AMP - LinkedIn marketing: tippek és ötletek a sikeres LinkedIn marketinghez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

LinkedIn marketing: Előkészületek és tippek a sikerek érdekében
2021/02/10
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A LinkedInt cégek és szakemberek milliói használják napi szinten üzleti célokra, méghozzá nem véletlenül. A szakmai közösségi platform nem csupán új munkahelyek és munkaerő felkutatására ideális, hanem új kapcsolatok kialakítására és akár értékesítésére is. Legyen szó B2B vagy B2C berendezkedésű vállalatokról, a LinkedIn minden cégtípus és -méret számára hasznos eszközöket kínál.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az alábbiakban megmutatjuk, hogy hogyan készítsd fel profilodat a LinkedIn marketingre, majd megosztunk néhány hasznos tippet is egy hatékony stratégia kialakításához!

 

Ha úgy érzed, nincs időd és energiád a marketinggel foglalkozni, vagy csak épp nem értesz hozzá, keress minket bizalommal IDE kattintva

 

Egy LinkedIn profil előkészítése a marketingre

1. Készítsd el céges profilodat

Ha még nem rendelkezel LinkedIn profillal, azaz oldallal céged számára, akkor az első lépés elkészíteni azt ezen a linken (https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages) keresztül. Lássuk, hogy mikre kell odafigyelned a regisztrációs folyamat során:
1.    Kattints a kék „Create you Page” gombra.
2.    Válaszd ki, hogy milyen cég/szervezet számára szeretnél oldalt létrehozni.
3.    Töltsd ki a felsorolt adatokat: add meg céged nevét, a webhelyét, hogy milyen iparágban tevékenykedik, és így tovább.
4.    Töltsd fel céged logóját és add meg jelmondatodat. Ez nem kötelező, de nem ajánlott kihagyni sem. Azok a cégek, amik feltöltik a logójukat, hatszor annyi figyelmet kapnak, mint azok, amik nem.
5.    Kattints a kék „Create page” gombra.
 

 

2. Add meg a többi adatot is új céges oldaladon

Céges LinkedIn oldaladra sokkal több információt is feltölthetsz (és érdemes is feltöltened), mint amennyit a platform a regisztráció során kér tőled. Ezek az információk nem csak az érdeklődő felhasználókat tájékoztatják, hanem segítenek a Google és LinkedIn keresőiben való rangsorolásban is. A teljesen kitöltött céges oldalak 30%-kal több látogatottságot élveznek.


A szerkesztéshez kattints a céged neve alatt megjelenő ceruza ikonra, majd add meg az alábbiakat:
•    Description: Ez céged rövid leírása. Meséld el a LinkedInnek, hogy mi céged víziója, milyen értékeket képvisel, és hogy milyen termékekben, és/vagy szolgáltatásokban utazik. Próbáld mindezt 3-4 rövid bekezdésben összefoglalni. Habár a LinkedIn 2000 karaktert kínál ehhez, igyekezz a legfontosabb információkat az első 150 karakterben megfogalmazni, ugyanis a Google legfeljebb ennyit jelenít meg profilodból a találatok között. Tartalmazza tehát az első 150 karakter legfontosabb kulcsszavadat is.
•    Location: Itt adhatod meg irodád vagy irodáid fizikai címét, egyszerre akár többet is a „+Add Location” gomb segítségével.
•    Hashtags: Legfeljebb három hashtaget adhatsz meg, amikkel kereshetőbbé teheted profilodat.
•    Cover photo: Céges oldaladra egy borítóképet is feltölthetsz, és érdemes is ezt tenni, hiszen ezzel vizuálisan is szemléltetheted azt, hogy mit képvisel céged. Igyekezz jó minőségű, letisztult (nem túlzsúfolt) képet használni. Az ideális méret 1584 x 396 képpont.
•    Custom button: Céged oldalán egy saját CTA gombot is elhelyezhetsz. Választhatsz webhelyre mutató, kapcsolatfelvételre buzdító, további információkat kínáló, regisztrációs, illetve feliratkozási gombok közül.
•    Manage languages: Ha globális márkád van, vagy legalább is többnyelvű közönséget célzol meg, akkor nevedet, jelmondatodat és leírásodat több különböző nyelven is megadhatod ebben a menüben.
 

 

3. Oszd meg oldaladat

Közöld az emberekkel, hogy LinkedIn oldalad elkészült, és már látogatható. Ha vannak alkalmazottaid, akkor küld nekik egy belső, céges emailt, és kérd meg őket, hogy saját profiljukkal is kövessék a céges oldalt, illetve állítsák be a céged munkahelyükként.


