Sokan azt hiszik, beírnak 3 meta taget a weboldaluk forrásába, és ezzel kész a keresőoptimalizálás. A nagy varázslat azonban az off-site vagy más néven off-page SEO-val kezdődik! Mi is az és hogyan csináld!
Keresőoptimalizált honlapod van?
Először is, legyünk tisztában egy két dologgal. Ha tudni szeretnéd, mit gondolunk arról, mi az a
SEO és mi az a keresőoptimalizálás, akkor kattints a linkekre ebben a mondatban. Tegyük tisztába azt is, hogy nem nehéz jól jönni a
Google-ben olyan szavakra, melyek ritkán fordulnak elő az
Interneten. Pl, ha te kerékpárokat forgalmazol, és te vagy a magyar kizárólagos képviselő, akkor nem nagyon van esélyed arra, hogy ne az elsők között jöjjön a kerékpár típusaid nevére weboldalad. Ezeket a típusokat azonban ritkán fogják beírni potenciális ügyfeleid a keresőbe, hiszen lehet azt
sem tudják, hogy léteznek. Legyél első a kerékpár vásárlás vagy esetleg a kerékpár szóra. Ehhez azonban már nem elegendő 3-4
meta tag rögzítése. Kell egy erős
CMS rendszer, melyben 10-12 helyen adhatsz meg kódba írható kulcsszavakat. Ezek elemzése azonban jelen
cikkünknek nem témája, sokal inkább az, mi a feladat azután, ha már rendelkezel egy jó honlappal. Ekkor jön el az off-site vagy más néven off-page keresőoptimalizálás ideje. Csakis ennek segítségével érheted el a tökéletesen keresőoptimalizált állapotot! Cikkünkben áttekintjük, melyek azok a tényezők, amely fontos szerepet játszanak az Off-Site (más néven Off-Page) SEO-ban.
A keresőoptimalizálás alapja a linkmarketing
Ha már formába öntötted a weblapod, és mindent megtettél azért, hogy megfelelően legyen optimalizálva, a figyelmedet most már a többi nagyon fontos tényezőre fordíthatod. Fontos, hogy a honlapodat hitelessé tedd, legyen befolyása a közösségi médiára, és legyenek bejövő hivatkozások releváns oldalakról (olyan linkeket kell elhelyezned külső oldalon, amelyek a te honlapodra mutatnak)
Bár a Google szigorúan titokban tartja a besoroló
algoritmusának működését, mégis nagyon sok, számunkra hasznos információt bocsát ki arról, hogy hogyan készíthetünk releváns tartalmat, amely jó felhasználói tapasztalatot eredményez. Mi is rengeteg olyan kutatást végzünk saját tesztoldalainkon, melyeknek célja ezen információk megszerzése. Ezt hívjuk mi az egyetemen keresőoptimalizálás kutatásnak.
Ezért aztán rengeteg olyan „titkos receptet” ismerünk, amelyek segítenek, hogy oldalunk nagyon jó eredményeket érjen el a keresők listájában.
A Google kijelentette, hogy több mint 200 faktor alapján sorolja be weboldalainkat a kereső eredményei közé, de mik is ezek közül a legfontosabbak? Egy dolog van, amelyben minden szakértő egyet ért: Az oldaladra mutató linkek mennyisége és minősége mindenképpen a lista tetején szerepel.
Ezt a gyakorlatban minden nap tapasztaljuk. Általánosságban véve elmondható, hogy azok az oldalak, amelyekre nagy számban hivatkoznak releváns weboldalak, nagyon jó eredménnyel végeznek a keresőkben.
Azonban fontos kiemelni, hogy az oldalra mutató linkek megvásárlása
spammer oldalakon már nem működőképes. Ezeket a tevékenységeket a Google most már alaposan szűri az új Panda and Penguin frissítések segítségével, amely véget vetett egy játéknak – ezzel tönkretéve a spamból élő csalókat, és támogatva minket, akik komoly értékeket közvetítünk.
Ellenőrizd keresőoptimalizálási stratégiádat az alábbi módszer segítségével!
