AMP - Átverések az online marketing világából

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Átverések az online marketing világából
2013/11/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
15 éve dolgozok online marketing területen, tanítom a Szent István Egyetemen, és találkozok hetente 2-3 új ügyféllel. Rengeteg olyan dolgot hallok, amelyek csupán átverések, a hozzá nem értők „lehúzását” célozzák. Ezekből csemegéztem párat, talán még nem késő, te el tudod ezeket kerülni!
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Dunát lehet rekeszteni holnapkészítő céggel. Amióta megjelentek az open source rendszerek, nagyon nagy tudás nem is szükséges ahhoz, hogy valaki honlapkészítőnek adja ki magát, és ezt sokan meg is teszik. Meg is tehetik, a mai világban sokan csak az árral foglalkoznak, így a legolcsóbbat választják. Ki lehetne a legolcsóbb, mint az, akinek semmi befektetésbe nem került az, hogy honlapokat gyártson. Miért, milyen befektetések kellenek ehhez – kérdezheted jogosan. Mint korábbi cikkemben leírtam, ha ide kattintasz, el is olvashatod, nem vagyok a nyílt forráskódú rendszerek híve. Ha valaki minőségi honlapot akar készíteni, azt csak egyedi forráskódú rendszerre teheti meg. Igen ám, de ezekben a rendszerekben is igen nagy különbségek vannak, a befektetett munka mennyiségének, idejének arányában. Nem árt az sem, ha tapasztalattal is rendelkezik az azt megtervező. És még ez sem mindig elegendő, kell az is, hogy az ember valóban jó minőséget akarjon adni. Találkoztam nagy referenciákkal rendelkező, multikat kiszolgáló honlapkészítő céggel is, akinek fogalma sem volt a manapság már alapnak számító keresőoptimalizálásról. Nehéz tehát jó honlapkészítőt választani, nagyon sokat lehet bukni ezen. Ezért kérem mindig ügyfeleimet, higgyék el, az online marketing tanácsadóra kifizetett összeg busásan megtérül, ha nem nyúlnak mellé egy ilyen fontos döntésben, kérjék ki a véleményünket, hagyják hogy mi vitázzunk a honlapkészítőkkel.
Nézzünk példaként egy két konkrétumot, melyet az elmúlt napokban megéltem! A honlapkészítők ajánlatait idézem, természetesen cégnév nélkül:
 
Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 87

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.