AMP - Online marketing: tippek építészeknek a vállalkozás fellendítésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Bevált marketingtippek építészeknek
2023/02/08
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az online marketing számos egyedi lehetőséget (és kihívást) kínál az építészek és építőipari vállalatok számára. Egyfelől költséghatékony eszközöket biztosít, amelyekkel az építészek népszerűbbé tehetik munkájukat. Másfelől azonban szinte minden építész ugyan azt kínálja, és ilyenkor sokkal nehezebb kiemelkedni a tömegből.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A zűrzavart tovább fokozza, hogy sokak szerint az építészek marketingje ugyan úgy zajlik, mint a designereké, holott ez távol áll a valóságtól. Az építészeti marketing nem egy webhelyből és egy blogból áll. Ha nem vagy biztos benne, hogy hogyan csináld, akkor rengeteg pénzt és időt vesztegethetsz eredménytelen stratégiákra.


Az alábbi cikk iránymutatást kínál majd az építészeti marketing legalapvetőbb tudnivalóit illetően. Kezdésképpen tisztázzunk egy fontos kérdést:

 

Hagyományos marketing építészeknek és online marketing építészeknek – Mi a különbség?

Az internet kora előtt az építőipari cégek úgy népszerűsítették magukat, mint minden más professzionális cég. Brosúrákat nyomtattak, egyedi árajánlatokat készítettek az érdeklődőknek és igyekeztek bekerülni a releváns címjegyzékekbe. Ezek a taktikák ma is léteznek, azzal a különbséggel, hogy többségük az interneten zajlik.


Az online építészeti marketinget két fontos dolog különbözteti meg a hagyományos építészeti marketingtől:
•    Az ügyfelekkel történő interakciók módszerei
•    Az ügyfelekkel történő kommunikáció módszerei

 

A hagyományos marketing meglehetősen egyoldalú: a cég kommunikál az ügyfelek irányába. Ezzel szemben az ügyfeleknek ma számos olyan eszköz áll a rendelkezésére, amelyekkel saját maguk is kommunikációt indíthatnak az építészek irányába. E mellett az érdeklődők alapos kutatást is végezhetnek az interneten, ha többet szeretnének megtudni egy építőipari vállalatról. A kommunikáció és online kutatás csatornái többek között:
•    közösségi platformok
•    blogok
•    fórumok
•    véleményező platformok

 

Mindez azt jelenti, hogy az építőipari cégeknek sokkal több erőfeszítésre van szükségük, ha szeretnék megvédeni pozitív hírnevüket. Egy elégedett ügyféltől érkező pozitív ajánlás nagyszerű ingyenes marketing, lehet, míg egy negatív visszajelzés bemocskolhatja a márka nevét.
A második fontos különbség az, hogy hogyan kommunikálsz lehetséges (illetve meglévő) ügyfeleiddel. Habár minden cég fő célja az, hogy több bevételre tegyen szert, ezeket manapság nem rámenős reklámszövegekkel lehet elérni. A sikerek érdekében egy tekintélyes, profi és egyedi cégként kell pozícionálnod magadat a versenymezőnyben.


Az internetre mindenki ki tudja írni a hangzatos szövegeit, de a legjobb opciók után kutató lehetséges ügyfeleket nem ez érdekli. A saját tempójukban szeretnének megismerkedni a lehetőségekkel, és konkrét tények és/vagy megérzések alapján próbálják meghozni a döntéseiket. Ezért olyan fontos egyértelműen kommunikálnod tudásodat és szakmai tapasztalatodat tartalmaidon, esettanulmányaidon és a vállalatodról írt véleményeken keresztül.

 

Miért van szükségük az építészeknek marketingre?

Fokozott láthatóság

Számos építőipari vállalat létezik, és bárhol is legyen irodád, biztos lehetsz benne, hogy a közelben is van néhány versenytársad. Egy jó online marketing stratégia segít kitűnni a tömegből, hogy ideális ügyfeleid téged találjanak meg (és válasszanak) a konkurencia helyett.

 

Több webhelylátogató

Az interneten több, mint egymilliárd webhelyét legalább hárommilliárd felhasználó nézegetni napi szinten. Egy jó online építészeti marketing stratégiával biztosíthatod, hogy minél többen találjanak rá közülük saját webhelyedre.

