AMP - A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/1. rész
2019/11/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ez az útmutató nem a hivatásos online marketingesek továbbképzésére való. Célunk most induló sorozatunkkal az, hogy képet adjunk azon cégvezetőknek, marketingeseknek, akik eddig nem használták ki az online marketingben rejlő hatalmas energiákat. Szólunk persze azokhoz is, akik megpróbálkoztak már mindezzel, de nem értek el vele sikert, így úgy gondolják, az online marketing nem való nekik. 
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Eljött az idő számodra is: ismerd meg, mi is az az online marketing! 

Az online marketing mára minden valamirevaló cég számára egy alapszükségletté vált. Az emberek a nap 24 órájában elérhetik az internetet, ráadásul ma már több online videót nézünk, mint televíziót. 2020-ban egyetlen marketinges sem ragadhat le a már-már elavult, „hagyományos” marketingmódszereknél – a jelen és a jövő az online marketingé, akkor is, ha azt gondolod, a te üzletágadban ez biztos nem fog sikerre vinni egyetlen céget sem. 

 

Függetlenül attól, hogy egy szolgáltatásokat nyújtó vállalkozást, egy webáruházat, vagy egy fizikai üzletet vezetsz, az online marketing nélkül az emberek nem találhatnak majd rád ott, ahol általában keresgélnek – az interneten.

 

Szóval mi is az az online marketing, és hogyan alkalmazhatod te is céged sikerei érdekében? A következő átfogó, részletes online marketing útmutató pontosan erről szól!

 

Szóval mi is pontosan az az online marketing?

Az online marketingre számtalan definíciót fogalmazhatnánk meg, holott lényegében egy viszonylag egyszerű fogalomról van szó. Valójában minden olyan marketingtevékenységet „online marketingnek” nevezhetünk, amelyet egy cég az interneten bonyolít le. Az online marketinget e logika alapján nevezhetjük még „internet marketingnek” is, habár ez egy kevésbé gyakori megnevezés.

 

Hasonlóképpen, a nem interneten végzett marketingtörekvések az „offline” marketing kategóriájába tartoznak. Fontos megjegyezni, hogy az online és offline marketinget gyakran használják egymás kiegészítésére – például vannak olyan offline kampányok, amelyek célja az, hogy az embereket egy cég webhelyére csalogassák, onnantól pedig az online marketing veszi át a gyeplőt.

 

Egy gyakori félreértés az online marketinggel kapcsolatban, hogy az csak internetes reklámokból áll. Ez a gondolat éppen úgy nem igaz az online marketingre, mint az offline-ra – a hirdetések és reklámok csupán egy részét képezik egy nagyobb online vagy offline marketing stratégiának.

 

Az online marketing két ága : az inbound és az outbund marketing

Az utóbbi időkben egyre többet hallhatunk az úgynevezett „inbound marketingről”. A marketing e fajtáját „engedélyalapú” marketingnek is szokás nevezni – ennek ellentéte az „outbound” marketing, ami sokkal inkább „tolakodó” jellegű technikákat foglal magába.

 

De mit is jelent ez pontosan? Nézzünk meg egy egyszerű, hétköznapi példát.

 

Bizonyára te is találkoztál már YouTube hirdetésekkel. Ezek általában a videók előtt játszódnak le, és másodperceket kell várni arra, hogy átugorhasd őket. Ha valami, akkor ez igencsak tolakodónak számít, és többnyire csak zavarja az embereket. Ilyen az outbound marketing.

 

Ezzel szemben nézz csak meg egy kereső hirdetést: amikor beírsz valamit a Google keresőjébe, több fizetett találat is megjelenik a többi felett, de ezek mindig kapcsolódnak ahhoz, amit kerestél, és jó eséllyel lesz köztük valami olyan, ami hasznos lehet számodra. Amikor valaki beír valamit a Google-ba, akkor azzal engedélyt ad a keresőmotornak, gyakorlatilag felkéri azt, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg neki. Tehát: engedélyalapú marketing. Nem is beszélve a keresőoptimalizálásról, melyről később részletesen lesz szó. A keresőoptimalizálás vagy SEO annak a művészete, hogyan juthatsz az organikus, azaz a nem fizetett találatok között (a fizetettek után) az első helyre. Mutatom egy példával, hogyan is néz ez ki a gyakorlatban:

 


Ez egy jó példa az inbound marketingre tehát, hiszen a felhasználó keresett rá valamire, és ahhoz kapcsolódó találat jelent meg neki – nem ugrott elé, és nem szakította meg a böngészési élményét. Sőt, segített neki valami hasznosra lelni. 

