Hagy kezdjem egy személyes élménnyel, végül is ez egy blog, még ha B2B témákról is szól. Gyakran érzem azt, hogy saját marketingünk a Marketing Professzoroknál kicsit hullámvölgybe kerül. Nem azért, mert nem vagyunk kreatívak, vagy nincsenek meg az eszközeink, a tudásunk, vagy akár a tehetségünk a marketinghez. Ilyenkor egy dologra van szükségünk, egy külső szemre, aki benéz az erdőbe és látja azt, nem csak a fát, ami előtte van. Gyakran kérek meg baráti cégeket, segtítsenek a külső szemlélő szemével átnézni, miért nem száguldunk úgy felfelé, ahogy pár hónappal ezelőtt. Egy két mondat, észrevétel, melyre azt mondhatnom, basszus, ezt hogy nem láttam meg? És máris minden a helyén van, újra ível a pálya felfelé. Ugye érted, mire gondolok?
Habár sokak számára csábítóan hangzik a marketing cégen belüli, önálló kivitelezése, egyáltalán nem biztos, hogy a te cégednek is ez a megfelelő megoldás a mai rohanó világban. Ha azon kapod magad, hogy céged több időt tölt az adatok begyűjtésével, elemzésével, és belefáradtatok abba, hogy rendszeresen új marketingtrendekhez kell igazodnotok, akkor valószínűleg ideje elgondolkodnod a marketing kiszervezésén.
De érdemes vajon? Megéri egy külső cégnek fizetni azért, hogy elvégezzenek valamit, amit oly sokan maguknak oldalnak meg? Nos, a következőkben ezekre a kérdésekre adunk választ a házon belüli és a kiszervezett marketing összehasonlításával, illetve elárulunk néhány fontos tudnivalót is az utóbbiról!