Van azonban egy érdekes jelenség, ami kifejezetten jellemző a közösségi médiára – ez pedig a tömeges manipuláció. Erre rengeteg hétköznapi témát tudnánk felhozni – elég csak szétnézni a legnépszerűbb Instagram felhasználók képei között, és máris láthatóvá válik az a rengeteg márkaelhelyezés, ami vásárlásra hivatott ösztönözni a követőket.
De nem ez a legnagyobb probléma. Ha idétlen kis celebek miatt szűk látókörű emberek megvesznek egy bizonyos cipőt, vagy arckrémet, még nem dől össze a világ. Az igazán aggasztó gondolat az, hogy milyen politikai célokra használható vajon a közösségi média. Mitől kell tartanunk egy olyan világban, ahol a terrorszervezetek, az illegális csoportok és egyéb egységek is felhasználhatják ugyan arra a Facebookot, az Instagramot, és más platformokat, mint a sztárok? Mitől kell tartanunk egy olyan világban, ahol a tömegmanipulációs eszközök bárki számára elérhetők?