AMP - Az off-site avagy off-page keresőoptimalizálás trükkjei 2014-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az off-site avagy off-page keresőoptimalizálás trükkjei 2014-ben
2014/11/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Sokan azt hiszik, beírnak 3 meta taget a weboldaluk forrásába, és ezzel kész a keresőoptimalizálás. A nagy varázslat azonban az off-site vagy más néven off-page SEO-val kezdődik! Mi is az és hogyan csináld! 
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Keresőoptimalizált honlapod van?

Először is, legyünk tisztában egy két dologgal. Ha tudni szeretnéd, mit gondolunk arról, mi az a SEO és mi az a keresőoptimalizálás, akkor kattints a linkekre ebben a mondatban. Tegyük tisztába azt is, hogy nem nehéz jól jönni a Google-ben olyan szavakra, melyek ritkán fordulnak elő az Interneten. Pl, ha te kerékpárokat forgalmazol, és te vagy a magyar kizárólagos képviselő, akkor nem nagyon van esélyed arra, hogy ne az elsők között jöjjön a kerékpár típusaid nevére weboldalad. Ezeket a típusokat azonban ritkán fogják beírni potenciális ügyfeleid a keresőbe, hiszen lehet azt sem tudják, hogy léteznek. Legyél első a kerékpár vásárlás vagy esetleg a kerékpár szóra. Ehhez azonban már nem elegendő 3-4 meta tag rögzítése. Kell egy erős CMS rendszer, melyben 10-12 helyen adhatsz meg kódba írható kulcsszavakat. Ezek elemzése azonban jelen cikkünknek nem témája, sokal inkább az, mi a feladat azután, ha már rendelkezel egy jó honlappal. Ekkor jön el az off-site vagy más néven off-page keresőoptimalizálás ideje. Csakis ennek segítségével érheted el a tökéletesen keresőoptimalizált állapotot!  Cikkünkben áttekintjük, melyek azok a tényezők, amely fontos szerepet játszanak az Off-Site (más néven Off-Page) SEO-ban.
 

A keresőoptimalizálás alapja a linkmarketing

Ha már formába öntötted a weblapod, és mindent megtettél azért, hogy megfelelően legyen optimalizálva, a figyelmedet most már a többi nagyon fontos tényezőre fordíthatod.  Fontos, hogy a honlapodat hitelessé tedd, legyen befolyása a közösségi médiára, és legyenek bejövő hivatkozások releváns oldalakról (olyan linkeket kell elhelyezned külső oldalon, amelyek a te honlapodra mutatnak) 
 
Bár a Google szigorúan titokban tartja a besoroló algoritmusának működését, mégis nagyon sok, számunkra hasznos információt bocsát ki arról, hogy hogyan készíthetünk releváns tartalmat, amely jó felhasználói tapasztalatot eredményez. Mi is rengeteg olyan kutatást végzünk saját tesztoldalainkon, melyeknek célja ezen információk megszerzése. Ezt hívjuk mi az egyetemen keresőoptimalizálás kutatásnak. 
 
Ezért aztán rengeteg olyan „titkos receptet” ismerünk, amelyek segítenek, hogy oldalunk nagyon jó eredményeket érjen el a keresők listájában.
 
A Google kijelentette, hogy több mint 200 faktor alapján sorolja be weboldalainkat a kereső eredményei közé, de mik is ezek közül a legfontosabbak? Egy dolog van, amelyben minden szakértő egyet ért: Az oldaladra mutató linkek mennyisége és minősége mindenképpen a lista tetején szerepel.
 
Ezt a gyakorlatban minden nap tapasztaljuk. Általánosságban véve elmondható, hogy azok az oldalak, amelyekre nagy számban hivatkoznak releváns weboldalak, nagyon jó eredménnyel végeznek a keresőkben. 
Azonban fontos kiemelni, hogy az oldalra mutató linkek megvásárlása spammer oldalakon már nem működőképes. Ezeket a tevékenységeket a Google most már alaposan szűri az új Panda and Penguin frissítések segítségével, amely véget vetett egy játéknak – ezzel tönkretéve a spamból élő csalókat, és támogatva minket, akik komoly értékeket közvetítünk.
 

Ellenőrizd keresőoptimalizálási stratégiádat az alábbi módszer segítségével!

