AMP - Linképítés mítoszok és a valóság

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 linképítési mítosz (és az igazság)
2023/03/16
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A linképítés a keresőoptimalizálás és általánosságban az online marketing egyik leggyakrabban félreértett része. Nehezen méretezhető feladatként sokan inkább messze elkerülik, míg mások inkább kiszervezik és remélik a legjobbakat. Ha azonban sikerül eredményesen csinálni, a linképítés rendkívül pozitív hatással lehet a SEO-ra.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Sokak sikereit azok a linképítési mítoszok tartják vissza, amelyek hibás feltételezéseken alapszanak, és helytelen irányba terelik a kezdő SEO szakembereket és webmestereket. Az alábbiakban néhány ilyen gyakori SEO legendáról rántjuk le a leplet!

 

1. „Ha egy webhely DA értéke alacsony, akkor nem érdemes linket építeni rá”

Sok webmester támaszkodik harmadik felektől származó mutatókra (Domain Authority, Domain Rating, Citation Flow stb.) Nagyon fontos tisztázni, hogy mit mutatnak valójában ezek az értékek, és mit nem.


A Domain Authority (domain tekintély, röviden DA) a Moz által fejlesztett mutató, ami azt próbálja megsaccolni, hogy egy webhely mennyire lenne képes jól rangsorolni. Ennek a saccolt értéknek semmi köze nincs ahhoz, hogy egy webhely hivatkozásai mekkora mértékű linkértéket továbbítanak a hivatkozott webhelyeknek.


Minden ilyen SEO szolgáltató (SEMrush, Moz, Ahrefs stb.) másféle módszerekkel minősíti a domaineket és oldalakat, ezért az értékeik is eltérnek egymástól. Szóval melyikben érdemes bízni? Nos, igazából egyikben sem.


Ezeknek a mutatóknak semmi közük a Google algoritmusához, és jóval kisebb adatmennyiségből dolgoznak, mint a világ legnagyobb keresőmotorja. A Google-t egyáltalán nem érdekli, hogy melyik webhelyet hogyan pontozzák ezek a szolgáltatók – mindent a saját algoritmusa alapján számol ki.


Fontos továbbá észben tartani, hogy még egy alacsony DA-val (vagy más kitalált pontszámmal) rendelkező webhely is továbbíthat (1) linkértéket és (2) organikus forgalmat saját webhelyedre.


Tehát nem érdemes csak azért lemondani egy-egy linképítési lehetőségről, mert egy webhely alacsony DA-val rendelkezik. Ha hitelesnek és színvonalasnak ítéled meg, akkor remek linkforrás lehet saját domained számára.

 

2. „Egy link csak akkor ér valamit, ha releváns webhelyről származik”

Ha minden tökéletes lenne, akkor csak olyan webhelyek hivatkoznának saját tartalmaidra, amelyek hasonló témákkal foglalkoznak. Sajnos a valóságban ezek a hasonló webhelyek közvetlen versenytársaid is egyben, ezért számíthatsz arra, hogy linkeket kapsz majd tőlük.


Muszáj leszel néha elkanyarodni saját szektorodtól, és más, tekintélyes webhelyek linkjeit megszerezni. Ezzel nem csak több, hanem sok értékes hivatkozást is szerezhetsz webhelyed számára.


Egy szálloda például nem számíthat arra, hogy más szállodák linkeljenek rá. De a közeli szórakozóhelyek és egyéb turistacsalogatók mind észszerű linképítési lehetőségek lehetnek.


Ha egy domain témája egy kicsit is kapcsolódik a sajátodéhoz, de nagyon erős tekintéllyel rendelkezik, akkor megéri linket szerezned tőle.

 

3. „Megéri vendégblogokra vagy linkhálózatokra támaszkodni”

A Google már évek óta egyértelműen ismételgeti, hogy a szabályzatuk tiltja a szisztematikus vendégblogolást és a linkvásárlás minden formáját.
Ha jelenleg ilyen jellegű hivatkozásokat építgetsz webhelyed számára, főleg nagyobb tételben, akkor ideje minél előbb felhagyni ezzel a rossz szokással.


Persze tudjuk, hogy ez egy nagyon költséghatékony és könnyedén méretezhető módszer. Sőt, gyakran még látható rövidtávú eredményei is vannak, de csak idő kérdése, hogy a Google mikor fedezi fel az ilyen linkeket és kezdi el ignorálni őket.


