Íme a 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben!
1. A Pokémon Go jött, látott, győzött!
Kevesen gondolták, hogy a Pokémon Go megjelenésekor, hogy bevételi rekordot fog dönteni. A játék napi 10 millió dolláros forgalmat generált, és emberek százezreit bírta rá olyan cselekvéssorozatokra, melyek megdöbbentették a nagyközönséget.
A Pokémon Go marketingkommunikációra gyakorolt nagy hordereje abban rejlik, hogy a marketinges szakma a játék által ízelítőt kapott abból milyen lehetőségek vannak a kiterjesztett valóság (augmented reality- AR) világában. A felhasználók készen állnak a kiterjesztett valóság használatára, és egyre több márka jön ki kifejezetten AR-re fejlesztett játékokkal, hirdetésekkel.
2. Live Video Streaming őrület
A közösségi média felhasználók egyre inkább az élő tartalmakra kíváncsiak, melyekbe bekapcsolódva részesei lehetnek az adott eseménynek. A gyors internetnek, és a fejlett mobileszközöknek hála a közvetítések minősége élvezhető. A live video streaming használatának felfelé ívelő tendenciáját jól mutatja, hogy egyre több énekes, színész használja saját image-nek menedzselésére, sőt az idei év volt az első elnöki vita az USA-ban, amely élőben követhető volt.
3. Adatvizualizációs eszközök használatának és piacának bővülése
Egy vérbeli marketingesnek a lételeme az adat: ki, hol, mit, mennyiért vásárol? Rengeteg információval rendelkezünk a fogyasztóinkról, de azok értelmezése még mindig akadályokba ütközik. A piacon már jelenleg is vásárolhatunk olyan programokat, melyek elemzéssel egybekötve vizuálisan tárják szemünk elé az adatokat. A 2017-es évben a technológia egyre kifinomultabb lesz, és az iparág fejlődésével követni fogja a megnövekedett igényeket.
4. A natív hirdetések robbanásszerű népszerűsége
Igen, jól látod. 2017-ben a natív hirdetéseké lesz a főszerep, annak ellenére, hogy ez nem egy új keletű eszköz. Ezt a trendet a fogyasztó diktálja: mivel egyre többen használnak AdBlock-ot, ezért az okos és agyafúrt marketingeseknek más utakat kell találniuk célcsoportjaikhoz. A natív hirdetések 2017-ben szofisztikáltabbak lesznek, és azok a nagy brandek is használni fogják, akik eddig elzárkóztak ettől.
5. Tudatosabb célzás a részpiacokon
Az online marketing világában a rendelkezésre álló fogyasztók száma többé-kevésbé állandónak mondható, azonban az iparág fejlődésével egyre több cég dönt úgy, hogy kiveszi a részét a tortából- és sajnos a versenytársaink is megjelennek a piacon. Mit tehetünk? A megoldás, hogy a részpiacokra célzunk, és egy szűkebb demográfiai körnek készítünk tartalom specifikus kampányokat.
6. Élmények nyújtása, amik magukkal ragadják a közönséged
Az embereknek igényük van arra, hogy részévé váljanak annak, amit olvasnak, és a külvilágot elfelejtve olyannyira belemerüljenek, hogy elfelejtsék, hogy éppen egy laptop előtt ülnek, vagy éppen a telefonjukon böngésznek. A virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) mindkettő jó technika ennek elérésére, azonban ne felejtsük el, hogy vannak más lehetőségek is. Az élő videó bejelentkezések, workshopok, webináriumok mind mind lehetőséget adnak arra, hogy aktivizáld a közönséged. A legfontosabb, hogy lépj velük interakcióba- és éreztesd velük, hogy valami nagy és fontos dolognak a részesei.
7. Koncentrált tartalmak közlése
A kutatások már bizonyították, hogy az internet felhasználók nagy többsége az információit a világról leginkább a social media felületeken szerzi. A nagy tömegű híráradatban a figyelmünket nem kötik le a hosszú cikkek, ezért minden marketingesnek meg kell tanulnia tömören, lényegretörően és legfőképpen figyelemfelkeltően fogalmaznia.