AMP - Plasztikai sebészeti marketing: Kulcsszókutatás

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Kulcsszókutatás plasztikai sebészeknek: Így lehetnek neked is hatékony fizetett hirdetési kampányaid
2020/05/13
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Hogyan lesz hatékony hirdetésed? Ha megfelelő kulcsszavakat használsz. Plasztikai sebészként is rendkívül fontos, hogy a legrelevánsabb szavakat használd. 

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Ha beírsz szinte bármit a Google keresőjébe, szinte biztos, hogy megjelenik majd néhány szöveges hirdetés a találatok felett. Ilyen reklámokat te is készíthetsz a Google Ads rendszerében, hogy minél több érdeklődő felhasználót érhess el a világ legnagyobb keresőmotorjának felületén.

Na persze a történet nem ilyen egyszerű, ugyanis a Google Ads nagyon drága mulatság lehet, ha az ember nem tudja, hogy mit csinál. Például ha nem megfelelő kulcsszavakat célzol meg plasztikai sebészeted hirdetéseivel, akkor előfordulhat, hogy néhány napon belül elfogy majd a költségkereted úgy, hogy egyetlen konverziót sem hoztak reklámjaid.

Ezzel szemben ha a megfelelő kulcsszavakat célzod meg, akkor a hirdetésekbe befektetett összeg többszöröse térül majd meg a konverziókból.

Ahhoz, hogy hirdetéseid hatékonyak lehessenek, először is plasztikai sebészeti kulcsszókutatást kell végezned, amely során kiválogathatod a kampányodhoz legideálisabb kulcsszavakat. A megfelelő kulcsszavak használatával biztosíthatod, hogy hirdetéseid csak azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik ténylegesen érdeklődnek plasztikai szolgáltatásaid iránt, és nem pazarolják a pénzedet felesleges kattintásokkal.

A következőkben a plasztikai sebészeti kulcsszókutatás témáját járjuk körül!

A kulcsszavak típusai

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Google Ads hirdetésiedből, akkor össze kell állítanod egy kulcsszólistát. Ez egy olyan lista, amiben azokat a szavakat és kifejezéseket gyűjtöd össze, amiket célközönséged használ, valahányszor olyan plasztikai szolgáltatásokat keresnek, amiket praxisod is kínál. A kulcsszavak összeválogatásakor éppen ezért fontos odafigyelni a keresőszándékra: egy precízen célzott hirdetés, ami figyelembe veszi a felhasználó keresőszándékát mindenképpen jól konvertál majd.

A kulcsszavak négyféle kategóriába sorolhatók be:

  • Információs kifejezések használatakor a felhasználó tájékozódni szeretne valamilyen témában – például épp egy plasztikai eljárás részleteire, veszélyeire kíváncsi. Ilyenkor olyasmikre kereshet rá, mint „ráncfelvarrás menete” vagy „plasztikai műtét előtte utána képek” és így tovább. Plasztikai sebészeti blogodon számos ilyen kifejezést célozhatsz meg tartalmaiddal.
  • A felhasználók vásárlói kifejezéseket is használhatnak kereséseik közben – ezek azok a kifejezések, amelyek valamilyen vásárlási szándékra utalnak. Ha például valaki arra keres rá, hogy „ráncfelvarrás Pest”, akkor ezzel erősen utal arra, hogy szeretne igénybe venni egy ilyen szolgáltatást. Hasonlóan árulkodnak a felhasználó szándékáról a „ráncfelvarrás árak” és hasonló keresések is.
  • Vannak olyan felhasználók is, akik kifejezetten márkás kifejezéseket használnak kereséseikben, amik márkád nevét vagy más, levédetett kifejezéseket is tartalmaznak. Azonban még ha az organikus találatok között elsőként is jelenik meg webhelyed ezekre a kifejezésekre, ne felejtsd el, hogy a hirdetések az „ingyenes” találatok felett helyezkednek el. Ez azt jelenti, hogy egy versenytársad könnyűszerrel jelenhet meg legfelül a találati oldalon, ha saját hirdetésével a te cégnevedet célozza meg.
  •  A versenytársak kifejezései is felhasználhatók, ha szeretnél felettük megjelenni a találati oldalon (ahogy az előző pontban részleteztük).

 

Ezek közül a vásárlói kifejezések konvertálnak majd a legnagyobb arányban, de megéri minden kategóriára ajánlatot tenni (még ha nem is olyan nagy értékben), hogy minél több lehetséges ügyfelet érhess el velük. Egyáltalán nem kizárt például, hogy valaki csak tájékozódás céljából keresi fel webhelyedet, de később komolyan is megfontolja majd szolgáltatásaidat.

 

Inkább profikra bíznád marketing kommunikációdat? Kérd szakértői segítségünket egészségügyi marketing csapatunktól!

 

A releváns kulcsszavak összegyűjtése

Most, hogy tudod, milyen jellegű kulcsszavakat különböztethetsz meg, ideje belevágni a plasztikai sebészeti kulcsszókutatásba, és összeállítani azt a bizonyos kulcsszólistát. Ne feledd, hogy ezt a listát a későbbiekben bármikor módosíthatod, ezért ne habozz eleinte több kifejezést is összeírni, mint amennyire gondolod, hogy szükséged lehet.