Oldaladat persze ügyfeleid köreiben is érdemes népszerűsítened. Helyezd el a hivatkozást minden erre alkalmas érintkezési ponton (hírleveleidben, webhelyeden, más közösségi platformokon, stb.), és kérd meg az embereket, hogy kövessék cégedet a LinkedInen, és hogy miért (munkalehetőség, élő közvetítések, stb.)


Ha kijelölsz néhány adminisztrátort céged LinkedIn oldalán, akkor ezek a felhasználók is meghívhatják kapcsolataikat az oldal követésére. Ezt a jobb felső sarokban „Admin Tools” menüben tehetik meg az „invite connections” funkcióval.

 

4. Használj LinkedIn gombokat

Webhelyed oldalain LinkedIn gombokat is elhelyezhetsz, hogy látogatóid könnyedén rátaláljanak céged oldalára a platformon. Ehhez a LinkedIn egy hasznos márkasegédletet is kínál.

 

5. Készítsd el LinkedIn marketingstratégiádat

Ha céged oldala elkészült, akkor ideje a LinkedIn marketinggel is foglalkoznod.
Milyen célokra szeretnéd használni a LinkedInt céged nevében? Talán új munkatársakat keresel? Esetleg közösségi értékesítésben gondolkodsz, vagy minél több új kapcsolatot szeretnél szerezni márkád számára? Esetleg mindet ezek közül, és még mást is? Szeretnél hirdetni a LinkedInen?
Ezekre a kérdésekre mind választ kell adnod, mielőtt elkezdenéd megtervezni stratégiádat, hiszen céljaid befolyásolják majd minden döntésedet a platformon.

 

Ismerkedj meg a LinkedIn demográfiai adataival is. Ez egy remek képet fest majd arról, hogy kik használják a platformot, és kiket érhetsz el rajta. Ellenőrizd a LinkedInen jelen lévő versenytársaidat is – hogy használják a platformot, és mivel van sikerük? Mivel emelheted ki magadat közülük?

 

Érdemes készíteni egy LinkedIn tartalomnaptárt is, amiben kijelöld, hogy ki mit és mikor posztol majd.

 

Tippek a hatékony LinkedIn marketinghez

1. Ossz meg multimédiás tartalmakat

A képeket és/vagy videókat tartalmazó bejegyzéseknek általában nagyobb sikerül van a közösségi platformokon, és ez alól a LinkedIn sem kivétel.
A LinkedIn szerint a képekkel kiegészített bejegyzések 98%-kal több hozzászólást kapnak, mint azok, amik csak szöveges tartalmat kínálnak. A platform szerint továbbá a 3-4 képes kollázsok különösen jól teljesítenek a céges oldalaknál.


Persze, ha csak teheted, kerüld a stock fényképeket, és készíts saját fotókat az aktivitás fellendítése érdekében. Feltölthetsz továbbá PDF dokumentumokat, illetve PowerPoint és SlideShare prezentációkat is bejegyzéseid kiegészítése érdekében.


A videók ötször annyi aktivitást váltanak ki a LinkedIn közönségéből, mint bármilyen más tartalom. A közvetlenül a LinkedInre feltöltött videók ráadásul automatikusan elindulnak, amikor valaki rájuk görget, így könnyedén megragadhatod és megtarthatod velük közönséged figyelmét.

 

2. Optimalizálj a maximális elérések és hatás érdekében

Ha szeretnél a LinkedInre posztolni céges oldalad nevében, akkor van néhány bevált szokás, amiket érdemes követni a platformon.
A LinkedIn algoritmusa az alábbi szempontok szerint rangsorolja a bejegyzéseket:
•    személyes kapcsolatok
•    az érdeklődési körökhöz való relevancia
•    a lehetséges aktivitás mértéke

 

Mindez azt jelenti, hogy a rendszer olyan bejegyzéseket mutat legszívesebben a felhasználóknak, amik jó eséllyel érdekelnék és aktivitásra késztetnék őket, méghozzá olyan fiókoktól, amikkel kapcsolatban állnak.
A bejegyzésről néhány kattintással értesítheted céged beosztottjait is (akik a LinkedInen megjelölték cégedet munkahelyükként), hogy azonnal aktivitást keltsenek az új bejegyzés körül a platformon, és ezzel az algoritmusnak is kedvezz. Ezt a bejegyzés jobb felső sarkából lenyitható menüben, a „Notify employees of post” funkcióval teheted meg.