 

Szó sincs persze arról, hogy kizárólag inbound taktikákat érdemes alkalmazni az online marketingben, hiszen az outbound módszereknek is megvan a maguk helye egy cég stratégiájában. Az viszont kétségtelen, hogy az inbound marketing lényegesen több hangsúlyt érdemel, mint a tolakodó, outbound megoldások.

 

Hogyan működnek az online marketing stratégiák?

Először is tisztáznunk kell az online marketing célját. A legtöbb márka azt szeretné elérni az online marketinggel, amit minden más, hagyományos, vagy offline marketinggel is: hogy megragadja és megtartsa az emberek figyelmét.

 

Amikor sikerül megragadnod egy lehetséges ügyfél figyelmét, megismerhetik márkádat. Ha már ismerik, akkor a következő lépés megkedveltetni azt velük. Az utolsó lépés pedig elnyerni a bizalmukat. Ez az úgynevezett KLT (know, like, trust, vagyis „ismertség, kedvelés, bizalom”) modell, szinte minden marketingtörekvés alapja.

 

A KLT-elv az online marketingben is jelen van, éppúgy, mint az offline világban, csak éppen annyi különbséggel, hogy minden az interneten történik – nem fizikai üzletedbe vagy irodádba próbálod becsalogatni a lehetséges ügyfeleket, hanem webhelyedre, vagy éppen webáruházadba.

 

A hasonlóságok sora itt nem ér véget. Akárcsak egy hagyományos boltba, webhelyedre is gyakran érkeznek olyan látogatók, akik csak nézelődnek, de nem vásárolnak semmit. Azonban míg egy boltban személyesen is odaléphetsz a vásárlóhoz, hogy megismerd, beszélgess vele, és eloszlasd kételyeit a vásárlással kapcsolatban, addig az interneten ez már egészen máshogy működik. Ez már egy komoly különbség az offline és online marketing között.

 

Szóval hogyan érheted el, hogy az online környezetben is érvényesüljön a KLT-elv? Ez az, amiben online tartalmaid lesznek segítségedre. Az online látogatók elérhetőségeit továbbá egy email listán rögzítheted (ha önként feliratkoznak erre), hogy később személyesebb kommunikációt folytathass velük személyre szabott email üzenetek formájában. Ezzel megkezdheted megkedveltetni márkádat az érdeklődőkkel, és elnyerheted a bizalmukat.

 

Útmutatónk jelentős része ezzel a koncepcióval foglalkozik majd, de alapjáraton annyit kell tudnod, hogy az online marketing célja a webhelyedre vagy webáruházadba csalogatni a felhasználókat, hogy azok (A) vásároljanak valamit, vagy (B) feliratkozzanak az email listádra vagy egyéb értesítéseidre (push vagy közösségi média), hogy később kommunikálhass velük, és rávedd őket arra, hogy váljanak ügyfeleiddé.

 

Ez lenne tehát az online marketing lényege, és erről beszélünk Neked majd a következő részekben.  Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, és push értesítéseinkre ITT, kövesd Facebook oldalunkat ITT, hogy ne maradj le a következő részekről. 

 

Ha szeretnéd, hogy áttekintsük marketing kommunikációdat, és ez alapján egy hosszú és rövidtávú online marketing stratégiát hozzunk létre cégednek, olvasd el ITT, mit is tehetünk céged sikerességéért! 

 

 

Gyere el induló tanfolyamunkra, ahol személyesen, kiscsoportos, gyakolrati foglalkozás keretein belül mondjuk el Neked, hogyan is használd az online marketinget hatékonyan! Kattints IDE a tanfolyam részleteiért! 

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.