Amikor rákeresel valamire a Google-on (valójában a legtöbb népszerű keresőmotor hasonlóképpen működik), akkor a kereső nem csak linkeket és tartalomcímeket listáz ki neked, hanem az oldalak meta leírását is. Ezeket hívjuk kivonatoknak (snippet).
A Google nemrégiben bejelentette, hogy meghosszabbítják ezeket a kivonatokat, azaz több karakternyi szöveget jelenítenek majd meg a találati oldalakon egy-egy oldal meta leírásából. Logikusan ez azt jelenti, hogy a Google által javasolt maximális meta leírás hossza is növekszik. Ez a változás csak az organikus, tehát a nem fizetett találatokat érinti.
A Google eddig ritkán lépte át a 165 karakteres limitet (ennyit jelenített meg összesen az oldalak meta leírásából a találatok alatt). 2017 decembere óta azonban mind az asztali, mind a mobilos keresések kivonatai több mint három sorral is megjelenhetnek, 260-270 karakterre bővítve a korábbi maximális terjedelmet.
Keresőoptimalizált weboldalt szeretnél? Kattints ide, és nézd meg, mi kell hozzá!
A korábbi 165 karakteres kivonatok gyakran nem voltak elegendők arra, hogy tökéletesen kielégítsék a kereső felhasználó igényeit. Sok esetben az adott személy kénytelen volt rákattintani egy ígéretesnek tűnő találatra, mert a meta leírás egyszerűen félbeszakadt, mielőtt választ adott volna a kérdésére.