7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavakról
Az utóbbi időben egyre gyakrabban hallhattunk az úgynevezett LSI kulcsszavakról – de mik is ezek valójában? Mi a szerepük a keresőoptimalizálásban?
Leegyszerűsítve, azokról a kulcsszavakról van szó, amelyek alapján a Google és más keresőmotorok eldöntik, hogy egy adott weboldal tartalma releváns-e egy adott kereséshez. Persze ez csak az egyszerű verzió, és ha szeretnél lépést tartani a keresőmotorok algoritmusaival, akkor sokkal közelebbről meg kell ismerkedned az LSI kulcsszavakkal!
1. Mint jelent az, hogy LSI kulcsszó?
Az LSI az angol „Latent Semantic Indexing” kifejezés rövidítése, ami látens, azaz „rejtett szemantikai indexelést” jelent. Az LSI kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amelyek jelentésükben közel állnak egy weboldal elsődleges kulcsszavához.
Nem szabad azonban összetéveszteni őket a rokonértelmű szavakkal – az LSI kulcsszavak nem pontosan ugyan azt jelentik, mint az elsődleges kulcsszó, csupán ugyan abban a kontextusban szokás használni őket.
Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk. Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva!
Ha például írsz egy bejegyzést egy filmről, ami történetesen egy azonos című regényből készült, akkor hogy dönti el a Google, hogy ez az oldal a filmről vagy a regényről szól? Megvizsgálja az oldalon található LSI kulcsszavakat: ha felbukkannak a „film”, „szereplők”, „rendező”, „forgatás”, „mozi” és hasonló filmmel kapcsolatos szavak, akkor bizonyára az oldal a mozifilmről szól. Azonban ha a „papírkötésű”, „író”, „oldalszám” és egyéb szavak szerepelnek a fő kulcsszó közelében, akkor nagy valószínűséggel a regényről van szó.
2. Miért fontosak az LSI kulcsszavak a Google számára?
Kezdetben a Google kizárólag a kulcsszavak gyakorisága alapján próbálta behatárolni egy weboldal relevanciáját egy adott keresésre. Ezt azonban a marketingeseknek hamar sikerült kihasználniuk (úgynevezett kulcsszóhalmozással), ezért a Google-nak lépnie kellett.
Ekkor léptek a rivaldafénybe az LSI kulcsszavak, pontosabban a velük foglalkozó algoritmus. Ahogy az LSI-módszer elterjedt, úgy buktak el a halmozást alkalmazó oldalak, amiket a Google nem éppen enyhe büntetéssel „jutalmazott”.
A módszer teljesen logikus – az LSI kulcsszavak arra utalnak, hogy a weboldal valóban egy adott témával foglalkozik, hiszen ha ezek jelen vannak, akkor az elsődleges kulcsszónak is biztosan fontos szerepe van az oldalon. Az LSI-k hiányában azonban az elsődleges kulcsszó nagy valószínűséggel csak halmozás céljából szerepel.
Az LSI kulcsszavak tehát segítenek megkülönböztetni egymástól az igényes, hasznos tartalmú, illetve a halmozott, „fekete kalapos” weboldalakat. Ez azonban még mindig nem minden.