Lássuk, hogy honnan szerezhetsz kulcsszavakat listádhoz!

 

Képzeld magad egy leendő páciensed helyébe

Gondolj bele, hogy célközönséged (ideális pácienseid) tagjai milyen kifejezéseket írnának be a keresőbe, ha plasztikai szolgáltatásokat szeretnének igénybe venni. Kezdésképpen találj ki egy általánosabb kifejezést, majd próbáld ezt szűkíteni azzal, hogy egyre konkrétabbá alakítod át. Például:

Ráncfelvarrás > ráncfelvarrás menete > ráncfelvarrás Budapest

 

Használj kulcsszó-tervező eszközöket

Az interneten temérdek eszköz segítheti plasztikai sebészeti kulcsszókutatásodat, ugyanis akár olyan hasznos kulcsszavakat is feldobhatnak, amikre nem is gondoltál volna.

Az egyik leggyakrabban használt (ráadásul ingyenes) ilyen eszköz a Google saját Kulcsszótervezője, amelyet a Google Ads fiókod felületén érhetsz el (ehhez nem kell létrehoznod első kampányodat sem, így ténylegesen ingyenesen használható).

Ezeknek az eszközöknek elég megadni egy általános kifejezést (pl. plasztikai sebészet) és ez után rögtön el is kezdik felsorolni az összes kapcsolódó kulcsszót, amiket felhasználhatsz hirdetéseidben.

Itt találsz néhány ingyenes eszközt, amiket kipróbálhatsz erre.

 

Less el kulcsszavakat versenytársaidtól

Bizonyára versenytársaid is használnak kulcsszavakat hirdetéseik és szöveges tartalmaik célzása illetve optimalizálására. Ha sikerült összeszedned néhány kulcsszót, akkor keress rájuk a Google-ben, és másold ki az első 10 organikus (nem hirdetett) találat URL-jét. Ezeket az URL-eket másold be a Google Kulcsszótervezőjébe, hogy az eszköz összeszedje neked az adott oldal legrelevánsabb kulcsszavait. Nézz utána, hogy milyen más eszközök támogatják még az egész oldalak elemzését!

 

A kulcsszólista bővítése

A helyzet az, hogy az emberek ritkán keresnek rá az általad összegyűjtött kulcsszavakra pontosan abban a formában, amiben összeírtad őket. A magyar nyelv nagyon változatos, és egy-egy dolog több szóval is kifejezhető. Szerencsére a Google általában odafigyel erre, és azoknak is megjeleníti hirdetéseidet, akik más szavakkal keresnek, de ez nem minden esetben megbízható, és nem érdemes teljes mértékben a Google-ra bízni.

A problémák elkerülése érdekében csoportosítsd egymással a rokonértelmű szavakat használó keresőkifejezéseket. Például ha megcélzod a „ráncfelvarró műtét” kifejezést, akkor célozd meg a „ráncfelvarró beavatkozás” kifejezést is, és így tovább.

 

A kulcsszólista kiválogatása

Ha eltöltesz egy kis időt a kulcsszókutatással, és kipróbálod a fent összeírt technikákat, akkor akár több száz kulcsszó is összegyűlhet listádban. Ez nem baj, hiszen jeleztük is fentebb, hogy inkább többet írj össze, mint kevesebbet, hiszen később kedvedre válogathatsz majd belőlük. Most érkeztél el a válogatáshoz.

El kell döntened, hogy mely kulcsszavakat hagyd meg, és melyeket szórd ki listádból. A Google Kulcsszótervezője nagyon hasznos lesz itt, mert, habár nem teljesen pontosan, de képes megmutatni, hogy egy-egy kulcsszó mekkora keresési aránnyal rendelkezik (tehát hogy mennyire keresett a felhasználók között). Az eszköz továbbá azt is megmutatja, hogy alacsony, közepes, vagy nagyobb verseny jellemző-e a kifejezésre – minél hevesebb a verseny, annál drágább CPC-re (ár/kattintás) kell számítanod.

Ezekre a tényezőkre nagyon fontos odafigyelni! Sokan követik el azt a hibát, hogy túl általános kifejezéseket céloznak meg. Például a [plasztikai sebész] kifejezés kétségtelenül nagy keresési aránnyal rendelkezik (tehát sokan keresnek rá), de egyáltalán nem árul el semmit a felhasználó szándékáról. Lehet, hogy meg akarja nézni, hogy mit csinál egy plasztikai sebész, vagy szeretne annak tanulni, és így tovább – talán eszében sincs műtétnek alávetni magát.

Ezekkel szemben az úgynevezett long tail (vagy long-tail) kulcsszavak sokkal konkrétabbak, mert egyértelmű szándékú felhasználókat céloznak meg. Az [arcfelvarrás Budapest] kifejezésre lényegesen kevesebben keresnek ugyan rá, de szinte biztos, hogy minden ilyen kereső arcfelvarrást szeretne csináltatni egy plasztikai sebésznél.

Fontos tehát olyan konkrétabb kulcsszavakat keresni, amik egyértelműen arra utalnak, hogy a kereső felhasználó szeretné igénybe venni plasztikai szolgáltatásaidat.

Ha a verseny túl hevesnek tűnik, vagy egy kulcsszó keresési aránya túl alacsony, akkor húzd ki listádból!
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.