A linkek, vagyis hivatkozások a Google talán legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy minél több külső releváns tartalom hivatkozik a te tartalmaidra, a Google annál fontosabbnak tartja, és annál magasabbra rangsorolja őket. A webhelyedre mutató hivatkozásokat visszahivatkozásoknak nevezzük, ezek összessége alkotja az úgynevezett „linkprofilt”.
A linképítésnek nem ez az egyetlen célja – a hivatkozások segítenek, hogy a keresőmotorok robotjai rátaláljanak tartalmaidra, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egy-egy kattintással navigálhassanak a releváns tartalmak között.
Tartsd észben, hogy a keresőmotorok szemében nem minden hivatkozás „ér” ugyanannyit. Fontos, hogy linképítésed során olyan webhelyeken igyekezz elhelyezni (vagy elhelyeztetni) hivatkozásaidat, amelyek témája kapcsolódik a tiédhez.
Ezen kívül a hivatkozó webhely hírneve is számít. Ha egy olyan webhely hivatkozik rád, ami szerinted rontja a saját webhelyed hírnevét, akkor a Google linkvisszautasító eszközében „kizárhatod” őket.
A linképítéssel mindenki jól jár, de mégis hogyan lehet elérni, hogy minél többen hivatkozzanak tartalmaidra? A következő tippek pontosan erről szólnak!