Egyre többet költesz reklámra, egyre kevesebb sikerrel? Hogyan lehet ez? Elmondjuk! Avagy mi az a tartalommarketing?

Egyre többet költesz reklámra, egyre kevesebb sikerrel? Hogyan lehet ez? Elmondjuk!

A reklámjaim hatástalanok! Egyre többet költök hirdetésre, mégis egyre kevesebben rendelnek tőlem! Hogyan lehet ez? Máté Balázs online marketing tanácsadó elmondja, mi a titok nyitja!
 

A fogyasztói társadalom mára szinte teljesen megváltoztatta a hagyományos marketing világát. Ma már a mediabox segítségével átléphetjük a reklámokat, egyszerűen figyelmen kívül hagyjuk a nyomtatott reklámokat, és már az online reklámokon is egyszerűen átnézünk. Akik tapasztaltan mozognak már a marketing világában, azok tudhatják, hogy a konvencionális reklámformák kezdenek kevésbé hatásosak lenni, így biztosan van jobb módszer. De mi ez?

 

 

 

A tartalomé a marketing jelene és jövője is

A tartalommarketing és a hagyományos marketing között az a különbség, hogy az utóbbiban nem szerepel az értékes és releváns információ, mivel az csak eladni akar. Az egyszerű marketing folyamatok során csak a reklámokat kapjuk az arcunkba, e-mail fiókunkba, amit egyáltalán nem találunk hasznosnak, sőt már egyre kevésbé olvassuk el őket. Nagyon sokan reklámgyűlölővé váltak, aki reklámoz, inkább utálatot kap, mint vevőket. A jó tartalom, pl. egy érdekes cikk, egy jó videó  láttán azonban megáll az ember, elolvassa azt, gondolkodik rajta, majd ennek következményében lehet, hogy minimális változás történik az életében, másképp látja majd a dolgokat.
Marketing szakértők ezrei vélekednek úgy világszerte, hogy a tartalommarketing nem a marketing jövője, hanem már a jelene is. 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1.3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

Kiváló tartalmak nélkül nem megy

Attól függetlenül, hogy milyen módszereket használsz marketing stratégiádban, a tartalommarketinget mindenképp bele kell építened. A következő elemekből épül fel egy jó tartalommarketing kampány:
 
  • Közösségi média: A tartalommarketing stratégia meg kell hogy előzze a közösségi média stratégiát. A közösségi marketing semmit nem ér, ha nincsen tartalmad, amit megossz ott. 
  • SEO: a keresőmotorok jó helyezéssel jutalmazzák a remek tartalmakkal rendelkező oldalakat. A horizontális keresőoptimalizálásnak az erős on site SEO mellett a legfontosabb eszköze a nagy tartalom. 
  • PR: a sikeres PR stratégiák olyan dolgokkal foglalkoznak, amelyek érdeklik őket, és nem az eladásra koncentrálnak. Cikkek elhelyezése nagy látogatottságú portálokon, olvasott újságokban az egyik legjobb marketing eszköz tapasztalataink szerint is. 
  • PPC: egy jól működő PPC kampány mögött is megfelelő tartalmaknak kell állniuk. A Landing Page sem csak reklám lehet! 
  • Tartalom stratégia: majdnem minden tartalommarketing stratégia része a tartalom stratégia.
 

Tartalommarketing marketing jelentősége 

Ahhoz, hogy sikeres legyen a tartalommarketing kampányod, ki kell dolgoznod és dokumentálnod kell annak stratégiáját. Egy kutatás szerint az üzleti döntéshozók 80%-a cikkekből szerez információkat egy cégről, nem pedig annak reklámjaiból. 70%-uk mondta, hogy az ilyen tartalmak által közelebb érzik magukat a céghez, 60%-uk pedig azt, hogy az ilyen tartalmak segítenek a vásárlóknak jobb döntést hozni. Tedd fel magadnak a következő kérdést: mi lenne, ha vásárlóid örülnének a nekik kiküldött reklámoknak? Mi lenne, ha azokat nyomtatásban, emailben kapnák meg, vagy weboldaladon találnák, ahol akár 15-30-45 percet is eltölthetnek olvasással? Egy reklámot az ember pár másodpercig nézeget, ha érdekli, akkor esetleg fél percig nézegeti, mérlegeli annak paramétereit. A tartalommarketingnél ez az idő a szöveg elolvasásával jelentősen nő, és mivel abban az emberek értékes tartalmakat találnak, azt végig is gondolják, esetleg életükbe építik a bennük található hasznos információt. És ezt kitől tudták meg? Ki változtatta meg életük egy kis szegletét? Te, és tartalmad. Ami után már nem is kérdés, hol fog vásárolni az illető.