Sajnos SEO tekintetében sokan figyelmen kívül hagyják a meta tagek helyes használatát, és helyettük más keresőoptimalizálási gyakorlatokra koncentrálnak. A hivatkozások és a tartalom például sokkal több figyelmet kapnak, és habár ezek vitathatatlanul fontosak, a meta tagek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a Google értelmezni tudja a weboldalakat.
De pontosan mik is ezek a meta tagek és miért olyan fontosak a SEO szemszögéből? Íme minden, amit tudnod kell róluj…
Mik azok a meta tagek?
A meta tagek olyan címkék, amelyek egy weboldalról biztosítanak információkat az adott oldal HTML forráskódjában. A keresőmotorok többek között a meta tagek alapján állapítják meg, hogy miről szól az oldal, és hogy mennyire kapcsolódik a keresett kifejezéshez.
A meta tagek többsége nem látható rögtön a felhasználók számára, mert a weboldalak <head> szakaszában találhatók, ami első sorban a böngészőszoftvereknek és keresőmotoroknak szóló információkat tartalmaz az oldalról.
Az egyik legfontosabb meta tag a „title”, azaz az oldal címe, ami kattintható linkként is megjelenik a keresőtalálati oldalakon. Szintén fontos címke a „description”, ami az oldal rövid leírásaként jelenhet meg a keresőtalálatban.
A meta tagek alapjai
Mindenekelőtt tudnod kell, hogy egyáltalán miért van szükség meta tagekre:
• Meglehet például, hogy szeretnél elhelyezni bizonyos szavakat és kifejezéseket egy terméked vagy szolgáltatásod leírásában, például az ártartományt, a funkciókat, a méretet stb., amihez például a „keywords” meta taget használhatod.
• Talán azt próbálod megjelölni az embereknek, hogy melyik városban vagy országban található webhelyed (és egyben céged) székhelye.
• Ha egy blogbejegyzést készítesz, akkor a „category” meta taggel fellelhetőbbé teheted tartalmadat azok számára, akik ez iránt a téma iránt érdeklődnek.
Ez csupán néhány példa a különböző meta tagekre, és habár számos ilyen címke létezik, a mai cikkben csak a leggyakoribbakról lesz szó.
Miért olyan fontosak a meta tagek a SEO-hoz?
Habár annyira talán nem fontosak, mint a tartalmak vagy a visszahivatkozások, a meta tagek jelentős szerepet játszanak a webhelyek keresőoptimalizálásában. Gyakran egy jó cím (meta title tag) jelentheti a különbséget a siker és a kudarc között.
Ha üresen hagysz bizonyos meta tageket, akkor a Google saját maga döntheti el, hogy a tartalom mely részével pótolja ezeket oldaladról. Ez időnként nemkívánatos eredményekhez vezet, ezért jobb elkerülni és megfelelően kitölteni legalább az oldal címét és leírását, amelyeket minden felhasználó láthat a keresőtalálatok között.