AMP - A Meta tag-ek szerepe a SEO-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A meta tagek szerepe (és hatékony alkalmazása) a SEO-ban
2023/04/05
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A meta tagek a SEO legalapvetőbb elemei közé tartoznak, és kulcsfontosságú szerepet játszanak egy stabil webhelyszerkezet felépítésében. A meta tagek azok a weboldalak HTML fejlécében elhelyezkedő címkék, amelyek hasznos információkat szolgáltatnak a Google-nak és más keresőmotoroknak az oldalról.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Sajnos SEO tekintetében sokan figyelmen kívül hagyják a meta tagek helyes használatát, és helyettük más keresőoptimalizálási gyakorlatokra koncentrálnak. A hivatkozások és a tartalom például sokkal több figyelmet kapnak, és habár ezek vitathatatlanul fontosak, a meta tagek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a Google értelmezni tudja a weboldalakat.


De pontosan mik is ezek a meta tagek és miért olyan fontosak a SEO szemszögéből? Íme minden, amit tudnod kell róluj…

 

Mik azok a meta tagek?

A meta tagek olyan címkék, amelyek egy weboldalról biztosítanak információkat az adott oldal HTML forráskódjában. A keresőmotorok többek között a meta tagek alapján állapítják meg, hogy miről szól az oldal, és hogy mennyire kapcsolódik a keresett kifejezéshez.


A meta tagek többsége nem látható rögtön a felhasználók számára, mert a weboldalak <head> szakaszában találhatók, ami első sorban a böngészőszoftvereknek és keresőmotoroknak szóló információkat tartalmaz az oldalról.


Az egyik legfontosabb meta tag a „title”, azaz az oldal címe, ami kattintható linkként is megjelenik a keresőtalálati oldalakon. Szintén fontos címke a „description”, ami az oldal rövid leírásaként jelenhet meg a keresőtalálatban.

 

A meta tagek alapjai

Mindenekelőtt tudnod kell, hogy egyáltalán miért van szükség meta tagekre:
•    Meglehet például, hogy szeretnél elhelyezni bizonyos szavakat és kifejezéseket egy terméked vagy szolgáltatásod leírásában, például az ártartományt, a funkciókat, a méretet stb., amihez például a „keywords” meta taget használhatod.
•    Talán azt próbálod megjelölni az embereknek, hogy melyik városban vagy országban található webhelyed (és egyben céged) székhelye.
•    Ha egy blogbejegyzést készítesz, akkor a „category” meta taggel fellelhetőbbé teheted tartalmadat azok számára, akik ez iránt a téma iránt érdeklődnek.

 

Ez csupán néhány példa a különböző meta tagekre, és habár számos ilyen címke létezik, a mai cikkben csak a leggyakoribbakról lesz szó.

 

Miért olyan fontosak a meta tagek a SEO-hoz?

Habár annyira talán nem fontosak, mint a tartalmak vagy a visszahivatkozások, a meta tagek jelentős szerepet játszanak a webhelyek keresőoptimalizálásában. Gyakran egy jó cím (meta title tag) jelentheti a különbséget a siker és a kudarc között.


Ha üresen hagysz bizonyos meta tageket, akkor a Google saját maga döntheti el, hogy a tartalom mely részével pótolja ezeket oldaladról. Ez időnként nemkívánatos eredményekhez vezet, ezért jobb elkerülni és megfelelően kitölteni legalább az oldal címét és leírását, amelyeket minden felhasználó láthat a keresőtalálatok között.

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.