Minden valamirevaló marketinges adatokra alapozza meg döntéseit, amihez az Universal Analytics egy nélkülözhetetlen eszköznek bizonyult az elmúlt évek során. Ezek a statisztikák segítenek a stratégiák összeállításában és hatékony kivitelezésében is, hiszen a számok sosem hazudnak.
Szóval mi történik majd a következő év során és mit jelent ez a Universal Analyticset használók számára? Lássuk…
A Universal Analytics megszüntetésének folyamata
A Google szerint a Universal Analytics 2023 július 1-től, a Universal Analytics 360 pedig 2023 október 1-től kezdve nem dolgozza majd fel az új adatokat.
A Universal Analytics már 2012 óta, tehát egy évtizede létező eszköz, azonban mára már meglehetősen elavultnak számít. Ez azért van, mert nem modern adattípusok követésére fejlesztették ki, habár még így is egy jobb eszköznek számított, mint a Google Analytics egy korábbi verziója. Mindezek ellenére kétségtelenül megkönnyítette a marketingesek és hirdetők számára a kampányaik és webhelyeik forgalmának követését.
A Universal Analytics az oldalbetöltési eseményekre, az asztali webes élményre és különféle könnyedén mérhető adatokra koncentrált különböző munkamenetekből, amiket sütik segítségével mért. A harmadik felektől származó sütik technológiáját azonban a már Google is szeretné háttérbe szorítani.
Google Analytics 4: Egy új korszak
A Google Analytics 4 a közismert ingyenes statisztikai eszköz legújabb verziója, amely minden eddiginél aprólékosabb rálátást kínál a felhasználók webhelyen mutatott viselkedésére. A Google Analytics 4 (vagy GA4) fejlesztése során továbbá minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettek az felhasználók adatbiztonságának kérdésére.
Az új Google Analytics nem csak webhelyek hanem mobilalkalmazások teljesítményének mérésére is alkalmas. Ez a funkcionalitás segít majd, hogy stratégiádat egyszerre több platformon is kiértékelhesd.
Az új felhasználói felület továbbá egyszerűbb lett, így könnyeb megtalálni rajta, amit az ember keres (ez főleg az új felhasználók számára lesz nagy segítség). Valójában ez az egyik legjelentősebb újdonság a Google Analytics legújabb verziójában.
A Google Analytics legfontosabb funkciói a következők:
- Használata ingyenes marad (nem úgy, mint a Universal Analyticsé)
- Az adatok már forrásokból is importálhatók a GA4 felületére.
- Egyéni vezérlőpult hozható létre rajta, amin a felhasználók rögtön láthatják a számukra legfontosabb adatokat.
- A Google Tag Manager is beépül a Google Analytics 4-es verziójába, így a címkék kezelése is egyetlen felületen végezhető majd el.
- A szegmentációs funkcióknak köszönhetően akár egymás mellett is megtekinthetők a különböző szegmensek.
- A teljesítménycélok teljesülésére egyéni értesítések állíthatók be.
- Új identitásmódszerek válnak elérhetővé, illetve egyszerre akár három különböző módszerrel is végezhető a nyomkövetés. Ez bármikor megváltoztatható a nélkül, hogy hatással lenne az adatokra.
- Egy hibaelhárító (debug) nézet valós idejű rálátást biztosít az aktuális aktivitásra.
- Rugalmasabb konverziókövetés.
A Google Analytics 4 célja, hogy segítségével a marketingesek minél egyszerűbben érhessék el a legjobb közönségeket, illetve biztosíthassanak számukra kiváló böngészési élményt webhelyeiken. A GA4 nem csak átláthatóbb lesz, mint a Universal Analytics, hanem sokkal részletesebb adatokat is lehet majd mérni a segítségével.
Mi lesz azokkal, akik eddig a Universal Analyticset használták?
- Állítsd be a Google Analytics 4-t, amint elérhetővé válik számodra, hogy minél előbb elkezdhess adatokat mérni vele.
- Ellenőrizd az adatforrásokat, különös tekintettel az alábbi beállításokra:
- Események és konverziók
- Szűrés
- Ügyfélmegtartás
- Hozzárendelés (attribúció)
- Google Ads csatlakoztatása
- Készítsd el egyéni vezérlőpultodat és ismerkedj meg a Google Analytics 4 új funkcióival.