Sokszor hallhattuk már, hogy néhány régebbi, spam jellegű technika továbbra is életképes, ami érthető módon bosszantja azokat, akik a Google szabályait betartva igyekeznek előrébb jutni. A frissítésnek tehát egyesek nagyon örülnek, míg mások, akik spam linkeket építenek, már kevésbé. Voltak is, akiktől pozitív volt visszajelzés a Google irányába, míg másokat nem nyűgöztek le a frissítés eredményei.
A frissítés eredményei
A SEO szakemberek minden egyes bejelentett Google frissítéskor előveszik rangsorkövető eszközeiket, illetve a Google Analyticset, hogy megfigyeljék, milyen hatással voltak rájuk a legújabb változtatások.
A probléma link spam frissítéssel csupán annyi, hogy szinte egy időben vezették be az oldalcím-frissítéssel, amiben a Google még több oldalcímet kezdett el „korrigálni”, hogy azok jobban passzoljanak a felhasználó által beírt kereséshez.
Na persze, ott vannak még azok a kisebb frissítések is, amiket a Google lényegében napi szinten vezet be algoritmusában.
Mindennek köszönhetően nehéz volt meghatározni, hogy a változások épp melyik frissítésnek voltak köszönhetőn az augusztusi-szeptemberi időszakban.
Köszönetet mondott Google a SEO szakembereknek a bevált módszerek használatáért
A link spam frissítést ecsetelő blogbejegyzésében a Google külön megemlítette azokat a tartalomkészítőket, akik betartják a Google szabályait:
„Köszönettel tartozunk továbbá azon webhelyek túlnyomó többségének, amelyek betartják a szabályainkat, amelyek nagyszerű felhasználói élményt és minőségi tartalmakat nyújtó webhelyek kialakítására összpontosítanak.”
A blogbejegyzésben végezetül a már megszokott javaslatot olvashatjuk a linképítéssel kapcsolatban:
„A minőségi tartalmak elkészítése és a felhasználói élmény javítása mindig győzni fog a linkmanipulációval szemben.”
A Google tehát tovább folytatja a linkek manipulációjával szembeni hadjáratát, és ez az új frissítés is egy fontos figyelmeztetés azok számára, akik még mindig ezekre a módszerekre támaszkodnak keresőoptimalizálásukban.
Fontos itt megemlíteni, hogy 2021 februárjában John Mueller (a Google egyik munkatársa) azt mondta, hogy a relevancia kulcsfontosságú szempont a linképítésben.