Marketing-trendek 2017 – #1 Élő streamek
Egyre nagyobb hatással jelennek meg a Live-videók a különféle közösségi médiás felületeken, a szemfüles marketingesek pedig könnyedén kihasználhatják a feedben automatikusan elinduló tartalmak információ-átadási képességeit. A videók térhódítását pedig nem nehéz előrevetíteni, hisz a 2015-ös Periscope és Meerkat appok népszerűsége után idén a Facebook is globálisan elérhetővé tette az élő bejelentkezési funkcióit, és már több egyéb szolgáltatásban is találkozhatunk ezen lehetőséggel. Marketinges szempontból pedig számtalan felhasználási területét választhatjuk az élő videóknak, melyekkel brandünkhöz sokkal közelebb hozhatjuk a követőinket. Amivel még videós téren megéri majd foglalkozni a Live mellett az a 360-as videók készítése, mely azonban kicsit megdobja a marketing költségeit.
Marketing-trendek 2017 – #2 "Vásárlás" gomb a közösségi felületeken
Ma már egyre szélesebb körben elterjednek az instant vásárlási lehetőséget kínáló gombok a különféle online közösségi terekben. A Facebook, a Pinterest, a Twitter, vagy a YouTube felületén pedig már jó ideje jelen vannak ezek az apró gombocskák, azonban jelenleg még csak meglehetősen kevesen használják ki a bennük rejlő hatalmas potenciált. Azonban ez a trend a jövő évben könnyedén megváltozhat, hisz a gombok egyre gyakoribb feltűnése és folyamatos jelenléte arra ösztönzi majd a felhasználókat, hogy használják is az adott funkciókat. Éppen ezért érdemes lehet foglalkozni ezekkel az e-kereskedelmi eszközökkel, hisz brandünk rengeteget profitál, amint a felhasználók rájönnek, mennyivel könnyebb ily módon a vásárlás.
Marketing-trendek 2017 – #3 Még inkább személyre szabott tartalmak
Ezen trend további növekedésének megjövendöléséhez sincs szükségünk Nostredamus látnoki képességeire, hisz szinte minden felület arra törekszik, hogy a lehető leginkább személyes kialakítást kínáljon a felhasználóknak. Azonban a személyre szabott tartalmak előállításához meg kell találnunk a megfelelő közönséget, hisz amennyiben a piac teljes egészét kívánjuk elérni egy-egy hirdetésünkkel a hatékonyságunk jelentősen csökken majd. Éppen ezért szükséges, hogy a felhasználói bázisunkról minél több információval rendelkezzünk, hisz ez nagyban növeli a kampányaink sikerességét.
Marketing-trendek 2017 – #4 Mobil-központú gondolkodás
A 2015-ös mobilos robbanást követően az idei évben már szinte elengedhetetlennek számítottak a mobilra optimalizált felületek és applikációk, jövőre pedig még nagyobb területet fedhetnek majd le az okostelefonos felhasználók. Éppen ezért minden esetben figyeljünk oda, hogy a legyártott tartalmunk mobilbarát verzióban is megjelenjen, és a különféle kijelző méretekhez is megfelelően igazodjon.