Újabban például egyre több hangsúly kerül a személyre szabásra, a videóra, a mesterséges intelligenciára, a vizuális keresésre, és a hangalapú keresésre is. Határozott léptekkel haladunk egy olyan világ irányába, ahol a technológia hétköznapjaink minden mozzanatánál jelen lesz majd, legyen szó családról, munkahelyről, vagy bármilyen közösségi interakcióról.
A különféle technológiák elterjedésével az emberek igényei, elvárásai is változnak. A modern vásárlók és ügyfelek maximális kényelmet, 24/7-es elérhetőséget, közvetlen kommunikációt, pontos információkat, és személyre szabott szolgáltatásokat illetve ajánlatokat követelnek meg a márkáktól.
Mindezt figyelembe véve, az online marketingesek fő célja az emberek elégedettségének biztosítása kell, hogy legyen. Más szóval: felejthetetlen élményt kell kínálnod meglévő és leendő ügyfeleidnek.
A látványos eredmények elérése érdekében folyamatosan nyomon kell követned marketingtevékenységeid teljesítményét, és rendszeresen elemezned a webhelyedre betérő látogatók adatait is. A felhasználói tartalmak szintén hasznos információkkal szolgálhatnak arról, hogy hogyan vélekedik célközönséged kínálatodról.
Az igazán talpraesett marketingesek azért is sokat tesznek, hogy ügyfeleik egy közösség, egy csapat tagjának érezzék magukat, és ezzel egy érzelmi kapcsolatot alakítsanak ki az adott márkával, vagy annak termékeivel.
Mindezeket figyelembe véve, nézzük végig, hogy milyen online marketing-trendekre számíthatunk a következő év során.