Rengeteg szálloda működik együtt valamilyen online utazási irodával (OTA), hogy minél több potenciális vendég előtt jeleníthessék meg kínálatukat. Ilyenek a Booking.com, a Szállás.hu, a Trivago és társaik. Ez több okból is előnyös lehet egy szálloda számára, hiszen egy OTA sok terhet levehet egy kisebb hotel válláról a marketing terén.
Azonban – mint azt bizonyára minden szállodatulajdonos nagyon jól tudja – a közvetlen, szállodai webhelyen történő foglalások „érik a legtöbbet”, hiszen ezek után nem kell közvetítői díjat fizetni az utazási irodáknak. Tény tehát, hogy ezek az irodák segíthetnek egy turisztikai márka népszerűsítésében, de a szállodák jobban teszik, ha erőforrásaikat inkább a közvetlen foglalások gyarapítására fordítják.
A kérdés csak az, hogy hogyan? Hogyan érheted ezt el saját szállodádnak? A következőkben erről lesz szó.