Március 1-től másképpen kezeli a Google a nofollow hivatkozásokat
Korábban már hallhattunk róla, hogy a Google tervezi megváltoztatni a nofollow attribútummal ellátott hivatkozások kezelését, 2020 március 1 óta pedig ezek a változtatások érvénybe is léptek.
 
A nofollow hivatkozás-attribútum 2005-ben jött létre abból a célból, hogy megakadályozza a spam jellegű hivatkozások értéktovábbítását. Ezek a hivatkozások komoly problémát jelentettek másfél évtizeddel ezelőtt, ugyanis akkoriban előszeretettel manipulálták velük a különböző webhelyek rangsorolását.
A kérdéses hivatkozás-attribútumok
A Google 2019-ben új link-attribútumokkal állt elő a felhasználói (UGC) és a szponzorált tartalmak megjelölésére:
- rel=”ugc”: Ezt az attribútumot olyan hivatkozások megjelölésére ajánlják, amelyek felhasználói tartalmakban (pl. fórumbejegyzésekben vagy hozzászólásokban) jelennek meg.
- rel=”sponsored”: Az olyan hivatkozásokat lehet megjelölésére szolgál, amelyek egy reklám, szponzorálás vagy más fizetett megállapodás részei.
Illetve itt van még persze a rel=”nofollow” attribútum is, amely mindig is azt a célt szolgálta, hogy a hivatkozott oldal ne kapjon a hivatkozó oldal rangsorolási értékéből.
Miért volt szükség az új attribútumokra?
Danny Sullivan és Gary Illyes, akik közösen készítették el a szeptemberi bejelentést azt állították, hogy az új attribútumok segítenek a Google-nak részletesebben értelmezni az internetet és lehetővé teszik a webhelytulajdonosok számára, hogy még precízebben megjelöljék hivatkozásaikat, ha kívánják.
Ami azonban a legfontosabb, hogy ezeket az attribútumokat nem kötelező használni és nincsenek hatással a webhelyre.
Mit érdemes tenniük a webhelytulajdonosoknak?
Ha korábban is használtad a nofollow utasítást (ami most már csak „utalás”), hogy kizárj bizonyos oldalakat webhelyed feltérképezéséből, akkor ideje felkeresni ezeket és egy másik módszerrel megakadályozni feltérképezésüket. Ezt megteheted a robots.txt vagy különféle meta címkék használatával is.
Mint fentebb említettük, az új (UGC és sponsored) attribútumok használata teljesen önálló, és csak rajtad múlik, hogy szeretnél-e több információt kínálni a Google-nak webhelyed hivatkozásairól, vagy sem – de ennek semmilyen hatása nem lesz webhelyedre.
 
