Inkább profikra bíznád a páciens szerzést és megtartást? Kérj ajánlatot egészségügyi marketing ügynökségünktől és segítünk felállítani egészégügyi marketing stratégiád!
Alkalmazz email marketinget
Az email marketing minden egészségügyi marketingkampány alapvető eszköze, hiszen segítségével kapcsolatokat építhetsz ki pácienseiddel, beszállítóiddal és minden más fontos személlyel. Címzettjeidet rendszeresen értesítheted a legújabb, őket érdeklőd fejleményekről, illetve hiteles szakértőként pozícionálhatod szervezetedet számukra. Mindez segít majd, hogy a te márkaneved jusson először eszükbe, amint legközelebb egészségügyi szolgáltatásokra lesz szükségük.
Az igazán sikeres email marketinghez mobilbarát tartalmakra, megnyerő tárgyakra és páciensközpontú üzenetekre lesz szükséged, amelyek valódi értéket kínálnak a címzetteknek. Mindemellett kerülnöd kell a rámenős értékesítést is.
Kínálj tehát informatív tartalmakat, és mindig legyen egy könnyedén követhető, egyértelmű felhívásod is.
Indíts ajánlási programot
A szájhagyomány minden iparág számára értékes, az új páciensek megnyerésében azonban különösen fontos szerepet játszik. Az egészségügyben rendkívül fontos a bizalomérzet, és leggyakrabban úgy alakul ki, amikor az ember barátaival, családtagjaival vagy egy elismert egészségügyi szakemberrel beszélget a lehetőségeiről. Erre a jelenségre építenek az ajánlási programok is, amelyekben a szájhagyomány egy sokkal céltudatosabb szerepet kap.
Habár általában hatékonyak, a páciensajánlási programok némi kockázatot is magukkal vonnak, hiszen egyes szabályok és törvények korlátozhatják az ösztönzésen alapuló marketingtaktikákat. Ha azonban stratégiád minden előírásnak megfelel, egy jól kidolgozott ajánlási programmal számos új, minősített beteget szerezhetsz szervezeted számára.
Készíts digitális tartalmakat az egészségügyi SEO-hoz
Az aggódó páciensek gyakran sokáig kutatják tüneteiket az interneten, mielőtt kiválasztanák az orvost, akit aztán fel is keresnek. A keresőmotorok találatainak böngészése során sokan a megbízható egészségügyi szolgáltatók által készített tartalmakra kíváncsiak.
A cél olyan digitális tartalmakat kialakítani, amelyek ideális pácienseid igényeihez igazodnak. A személyreszabott tartalmak biztosítása érdekében állapítsd meg, hogy mikre és hogyan keresnek rá pácienseid az az interneten. Ez után készíts számukra releváns és hasznos egészségügyi tartalmakat, amelyekben minden égető kérdésüket megválaszolod.
A forgalom fellendítéséhez egészen egyszerű eszközöket is bevethetsz. Ilyen lehet például egy BMI kalkulátor, egy kalóriaszámláló, vagy különböző gyógyszeradagolási táblázatok. Ezek az eszközök mind valamilyen értéket kínálnak lehetséges pácienseid számára, ráadásul profi és megbízható márkaként pozícionálhatod velük szervezetedet a szemükben.
Foglalkozz az online véleményekkel és hírnévkezeléssel
A modern fogyasztóknak elegendő társadalmi bizonyítékra van szükségük, mielőtt meghoznának egy nagyobb vagy akár kisebb vásárlói döntést. A Pew Research Center adatai szerint a felnőttek 82%-a olvas online értékeléseket legalább időnként, mielőtt először vásárolna valamilyen termékből. A megkérdezettek nagy része hasznosabbnak tartja az online véleményeket, mint a kormányzati szabályozásokat, különösen, ha a vásárlói magabiztosságukról van szó.
Habár ezek a statisztikák főképp a bolti vásárlásokra vonatkoznak, ugyan ez a koncepció érvényesül az egészségügyben is, ahol a páciensek egyre több figyelmet fordítanak az orvosokról és klinikákról írt visszajelzésekre.
A One Poll egyik femérése szerint a válaszadók 95%-a állította, hogy legalább „valamennyire megbízhatónak” tartja az online egészségügyi véleményeket. Mi több, a közvetlenül orvosoktól ajánlást kapott páciensek 41%-a is ránéz az online véleményekre.
Mindennek az a lényege, hogy a vélemények hiánya alááshatja egészségügyi szervezeted hírnevét, hiszen a páciensek szemében meglehetősen gyanús, ha egy orvosnak vagy klinikának nincsenek értékelései.
