A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük. Ez a száraz magyarázat, de ne aggódj, ha túl jutsz a definíciókon, jönnek az érdekes példák is! :)
A long tail SEO egy kevésbé ismert, mégis rendkívül hatékony technika, amely oldalunk organikus forgalmának növelésében segít. A legtöbb ember a legkeresettebb kulcsszavakra gondol, vagy azokra, amik először az eszükbe jutnak. A „való világban” azonban a SEO másképpen működik – több tanulmány is kimutatta már, hogy a long tail kulcsszavakkal sokkal könnyebb előkelő találati helyezést elérni, és több látogatóból lehet később ügyfél is, mintha a legkeresettebb kulcsszavakat használnánk.
Minden létező terméknek van piaca. Bizonyos esetekben azonban ez egy nagyon apró csoportot jelent, ezeket hívjuk réspiacoknak. A long tail stratégia segít relevánsabbá tenni weboldalunkat egy sokkal meghatározottabb célközönség számára.
Használjunk long tail kulcsszavakat minden olyan termék oldalán, amelyeket népszerűsíteni szeretnénk. Fontos, hogy ne csak a legnépszerűbb kulcsszavakat, hanem az ilyen long tail kifejezéseket is rendszeresen használjuk a SEO során. Érdemes továbbá alaposan kiértékelni a weboldal statisztikáit, hogy többet tudjunk meg egy-egy adott long tail kulcsszó hatékonyságáról.
Az Amazon.com például a világ elsőszámú online vásárlásra szakosodott weboldala, amely hatalmas bevételét többek között az eladott könyveknek köszönheti – ezekre az emberek pedig általában a termék leírásában található long tail kulcsszavaknak köszönhetően találnak rá az oldalon. Ha egy specifikus könyvet keresünk egy nem kifejezetten híres szerzőtől, vagy egy bizonyos témakörön belüli szakirodalom után kutatunk, az Amazon a legjobb forrás ezekre.
Mit teszel például, ha marketing tanácsadót keresel? Beírod a Google-be, hogy marketing? Jó esetben a találatokat leszűkíted a magyar nyelvűekre, de mit találsz? Nézzük meg!
Első a Wikipédia. Nem igazán releváns, ha marketing tanácsadót szeretnél. Na jó, a második már igen, meg talán a harmadik találat is, de azért az utána következő találatok inkább egyetemek és folyóiratok weboldalai. Sokkal relevánsabb, ha egy long tail kifejezést írsz be, pl. marketing tanácsadó, vagy ha tudod, hogy onlineban több sikert érhetsz el, akkor online marketing tanácsadó. Nézzük, mit hoz erre:
Nos, jó, itt már az első találat is releváns. Nyilván beírhatod azt is, hogy keresőoptimalizáló cég, ha csak a SEO érdekel, vagy tartalommarketing, ha onnan akarod megközelíteni a mai marketing kommunikáció leghatékonyabb stratégiáját.
Na jó, ezek a példák nem jók, saját példákkal nem jó vagánykodni. Pont az a baj, hogy ma Magyarországon a marketing tanácsadók nagy része a saját marketing és PR kommunikációjával foglalkozik a legtöbbet, és nem az ügyfeleiével. Tele van az ország önjelölt marketing guruval, akik olyanok mint egy lufi, mutassunk mi inkább ügyfél példákat.
Nézzünk megy egy hotelt, mondjuk Zichy Park Hotel. Vidéken van, kiváló csapatépítő helyszín, rendezvényhelyszín, van saját horgásztava, horgászoknak is szuper. Nyilván a hotel szóra keresőoptimalizálni felesleges lenne. Az emberek már nagyon okosan keresnek, célirányosan. Mit fognak beírni?
- csapatépítő vidéken (Az Oxigén hotel és a Fenyves Yacht Klub hotel is ügyfelünk...)
- horgászat vidéken
- vidéki rendezvényhelyszín
- vidéki esküvő szállással
és hasonlókat. Keress rá ezekre a kifejezésekre, az eredmény nem fog meglepni. Mondhatnád, hogy mások nem erre keresnek, ezért bemásolom ide a Zichy Park Hotel konverzióinak (szobafoglalások és rendezvényhelyszín ajánlatkérések) forrását, összehasonlítva a tavalyi és az idei év hasonló időszakát. Oké, átvettük az AdWords kezelését is egy másik ügynökségtől, annak a hatása is látszik, de a második legeredményesebb marketing eszköz az a long tail SEO, ha megnézed az alábbi ábrát.
Az ábrán a szobafoglalások, rendezvényhelyszín ajánlatkérések számát látod, és a különbséget az elmúlt 30 nap és a tavalyi év ugyan azon időszaka között. Számold ki, NEKED mennyi bevétel töbletet jelentene ennyi plusz ügyfél?
Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!