Hogyan szerezz nagyobb nézettséget Instagram történeteidnek?
Habár az Instagram egy pnagyszerű marketingeszközzé nőtte ki magát az évek során, sokan a mai napig nem igazán tudtak elrugaszkodni az egyszerű teljesítménytől. A helyzet az, hogy vannak olyan felhasználók, akiket több ezren követnek, történeteiket mégis csupán csak néhányan nézik meg (ha szerencséjük van).
 
De mitől függ, hogy hányan láthatják történeteidet, és hogy mekkora sikereket érhetsz el velük? Ehhez az Instagram „agyában” kell szétnéznünk…
Hogy működik az Instagram algoritmusa?
Mint a legtöbb közösségi platformon, úgy természetesen az Intagramon is egy szigorú, és összetett algoritmus szabja meg, hogy ki, mit, és mikor láthat. Az algoritmus ennek eldöntéséhez a következő szempontokat veszi figyelembe:
Az aktív követőid számát
Nem csupán az számít, hogy hány követője van fiókodnak, hanem az is, hogy ezek közül hányan aktívak rendszeresen tartalmaidnál. Ezért van az, hogy a vásárolt, „kamu” követők semmit nem érnek – az organikus közönség a nyerő!
A bejegyzések aktivitását
Fontos szempont az Instagram számára, hogy bejegyzéseid általában hogyan teljesítenek, vagyis hogy mekkora aktivitást váltanak ki közönségedből. Ha például feltöltéseidre 2-3000 kedvelést kapsz átlagosan, akkor jó eséllyel nagyjából ekkora nézettsége van történeteidnek is.
 
A történetek aktivitását
Természetesen az is számít, hogy történeteid mekkora aktivitást váltanak ki közönségedből. Minél nagyobb ez az aktivitás, értelemszerűen annál érdekesebb lehet történeted (legalábbis az Instagram szemében). Szóval mi számít érdekes, „aktivizáló” történetnek? Valami, amit az emberek sokáig néznek, vagy akár teljesen végignéznek, és a megtekintés után elvégeznek valamilyen konkrét műveletet (például megnézik a profilodat, vagy éppen üzenetet írnak neked az Instagramon).
Hányan nyitották meg a történeteidet korábban
Ha egy felhasználó gyakran nyitja meg aktuális történetedet, akkor az Instagram felfigyel erre, és nagyobb eséllyel jeleníti majd meg történeteidet kiemelt pozícióban számára. Ha több embernél éred el ezt, akkor mindegyikük hírfolyamán gyakrabban jelenhet meg történeted egy jól látható helyen. Hogy ezt elérd, érdekes tartalmakat kell megosztanod történeteidben, amiket az emberek szívesen megnyitnak, és amikért szívesen visszatérnek majd. Ez azt jelenti, hogy ha tartalmaid unalmassá válnak, az emberek ritkábban nyitják majd meg történeteidet, és erre az Instagram is felfigyel majd.
Hogyan javíts történeteid nézettségén?
Szóval most már tudod, hogy az Instagram algoritmusa hogyan értékeli a történeteket. Észben kell tartanod azonban, hogy a nézettségedet nem fogod tudni egyetlen nap alatt fellendíteni – kitartó, kreatív munkára, és rengeteg kísérletezésre lesz szükséged, hogy megtaláld azokat a tartalmakat, amelyek „rezonálnak” közönségeddel, tehát aktivitásra buzdítják őket történeteid (és fiókod, esetleg kínálatod) irányába.
Ennek érdekében több mindent is tehetsz:
- Használj hashtageket: Minden hashtagnek van saját története, amibe azok a történetek kerülnek bele, amiket a felhasználók az adott hashtaggel láttak el. Például ha feltöltesz egy képet a történetedbe arról, hogy éppen főzöl, és hozzáadod a #konyha hashtaget, akkor történeted megjelenhet a #konyha hashtag történetében is.
- Használj helyi címkéket: Ahogyan a hashtageknek, úgy a különböző helyeknek is van saját történetük, amiket az Instagram ugyan úgy azokból a történetekből válogat össze, amik az adott helyi címkét tartalmazzák. Mindenképpen jelölj meg történeteidben egy számodra releváns helyszínt, hogy az adott hely iránt érdeklődők előtt megjelenhessen történeted.
Ez a fent említett két módszer lehetővé teszi, hogy olyan felhasználókhoz is eljuthassanak hashtagekkel/helyi címkével megjelölt történeteid, akik nem követnek téged, de még csak nem is hallottak sosem fiókodról.
Fontos odafigyelni arra is, hogy történeteidet lehetőleg akkor publikáld, amikor követőid nagy része aktív. Ha még nincs üzleti fiókod, akkor ezt nehéz lehet megítélni, mert így még nincs hozzáférésed fiókod statisztikáihoz. Azonban így is megfigyelheted, hogy mikor érkezik a legtöbb reakció általános feltöltéseidre – ilyenkor a legaktívabbak követőid, tehát ilyenkor láthatják a legtöbben történeteidet is. Érdemes naponta többször is történeteket (és más tartalmakat) feltölteni, elvégre csak így tudod majd meg, hogy melyek a legideálisabb időpontok
Mindenképpen megéri kísérletezni többféle stílussal és tartalommal, míg rá nem lelsz azokra, amik a legnagyobb nézettséget hozzák!
 