Próbáld ki a közösségi média marketinget
Természetesen ezen vélemények között negatív visszajelzések is előfordulhatnak majd. Éppen ezért lesz szükséged egy olyan hírnévkezelő megoldásra, amely segít felügyelni ezeket a megnyilvánulásokat, és megvédeni szervezeted pozitív nyilvános képét. Facebook oldaladon például részletesen bemutathatod a pácienseknek, hogy miből is áll szakmai filozófiád és hogy hogyan állsz hozzá betegeid kezeléséhez.
Facebook-követőidnek lehetőségük van csatlakozni egy virtuális páciensközösséghez, illetve rendszeresen értesítheted is őket a legfontosabb hírekről és újdonságokról. Ezekhez a bejegyzésekhez hozzászólhatnak vagy akár meg is oszthatják őket, hogy szervezeted neve még több lehetséges pácienshez eljusson. Ezen kívül közvetlenül a Facebookon is lehetőséget adhatsz nekik, hogy nyilvános véleményeket írjanak szervezetedről.
Egy Facebook üzleti oldal nagyszerű kiindulópontot kínál egy közösségimédia-kampányhoz, azonban sokkal több felhasználót érhetsz el, ha a platform hirdetéseit is igénybe veszed. A Facebook fizetett hirdetései rendkívül aprólékos célzási opciókat kínálnak, illetve hasznos jelentéseket is kaphatsz kampányaid teljesítményéről.
A Facebookon több, mint másfél milliárd felhasználó követ valamilyen kisebb vagy nagyobb márkát. Ennek köszönhetően a platform az egyik legideálisabb csatorna az olyan egészségügyi szervezetek számára, amelyek szeretnék a legtöbbet kihozni közösségi erőforrásaikból.
A Facebookon kívül persze más platformokra is érdemes lehet odafigyelni. Egyre több magánorvos és egészségügyi szervezet aktív például az Instagramon, ami páciensekkel való kapcsolattartás egy sokkal vizuálisabb jellegű csatornája.
A LinkedIn szintén népszerű választás az olyan egészségügyi szakemberek köreiben, akik más szakmabéliekkel szeretnének üzleti vagy professzionális kapcsolatokat kiépíteni. Ideális hely ez az orvosoknak, ápolónőknek, gyógyszerészeknek és kórháztulajdonosoknak is, hogy csak néhány példát említsünk.
A LinkedIn célzási opcióinak köszönhetően akár 25%-kal több érdeklődőt is elérhetsz üzenetiddel, míg a „Sentiment Analysis” funkcióval a fogyasztói vélemények is felmérhetők.
Készíts PPC hirdetéseket
Habár az egészségügyi szervezetek rendszerint egy SEO-ra (keresőoptimalizálásra) épülő organikus stratégiára koncentrálnak, nem szabad megfeledkezni a PPC (pay-per-click) hirdetések által kínált rövidtávú sikerekről sem. Egy valamirevaló email lista vagy közösségi jelenlét kiépítése szintén időigényes feladat, a PPC azonban néhány napon belül eredményeket hozhat.
A keresőmotorok felhasználói gyakran érdeklődnek egészségügyi témák iránt. A Google statisztikái szerint minden huszadik keresésben valamilyen egészségügyi kifejezés jelenik meg.
Habár a PPC-nek is megvannak a maga nehezítő tényezői (adatkezelés szabályozások, irányelvek, törvények stb.), egy jól kialakított hirdetési stratégia jelentheti a különbséget a bukdácsoló és feltörő egészségügyi szervezetek között.
Töltsd ki Google Cégprofilodat
A legtöbb páciens a Google-on kezd el keresgélni, valahányszor új egészségügyi szolgáltatókat szeretne találni magának. A Google Cégprofil (korábban „Google Cégem”) segítségével egy részletes adatlapot hozhatsz létre a Google felületére, amely minden fontosabb adatot tartalmaz szervezetedről, beleértve a nyitvatartási időszakot, az elérhetőségeket, egy rövid leírást, képeket, videókat és így tovább.
Válj szaktekintéllyé egészségügyi területeden
Bármilyen online platformot vagy csatornát használsz egészségügyi marketingedhez, nagyon fontos, hogy egy megbízható szaktekintélyként pozícionáld rajta szervezetedet pácienseid szemében. Ha az emberek nem hiszik el rólad, hogy értesz is ahhoz, amit csinálsz, akkor nem várhatod el tőlük, hogy rád bízzák saját vagy szeretteik egészségét.