weboldalam PageRank-ét?
Sokan különböző weboldalakat használnak a PageRank lekérdezésére, de sokkal egyszerűbb, ha telepítjük böngészőnkre azt a toolbart, mely megmutatja az aktuális állapotot. Chromera a toolbart
ide kattintva telepítheted le.
PageRank update – 2013 december 6.
Sokáig nem hallottunk
semmit a PageRankről, létezik-e még, számít egyáltalán valamit, de tavaly a Mikulás meghozta a hírt, miszerint a PageRank köszöni, jól van. Az úgynevezett
Page rank update, azaz az a folyamat, amikor a Google a toolbarba kijelzett értékeket frissíti, ez utoljára 2013 december 6-án volt. De mennyit számít 2014-ben a Page Rank, hiszen sok oldal alacsony PageRankkel jobb helyezést ér el a keresési eredmények között, mint a magasabb számmal rendelkezők. Nyilvánvaló, hogy visszaesett a PageRank szerepe, és a többi
algoritmust nagyobb szerepet kapott a találati lista meghatározásában, azonban még így se feledkezzünk meg róla. Sőt! Mivel alapvetően ez az algoritmus hozta meg a Google sikerét, furcsa lenne, ha nem számítana. Ma, 2014-ben, amikor a keresőoptimalizálásban már nagyon nagy a harc az első helyekért, mindenre figyelnünk kell, minden apróság számít. Éppen ezért nem tartom jónak az olyan open source vagy akár egyedi rendszereket, melyek 3-4 lehetőséget adnak csak az adminisztrátoroknak a keresőoptimalizálási beállításokra.
Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt!
Így növeld oldalad PageRankjét
Ahogy az eddig is volt, a PageRanket az oldalra mutató linkek száma és ami fontosabb, a minősége határozza meg. A következő módszerek biztos sikert jelentenek:
- Guest postok
- Cikkek írása újságoknak, magazinoknak
- Egyedi landing page-ek kialakítása összetett kulcsszavakhoz.
- Keresőoptimalizálási stratégia kidolgozása, dokumentált formában.
- Egyedi forráskódú, SEO központú weboldal adminisztrációs rendszer (CMS)
- Minőségi linkkatalógusokban, szakmai gyűjteményekben való szereplés
Nem muszáj, de a leghatékonyabb, ha a lehető legtöbb PageRanket növelő linkelési technikát használod egyszerre, így
spammelés miatt sem kapsz büntetést a Googletől.
Mik is számítanak még keresőoptimalizálásban a PageRank mellett
- Facebook megosztások és Like-ok
- Twitter retweetek
- Google +1-ek és megosztások
- A domain eredetisége
- Az oldalon található szavak száma
- A weboldal forgalma
- Az oldal letöltési sebessége
- Kis visszafordulási arány
Látható, hogy a PageRank még mindig fontos, mindig oda kell figyelni rá, ám érdemes a linkeket más technikákkal is kiegészíteni a minél jobb keresőoldali helyezés érdekében.