Off-Site SEO ellenőrzése
- Mérd fel az oldaladra bejövő hivatkozásokat, és azok értékét. Erre nagyon sokféle lehetőség adott, de a legegyszerűbb, ha a weboldalad átnézeted az Open Site Explorer-rel. Ez az oldal nagyon sok lehetőséget kínál fel díjmentesen, de egy fizetős oldal még ennél is többet tud nyújtani.
- Az Open Site Explorer-rel megtekintheted az összes oldaladra mutató linket, az általad legtöbbet linkelt oldalakat, szűrhetsz linkelt domainekre, láthatod a horgonyszövegeket, amelyeket más oldalak linkeltek neked, és lehetőséged van az oldalad összehasonlítására a konkurenciáéval. Ez nagyon hatásos, és gyakran igen hasznos is főleg azok számára, akik először próbálják az oldalt.
Az ellenőrző lista eredményeinek felhasználása
Mit csinálj ezzel a sok adattal? Elemezd és cselekedj az elemzések alapján. Például:
- nézz utána a legjelentősebb bejövő linkjeidnek, hogy képes legyél minél több ilyet generálni
- nézz utána a konkurenciád legjelentősebb bejövő hivatkozásainak. Meg tudod szerezni te is ezeket a hivatkozásokat, vagy tudsz belőlük ötletet meríteni és hasonló linkeket keresni?
- A bejövő linkek a non-profit oldalakról (.org), és az oktatási (.edu) oldalakról különösen hatékonyak. Van ilyen hivatkozásod? Tudnál még több ilyet szerezni?
- Fokozatosan építsd fel a bejövő hivatkozásaid. A Google algoritmusa észlelheti, és büntetést szabhat ki rád, ha halmozod a linkeket.
- Töröld vagy töröltesd a spam jellegű linkeket, melyek oldaladra mutatnak
- Mindig tartsd nyitva a szemed, és vegyél észre minden lehetőséget, amely adott arra, hogy újabb és újabb bejövő hivatkozásra tegyél szert. Erre is összegyűjtöttünk néhány tippet.
Linkmarketing és a tartalommarketing
Ha van tartalmad az oldaladon, jó eséllyel veszik fel oldalad linkjét más weboldalak. Ezért nagyon fontos a
tartalommarketing. A tartalom lehet videó, cikk, de akár egy kalkulátor is. De indukálhatod is ezt a linkfelvételt magad is. Hova küldheted el, kerülhetnek be linkjeid könnyedén?
- üzleti ügyfelek, klienseid oldalaira, partneri együttműködés keretében
- különböző online portálokon való cikkek megjelenítésével
- megfelelő és értékes linktárak, és lokális/regionális weblisták
- a saját blogod, vagy más releváns blogok vendégposztjai révén
- vezetői cikkek és hivatalos riportok (nagy vállalatok estében)
A közösségi média hatása az Off-Site SEO-ra
A közösségi média új utakat nyújt minden vállalat számára, hogy márkatudatosságot építsen, és nagy bejövő forgalmat generáljon a saját weboldalára, valamint felpörgesse a keresőoptimalizálást.
A kutatók ma már mind egyetértenek abban, hogy a közösségi reakciók – mint például a
Facebook like-ok és megosztások, a Twitter követések száma és a linkelt tweet-ek az oldaladra és lapjaidra, vagy a Google+ körök, megtekintések és linkek mind nagyon fontos szerepet játszanak a
keresőmotorok algoritmusaiban, és ezzel segítik, hogy az oldalad SEO szempontból fellendüljön. Ha a vállalatok közti piacon is jelen vagy cégeddel, a
LinkedIn reklámok a legutóbbi tevékenységeidre szintén forgalmat generálnak a weboldalad számára.
- Legyen aktív élete vállalkozásodnak a Facebookon, a Twitteren, a Google+-on, és a LinkedIn-en is, és legyenek megosztás gombok a site-odon.
- Promotáld a legújabb híreidet a közösségi médián, és hívd meg, illetve kérd fel hallgatóságod a megosztásra, és a kedvelésre
A fentieken kívül még számos más taktika is van a hatékony Off-Site SEO működtetésére, ha jobban elmerülsz a témában, de ez a checklist nagyon nagy segítséget nyújthat számodra, és nagyon jó kezdés lehet a keresőoptimalizálás kialakítása során.