Ez még a jobbik helyzet – a Google egy ideje szimplán csak értéktelennek nyilvánítja ezeket a linkeket, de még így is előfordulhatnak büntetések, ezért nem érdemes kockáztatni velük. Legjobb esteben is csak az idődet és pénzedet pazarolod rájuk.
 

4. „A belső linkek nem olyan fontosak”

Meglepően sok webmester nem foglalkozik a belső hivatkozások optimalizálásával. Ez persze nem is feltétlenül egyszerű feladat, főleg a nagyobb webáruházakban és olyan webhelyeken, amelyek tartalmai rendszeresen bővülnek és cserélődnek.
A helyzet az, hogy a belső linkek elhelyezése az a SEO egyik leggyorsabb és legegyszerűbb módja, különösen, ha mid- és long-tail kulcsszavakról van szó.


A belső linkelés lehetőséget ad, hogy tetszőleges horgonyszövegeket állíthass be oldalaid hivatkozásira, így többféle kulcsszóra is javíthatod a rangsorolásodat.


Ezeket a linkeket rögtön az után érdemes elhelyezni, hogy az új tartalom megjelenik a webhelyen. Ilyenkor az eredmények akár 30 napon belül is láthatóvá válnak.


Ezzel azt is befolyásolhatod, hogy hol jelenjenek meg ezek a linkek webhelyeden, és egy másodlagos, logikus navigációs útvonalat biztosíthatsz velük a felhasználóknak és a keresőmotorok robotjainak is.

 

5. „Elég csak a linképítéssel fogllakozni”

Habár a visszahivatkozások és belső linkek sokat segíthetnek a rangsorolásban, az eredményes keresőoptimalizáláshoz nem elegendőek.
Az emberek gyakran tekintenek úgy a linkekre, mintha varázserejük lenne. Tény, hogy bizonyos webhelyeknek jobb visszahivatkozásokra van szüksége ahhoz, hogy előrébb lépjenek a rangsorban. Az azonban már egészen más kérdés, hogy melyik hivatkozás milyen mennyiségű linkértéket ad tovább.


Habár tényleg rendkívül hasznosak lehetnek, a visszahivatkozások nem érnek majd sokat, ha webhelyed tele van technikai hibákkal, gyenge tartalmakkal, és nem kínál színvonalas felhasználói élményt. Ez utóbbi különösen fontos, ha az első találati oldalra szeretnél bekerülni.
Nagyon fontos továbbá észben tartani, hogy a Google találati oldalai ma már nem csak 10 kék hivatkozásból állnak. Ha nem optimalizálsz valamennyi találati elemre (képek, videók, helyi találatok stb.) akkor rengeteg forgalmi lehetőségről maradsz le.


A felhasználók gyakran féltucat egyéb találatot is látnak, mielőtt megjelennének nekik az organikus linkek a SERP-eken, különösen mobilkészülékeken. A linkek önmagukban nem segítenek majd bejutni ezek közé.

 

6. „A linképítésnek már nincs értelme”

Az elmúlt évek során többen is találkoztak már ezzel a kijelentéssel.


Nemrégiben John Mueller, a Google egyik munkatársa is utalt rá, hogy a linkek idővel egyre kevésbé lesznek majd fontosak a rangsorolásban, de fontos kiemelni, hogy ez csak az ő véleménye volt, nem pedig egy hivatalos, tervezett változás a Google részéről.


A Google valójában már legalább egy évtizede utalgatott erre. A keresőmotort eleinte az különböztette meg a versenytársaitól, hogy többek között linkadatok segítségével értékelte a weboldalakat és határozta meg azok rangsorolását a találatok között. Ez a mai napig így működik.


Igen, a rangsoroló algoritmus manapság egészen más, mint tíz évvel ezelőtt, és mint fentebb elhangzott, a Google találati oldalai is máshogyan néznek ki. Ezek mind további rangsorolási lehetőségeket kínálnak, amelyekre nem elegendő csak linkekkel optimalizálni – Muellernek tehát igaza van.


Valószínű továbbá, hogy a Google szeretné visszaszorítani a mesterséges linkelhelyezéseket (mint ahogyan azt mindig is tették), így az ilyen gondolatok senki sem szabadna, hogy meglepjenek a cég egyik munkatársától.


Ahogy a Google ignorálja a gyengébb minőségű linkeket, úgy válnak egyre értékesebbé az igazán erős hivatkozások – tehát ezeknek még mindig komoly értékük van a keresőoptimalizálásban.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 4.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.