Bármikor kérdezték meg tőlem az elmúlt mondjuk 15 év során - Mit tegyek, ha több vevőt szeretnék? – a válaszom mindig az volt, legyen barát vagy ügyfél a kérdést feltevő, hogy foglalkozz a tartalommarketinggel és a SEO-val. Volt egy pár év, amikor hirtelen elindult a közösségi média marketing, amikor kicsit félve mondtam ezt, de ma több, mint 2 millió Facebook rajongó birtokában is azt mondom, The content is the King! Kutatásaink, ügyféleredmények is egyértelműen mutatják, a közösségi média marketing világában is a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb marketing eszköz. „Content is king” – mondogatják az angol marketingesek ugye, magyarul annyit tesz: „A tartalom a király,” azaz az uralkodó tényező az online marketing kommunikációban. A történet azonban nem ilyen egyszerű. Tény persze, hogy a Google rajong a tartalomért, de amit igazán szeret, az a minőségi tartalom.
Ha az ember rangsoroltatni szeretné tartalmát egy bizonyos kulcsszóra, akkor azt a kulcsszót célozza meg tartalma elkészítése közben, ugye? Nem egészen. Természetesen fontos oldalanként csupán egy kulcsszót kiemelni, de kevesen tudják, hogy a Google egyre okosodó algoritmusa más, úgynevezett szemantikailag kapcsolódó szavakat is keresgél az oldalakon. A Google ezeket Latent Semantic Indexing (LSI) kulcsszavaknak, azaz látens, vagy „rejtett” szemantikai indexelés kulcsszavaknak hívja.