 

Szorosabb kapcsolatok az ügyfelekkel

Az online építészeti marketing nem csak arról szól, hogy megpróbálod eladni magadat az érdeklődőknek. Neked is aktívan kell tartanod a kapcsolatot meglévő és lehetséges ügyfeleiddel. Az internetnek köszönhetően manapság minden eddiginél könnyebb új kapcsolatokat kiépíteni az emberekkel, és meg is tartani őket, függetlenül attól, hogy milyen médiumon keresztül kommunikálsz velük.

 

Jobb branding

A marketing egyik legfontosabb tényezője az, amivel megkülönbözteted márkádat a többitől. Mik az erősségeid? Mik az alapvető adottságaid? Mit kínálsz, amit mások nem? Marketingstratégiád ezekre épít majd, hogy a megfelelő embereket érhesd el üzeneteiddel.

 

Szóval hogyan hasznosíthatod mindezt a gyakorlatban?

 

Az online építészeti marketing bevált eszközei

1. Céged webhelye

Webhelyed nem más, mint online jelenléted főhadiszállása. Itt ismerkedhetnek meg az emberek cégeddel, vehetik fel veled a kapcsolatot, illetve vásárolhatják meg termékeidet és/vagy szolgáltatásaidat. Egy jó webhely nélkül szinte minden egyéb online marketingtevékenységed hiábavaló lenne.


Szükséged lesz tehát egy modern, könnyedén navigálható, gyors és mobilbarát webhelyre. Ha webhelyed nem igazodik megfelelően a mobilhasználók igényeihez, akkor ne számíts rá, hogy sokakat megnyersz majd vele. Ügyfeleid jó része egy okostelefonról keresi majd fel webhelyedet, de ha az nem kínál nekik megfelelő látogatói élményt, akkor rövid időn belül távoznak majd róla.

 

2. Email marketing

Jelenlegi és lehetséges ügyfeleid nem böngészik egyfolytában az internetet, de még így is elérheted őket, ha releváns, célzott üzeneteket küldesz nekik. Akár heti hírlevelekkel jelentkezel, akár fontos híreket osztasz meg cégeddel kapcsolatban, a rendszeres emailek a kapcsolattartás hatékony és olcsó eszközei.


Rajtad áll, hogy milyen gyakran küldesz emaileket feliratkozóidnak, de ügyelj rá, hogy ezek ne mindig az önfényezésről szóljanak. Kínálj valamilyen értéket az embereknek – például beszélj az aktuális építészeti trendekről, ossz meg designtippeket és így tovább.

 

3. Tartalommarketing

Lehetséges ügyfeleid gyakran azért fordulnak az internethez, hogy valami újat tanulhassanak. Sokszor tehát az olyan webhelyek vonzzák őket, amelyek valamilyen hasznos információt kínálnak számukra. A tartalommarketing segítségével a te webhelyed is ezek közé tartozhat.
Ahogy rendszeresen posztolsz blogbejegyzéseket, videókat és más megosztható tartalmakat építészeti marketingstratégiád részeként, idővel egy értékes információforrássá válsz majd követőid szemében, akihez bizalommal fordulhatnak, ha szükségük van valamire.


Ezek a tartalmak sok más lehetséges érdeklődőkhöz is eljuthatnak, amikor látogatóid megosztják azokat a közösségi médián és egyéb csatornákon.


A tartalmak továbbá nagyszerű alapot biztosítanak a keresőoptimalizáláshoz, ami segít majd, hogy a legelső találatok között jelenj meg, valahányszor ideális ügyfeleid építészeti témákra keresnek rá a Google-on és más keresőmotorokon.

 

4. Közösségi média

Lehetséges és volt ügyfeleid előszeretettel osztják meg véleményüket az általad kínált szolgáltatásokról. A Facebook, a Twitter, a LinkedIn és más közösségi platformok pedig nagyszerű csatornákat kínálnak számukra, ahol értékes visszajelzéseket oszthatnak meg veled.


A közösségi média minden korábbinál közvetlenebb kapcsolatokat tesz lehetővé közted és ügyfeleid között. Egy jó közösségi stratégiával továbbá nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, hanem meglévő vevőid hűségét is megszilárdíthatod.
 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.