Annak idején, amikor a GlaxoSmithKline online marketing beszállítójának jelentkezett ügynökségem, és a tender meghallgatás volt, Damjanovich Nebojsa azt a kérdést tette fel nekem, képesek leszünk-e a GSK oldalait keresőoptimalizálni, olyan nehéz szavakra is, mint pl. a betegség. Akkoriban, immáron 13 évvel ezelőtt, ezt könnyedén bevállaltam. Sikerült is elérnünk a 4. helyet a GSK.hu oldallal. 2018.augusztus 1. azonban sok mindent megváltoztatott az egészségügyi online marketing, pontosabban a SEO területén. Ma ezt elérni, jóval nagyobb munka lenne. Nem lehetetlen, de a Medic update óta sokkal több kell hozzá, mint 2006-ban kellett.
A marketingesek megszokhatták már, hogy a Google szinte napi rendszerességgel finomítgatja keresőalgoritmusát. E frissítések között vannak alig észrevehető, amelyek csak néhány webhelyet érintenek, vagy minimális eredményük van, és vannak nagyobb változtatások is, amelyek egyik napról a másikra súlyosan átrendezik a találati oldalakat.
Ilyen esetekből többet is láthattunk 2018 során, de a legtitokzatosabb (és egyik legfontosabb) mind közül a „Medic” frissítés volt, amely számos webhelyet érintett. Ezért is foglalkozok mai posztomban ezzel, hiszen elég sok egyészségügyi vállalkozás kér fel bennünket marketing tanácsadóként, így számunkra is különösen érdekes ez a téma.