 

A LinkedIn az alábbi bevált technikákat javasolja a hatékony üzleti bejegyzések létrehozásához:
•    Ossz meg releváns, aktuális tartalmakat.
•    Keltsd fel az emberek figyelmét egy képpel vagy videóval.
•    Próbáld rövidre fogni a mondandódat. Ha hosszabb szöveget írsz, oszd fel bekezdésekre és felsorolásokra, hogy emészthetőbbé tedd az olvasók számára.
•    Emeld ki a legfontosabb statisztikákat, lényeges pontokat és idézeteket.
•    Helyezz el egy egyszerű és tisztán érthető CTA-t.
•    Jelöld meg az említett személyeket és oldalakat.
•    Szólíts meg azt a közönséget, aminek a bejegyzés szól.
•    Indíts egy kérdéssel, hogy válaszadásra ösztönözd az olvasókat.
•    Készíts LinkedIn szavazásokat a visszajelzések és az aktivitás fellendítése érdekében.
•    Helyezz el 2-3 hashtaget szövegedben természetes módon.
•    Fogalmazz meg hatásos címsort bejegyzéseidnek.
•    Igyekezz minél előbb válaszolni a hozzászólásokra, hogy minél több aktivitást ösztönözz bejegyzésed körül.

 

Fontos továbbá észben tartani, hogy a platform algoritmusa előnyben részesíti a közvetlenül LinkedInre posztolt bejegyzéseket azokkal szemben, amiket más forrásból, egy linken keresztül osztasz meg a platformon.

 

3. Tudd, hogy mikor érdemes bejegyzéseket posztolni

Ahhoz, hogy aktív közönséget szerezz a LinkedInen, rendszeresen kell posztolnod a platformon. A LinkedIn szerint azok a márkák, amelyek havonta egyszer posztolnak, hatszor gyorsabban szereznek új követőket, mint azok, amik még ennél is ritkábban. A heti rendszerességű posztolók kétszer több aktivitást érhetnek el, a naponta egyszer posztolók pedig még ennél is többet.
Bármilyen sűrűn is posztolsz, érdemes azokra az időpontokra időzíteni bejegyzéseidet, legaktívabbak követőid. Mivel minden közönség más, ezért neked kell kitapasztalnod, hogy követőid mikor a érdeklődnek a legjobban bejegyzéseid iránt.


Szerencsére céges LinkedIn oldalad bejegyzéseit előre időzítheted is, így könnyedén felmérheted, hogy követőid mennyire aktívak a különböző napokon vagy napszakok során.

 

4. Élőzz a LinkedInen

Az egyetlen formátum, ami még a videóknál is több aktivitást képes bevonzani a LinkedInen, az az élő videó. Ezek a videók lehetnek interjúk, webináriumok, vagy akár virtuális rendezvények is. Az élő formátum azonnali kapcsolatteremtési lehetőséget biztosít a közvetítő és a nézők között, különösen, ha válaszolsz a hozzászólásokban feltett kérdésekre.
Ahelyett azonban, hogy szó nélkül élő közvetítésbe kezdenél, harangozd be előre annak dátumát és időpontját, hogy minél többen részt vehessenek rajta már az első pillanattól kezdve.
 

 

5. Használd a LinkedIn analitikai eszközét

A LinkedIn analitikai felületére rendszeresen érdemes ránézni, hiszen rengeteg hasznos adatot gyűjthetsz belőle marketingstratégiád tökéletesítéséhez. Nézd meg például, hogy mely bejegyzéseid teljesítnek a legjobban aktivitás terén, és hogy melyeknek volt kevesebb sikerül. Tartalomnaptáradat aztán ezek alapján módosíthatod a jövőben.


Az analitikai felületen azt is megnézheted, hogy hogyan találnak rá az emberek LinkedIn oldaladra, és hogy azon belül mely részlegeivel foglalkoznak. Nézd meg, hogy oldalad fülei mekkora érdeklődést váltanak ki az emberekből. Az analitikai felület azt is megmutatja, hogy milyen felhasználók érdeklődnek oldalad iránt.


Oldalad teljesítményét versenytársaid oldalaival is összevetheted a „Companies to Track” táblázatban. Ez a részleg segít összehasonlítani oldaladat más oldalakkal az összes és az új követők száma alapján.
 

6. Célzod meg a megfelelő közönséget

A LinkedIn marketing egyik leghatékonyabb eszköze az organikus célzási opció a bejegyzések írásakor. Az oldal adminisztrátorai különféle szempontok szerint célozhatják bejegyzéseiket, például cégméret, munkapozíció, földrajzi adatok és nyelv alapján.


Persze a célzási opciók a hirdetésekhez is alkalmazhatók, amik szintén hasznosak lehetnek a platformon, és számos formátumban elérhetők azok számára, akik hajlandók némi pénzt fektetni LinkedIn marketingjükbe.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.