1. Minden eddiginél több páciens vette igénybe a virtuális időpontokat és egyéb telemedicina szolgáltatásokat
Ahogy világszerte egyre több helyen rendelték el az otthon maradást, az egészségügyi szolgáltatók nagy részének nehezére esett digitális közegbe áthelyezni szolgáltatásait. Az olyan rendelők és orvosok, akik sosem kínáltak még ilyen online megoldásokat, kénytelenek voltak kapkodva beletanulni az új rendszerek használatába.
A telemedicina használata rengeteget nőtt az elmúlt év során, de mit jelent ez a 2021-es egészségügyi marketingstratégiák számára? Ideje minden előrelátó orvosnak és más egészségügyi szolgáltatónak online szolgáltatásokat is kínálnia, méghozzá nem csak addig, amíg a járványhelyzet tart. Az online és offline időpontok egyidejű biztosításával az egészségügyi szolgáltatók sokkal hatékonyabban eleget tehetnek a felhasználók elvárásainak, ami elengedhetetlen, elvégre az egészségügyben mindig az ügyfelek, a páciensek kell, hogy a középpontban legyenek.
2. Az egészség és a biztonság elsődleges szempontokká váltak az orvosok szemében
Amikor a rendelők elkezdték biztonságosan fogadni pácienseiket a személyes alkalmakkor, az egészségügyi és biztonsági protokollok kommunikációja sokkal fontosabbá vált számukra. A legtöbb egészségügyi létesítmény persze már a járványhelyzet előtt is odafigyelt ezekre: rendszeres fertőtlenítések, tágas várótermek a távolságtartás céljából, stb. Azonban az emberek most kifejezetten igénylik a tájékoztatást arról, hogy mit tesznek az egészségügyi szolgáltatók a biztonságuk érdekében.
Éppen ezért az egészségügyi márkáknak fokozottan ügyelniük kell arra, hogy hogyan kommunikálják biztonsági óvintézkedéseiket a páciensek felé. Ehhez naprakészen kell tartaniuk webhelyüket, közösségi profiljaikat, videókat kell készíteniük és feltölteniük a fertőtlenítési folyamatokról, illetve olyan páciensek vallomásait megosztaniuk, akik jártak már náluk ebben az időszakban.
Szóval mit jelent mindez 2021-es egészségügyi marketingstratégiád számára? A biztonsági protokollok és intézkedések kommunikációja még sokáig prioritás marad majd. A páciensek biztonságban szeretnék érezni magukat a rendelőkben és más egészségügyi létesítményekben, ezért rendszeres tájékoztatást kell nyújtanod nekik arról, hogy mit teszel ezek érdekében.
Webhelyed, közösségi profiljaid és tartalommarketinged mind segíthetnek eljuttatni ezeket az üzeneteket célközönségedhez, de még a fizetett hirdetések tartalmát is érdemes erre módosítani, legalább is amíg a vírushelyzet le nem csendesedik.
3. Háttérbe szorultak a megelőző vizsgálatok
A járvány hatására rengetegen hanyagolták el a rendszeres szűréseket és egyéb megelőző vizsgálatokat, ami az egészségügyi szakértők szerint hosszútávon súlyos egészségügyi problémákhoz vezethet.
Szerencsére a páciensek egy része kezd visszaszokni a rendszeres vizsgálatokra, azonban ez a folyamat még mindig lassú, és 2021 során valószínűleg az is marad majd.
A folyamatos kommunikáció és a páciensek tájékoztatása mind elengedhetetlenek lesznek ahhoz, hogy az emberek visszatérjenek a rendszerese vizsgálatokra. Ha bizonyítani tudod az embereknek, hogy egészségügyi létesítményed biztonságos körülmények között tudja fogadni őket személyesen, illetve felhívod figyelmüket a virtuális és személyes szolgáltatások kínálatára, akkor elkezdheted visszavonzani pácienseidet rendelődbe.
4. A storytelling fontos maradt, csak épp más történetekre terelődött a figyelem
Az egészségügyi marketingben már hosszú évek óta fontos feladat volt a márkák számára, hogy emberségesebb képet fessenek magukról különféle történetek prezentálásával – ez a storytelling lényege. Ez a trend 2020-ban sem tűnt el, azonban az emberek már egészen más történetekkel azonosultak, mint a korábbi években. Az emberek aktuális, a jelenlegi helyzethez kapcsolódó történetekre kíváncsiak.
Az emberek biztosak szeretnének lenni benne, hogy az egészségügyi márkád által bevezetett, koronavírus elleni biztonsági eljárások megfelelő védelmet nyújtanak-e pácienseid számára. Elmesélheted tehát azon pácienseid történeteit, akik először jártak nálad a járvány alatt, vagy azokét, akik sikeresen felépültek a COVID-19-ből.
Az egészségügyi szakemberek jelenleg is küzdenek a vírus ellen, így ők szolgálhatnak a leghitelesebb, legaktuálisabb történetekkel a témában. Ezek a történetek mind fontos részei lehetnek 2021-es egészségügyi marketingstratégiádnak.
5. Vírusként terjedtek a téves egészségügyi információk
Az internetnek köszönhetően a járvánnyal kapcsolatos téves információk gyorsabban terjedtek, mint maga a COVID-19. Ez komoly hatással volt az egészségügyre, hiszen a páciensek nagy része politikai okokat lát a maszkviselés mögött.
Az egészségügyi szakembereknek és egészségügyi márkáknak tehát nem csak a járvánnyal kell megküzdeniük, hanem rájuk hárul az emberek tájékoztatásának, oktatásának feladata is.
Egyre többet tudunk a COVID-19 vírusról, de még az egészségügyi márkáknak továbbra is fontos feladata, hogy releváns, pontos és naprakész információkat osszanak meg az emberekkel, tájékoztatva őket a valódi helyzetről. Ebben persze az orvosoknak és más egészségügyi szakembereknek is aktívan részt kell venniük, illetve hasznos lehet más, elismert, szakmailag is igazolt források híreit megosztani a követőkkel.
6. Fokozott figyelmet kapott a mentális egészség és jólét
Már a járvány előtt is egyre több figyelem jutott a mentális egészség és jólét területének, és sok egészségügyi márka igyekezett hasznos forrásokat kínálni ezekről páciensei számára. Azonban ahogy a vírus izolációra és távolságtartásra kényszerítette az embereket, és sokan a munkájukat is elveszítették a 2020 mindenki számára egy stresszes évvé vált. Mindez csak tovább fokozta az igényt a mentális jólét és egészség megőrzése iránti igényt.
Egészségügyi márkádnak már bizonyára van egy külön szolgáltatási részlege, ami a mentális egészséggel és jóléttel foglalkozik, ezért fontos, hogy 2021-es egészségügyi marketingedben még nagyobb figyelmet fordíts ennek kiemelésére. Készíts olyan tartalmakat, amelyek megmutatják, hogy márkád tényleg megérti pácienseid mentális problémáit, és kínálj virtuális wellness konferenciákat, illetve bármikor elérhető videókat is, amelyekben a mentális egészséggel foglalkozó szakemberek szólalnak meg.