 

Off-Site SEO ellenőrzése 

  • Mérd fel az oldaladra bejövő hivatkozásokat, és azok értékét. Erre nagyon sokféle lehetőség adott, de a legegyszerűbb, ha a weboldalad átnézeted az Open Site Explorer-rel. Ez az oldal nagyon sok lehetőséget kínál fel díjmentesen, de egy fizetős oldal még ennél is többet tud nyújtani.
  • Az Open Site Explorer-rel megtekintheted az összes oldaladra mutató linket, az általad legtöbbet linkelt oldalakat, szűrhetsz linkelt domainekre, láthatod a horgonyszövegeket, amelyeket más oldalak linkeltek neked, és lehetőséged van az oldalad összehasonlítására a konkurenciáéval. Ez nagyon hatásos, és gyakran igen hasznos is főleg azok számára, akik először próbálják az oldalt.
 

Az ellenőrző lista eredményeinek felhasználása

Mit csinálj ezzel a sok adattal? Elemezd és cselekedj az elemzések alapján. Például:
  • nézz utána a legjelentősebb bejövő linkjeidnek, hogy képes legyél minél több ilyet generálni 
  • nézz utána a konkurenciád legjelentősebb bejövő hivatkozásainak. Meg tudod szerezni te is ezeket a hivatkozásokat, vagy tudsz belőlük ötletet meríteni és hasonló linkeket keresni?
  • A bejövő linkek a non-profit oldalakról (.org), és az oktatási (.edu) oldalakról különösen hatékonyak. Van ilyen hivatkozásod? Tudnál még több ilyet szerezni?
  • Fokozatosan építsd fel a bejövő hivatkozásaid. A Google algoritmusa észlelheti, és büntetést szabhat ki rád, ha halmozod a linkeket. 
  • Töröld vagy töröltesd a spam jellegű linkeket, melyek oldaladra mutatnak
  • Mindig tartsd nyitva a szemed, és vegyél észre minden lehetőséget, amely adott arra, hogy újabb és újabb bejövő hivatkozásra tegyél szert. Erre is összegyűjtöttünk néhány tippet.
 

Linkmarketing és a tartalommarketing

Ha van tartalmad az oldaladon, jó eséllyel veszik fel oldalad linkjét más weboldalak. Ezért nagyon fontos a tartalommarketing. A tartalom lehet videó, cikk, de akár egy kalkulátor is. De indukálhatod is ezt a linkfelvételt magad is. Hova küldheted el, kerülhetnek be linkjeid könnyedén? 
  • üzleti ügyfelek, klienseid oldalaira, partneri együttműködés keretében
  • különböző online portálokon való cikkek megjelenítésével 
  • megfelelő és értékes linktárak, és lokális/regionális weblisták
  • a saját blogod, vagy más releváns blogok vendégposztjai révén
  • vezetői cikkek és hivatalos riportok (nagy vállalatok estében) 
 

A közösségi média hatása az Off-Site SEO-ra

A közösségi  média új utakat nyújt minden vállalat számára, hogy márkatudatosságot építsen, és nagy bejövő forgalmat generáljon a saját weboldalára, valamint felpörgesse a keresőoptimalizálást.
A kutatók ma már mind egyetértenek abban, hogy a közösségi reakciók – mint például a Facebook like-ok és megosztások, a Twitter követések száma és a linkelt tweet-ek az oldaladra és lapjaidra, vagy a Google+ körök, megtekintések és linkek mind nagyon fontos szerepet játszanak a keresőmotorok algoritmusaiban, és ezzel segítik, hogy az oldalad SEO szempontból fellendüljön. Ha a vállalatok közti piacon is jelen vagy cégeddel, a LinkedIn reklámok a legutóbbi tevékenységeidre szintén forgalmat generálnak a weboldalad számára.
  • Legyen aktív élete vállalkozásodnak a Facebookon, a Twitteren, a Google+-on, és a LinkedIn-en is, és legyenek megosztás gombok a site-odon.
  • Promotáld a legújabb híreidet a közösségi médián, és hívd meg, illetve kérd fel hallgatóságod a megosztásra, és a kedvelésre
 
A fentieken kívül még számos más taktika is van a hatékony Off-Site SEO működtetésére, ha jobban elmerülsz a témában, de ez a checklist nagyon nagy segítséget nyújthat számodra, és nagyon jó kezdés lehet a keresőoptimalizálás kialakítása során.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 108

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.