Manapság a legtöbb hajtás feletti képernyőfelületet a Google keresési hirdetései vagy shopping reklámjai foglalják el. Elég csak rákeresned egy város nevére, illetve mellé írnod, hogy „fogorvos”, és az első találatok, illetve az első helyi találat is reklámokként jelennek majd meg.
A Google fizetett hirdetései persze mindig is a találatok felett, kiemelt pozíciókban jelentek meg, azonban kinézetük sokat változott az idők során. Egykor külön szín jelölte őket, és egyértelműen elütöttek az organikus találatoktól. Ezzel szemben ma csak egy apró címke utal arra, hogy valójában fizetett hirdetésekként szerepelnek a találatok felett. Ha valaki nem figyel oda, könnyedén rákattinthat ezekre, mint bármilyen másik organikus linkre.
Mindez azonban felvet egy jogos kérdést…
Még mindig rákattintanak az emberek a hirdetésekre?
Igen, a hirdetéseknek még mindig van hasznuk a keresőtalálatok között. Helyezd magadat egy lehetséges páciens helyébe, aki fájó foggal gépeli be a keresőbe a „fájdalommentes foghúzás” szavakat. Amikor a Google felsorolja neki a találatokat, a felhasználó arra kattint majd, aminek a címe legjobban utal arra, amit ő keres – más szavakkal, a legrelevánsabb találatot preferálja majd.
A hirdetések továbbá általában több információt tartalmaznak, mint az organikus találatok. Te magad szabhatod meg, hogy milyen cím jelenjen meg, milyen leírás tartozzon a hirdetéshez, illetve megjelenítheted benne nyitva tartásodat és rendelőd elérhetőségeit is. Ezek sokkal hasznosabbak lehetnek egy páciens szemében, mint a közönséges, organikus találatok.
Az azonba, hogy egy felhasználó rákattint egy hirdetésre, csupán fél siker, hiszen minden ez után dől el. Egy megfelelően elkészített hirdetéshez egy jól kialakított landing oldal, más néven céloldal tartozik, amelynek tartalma pontosan a hirdetésben tett ígéretet váltja be. Ha egy felhasználó fájdalommentes foghúzást keres, és egy hirdetés pontosan ezt kínálja neki, akkor el is várja majd, hogy a link mögött álló tartalom is a fájdalommentes foghúzásról szóljon.
Minden hirdetésednek ezt az akadálymentes, gördülékeny felhasználói élményt kell nyújtania az érdeklődő pácienseknek.
5 ok, amiért érdemes a Google Adsszel foglalkozni
Számos oka van annak, amiért egy fogorvos számára az Google Ads rendszerén érdemes hirdetnie. Íme néhány ezek közül:
- Egy teljesen új klinikát nyitottál egy olyan helyen, ahol már most kiépült a versenymezőny.
- Egy új webhelyre és domainre költöztél át, és gyorsan szeretnél új pácienseket szerezni, legalább addig, amíg a SEO eredményei be nem indulnak.
- Szeretnéd minél több lehetséges páciensnek felkínálni különleges ajánlatodat.
- Egy speciális eljárást szeretnél népszerűsíteni, kifejezetten azoknak, akik ezt az adott beavatkozást keresik.
- Szeretnéd kiszélesíteni pácienskörödet.
Mennyibe kerül a Google Ads?
A Google Ads hirdetések ára több tényezőtől is függ, ezért nem lehet egyetlen konkrét árat meghatározni hozzá. Mielőtt elkezdenél ajánlatokat tenni a különböző kulcsszavakra, meg kell beszélned magaddal, hogy mennyit ér számodra egy-egy páciensed. Mi az átlagos élettartamra vetített értékük? Ennek fényében megszabhatod, hogy mennyit éri meg költened a Google Adsre.
A Google Ads használata fogorvosi marketingstratégiádban
A Google Ads akkor a leghatékonyabb, ha marketingstratégiád összes eleme megfelelően működik. Szükséges van például egy jó webhelyre, hogy legyen hová irányítanod az érdeklődő kattintókat, és egy konverziós folyamattal is készülnöd kell a látogatókra. Továbbá a SEO-nak is a helyén kell lennie, hogy egyszerre az a fizetett és az organikus találatok között is versenyezhess a többi egészségügyi szolgáltatóval.
Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot.
1. Lépés: Egy konverzióra kiélezett webhely
A Google Ads hirdetések csak akkor hoznak majd eredményeket, ha egy jól kidolgozott, modern webhelyre irányítják az érdeklődőket. Fogászatod webhelye fel kell legyen készülve a látogatókra, és végig kell vezetnie azokat a konverziós folyamat összes lépésén. Ehhez egy jó landing oldalra, hatásos felhívásokra, letisztult designra és gyors, stabil működésre lesz szükség.
2. Lépés: A forgalom bevonzása a Google Ads segítségével
Miután a webhely és a kampányhoz tartozó landing oldalak elkészültek, ideje elkészíteni a Google Ads hirdetéseket is, amik forgalmat vonzanak majd ezekre. Ehhez érdemes kihasználni az Ads különféle célzási opcióit, úgymint a helyi célzást. Tartsd észben, hogy landing oldalaknak be kell tartaniuk azt az ígéretet, amit a hirdetésekben teszel az embereknek, máskülönben azonnal távoznak majd webhelyedről.
3. Indíts retargeting kampányt a Facebookon
A legtöbb páciens nem fog azonnal konvertálni, mikor webhelyedre érkezik (függetlenül attól, hogy egy hirdetésen keresztül jutnak-e el hozzád, vagy sem). Ezeket a „majdnem” pácienseket például egy Facebook retargeting kampánnyal célozhatod meg újra, hogy emlékeztesd őket ajánlataidra, és visszahívd őket webhelyedre. Ehhez egy Facebook képpontot kell elhelyezned webhelyeden, amin keresztül a Facebook láthatja, hogy mely felhasználói látogattak már el webhelyedre korábban.
Akik érdeklődésüket fejezték ki, sokkal valószínűbb, hogy hajlandók lesznek később konvertálni. Ne maradj le ezekről a lehetőségekről!