AMP - Közösségi média marketing: ekereskedelmi tippek a social media vezetésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 közösségi média marketing tipp e-kereskedelmi webhelyeknek
2020/07/15
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Amennyiben egy e-kereskedelmi webhelyet, vagy webáruházat vezetsz, ügyfeleid jó eséllyel otthon vannak a közösségi média világában, függetlenül attól, hogy milyen korosztályt képviselnek, vagy milyen társadalmi rétegek tagjai. Csak a Facebook több, mint kétmilliárd felhasználót foglalkoztat havonta, és az Instagram is rég elhagyta az áhított egymilliárdos mérföldkövet.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Nem kertelünk: ha nem vagy jelen azokon a közösségi platformokon, ahol ideális ügyfeleid is aktívak, és nem veszed bele őket marketinged célközönségébe, akkor elképesztő mértékű forgalomtól esel el. A közösségi médián nem csak tartalmakat oszthatsz meg és hirdetéseket készíthetsz, hanem lehetőséged nyílik a digitális szájhagyomány beindítására is ideális ügyfeleid köreiben.

 

Ha nem szeretnél lemaradni arról, amit e platformok nyújthatnak céged számára, akkor íme 5 közösségi média marketing tipp, amit kifejezetten e-kereskedelmi webhelyeknek állítottunk össze! Persze, néhány tippel még nem lesz sikeres a marketinged, ahhoz komplex stratégia kell… Ha még nincs ilyened, IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot hogy megkezdhessük a közös munkát! 

 

1. Keresd meg ügyfeleidet

Manapság több közösségi médiás platform létezik az interneten, mint valaha, és nehéz olyan embert találni, aki ne lenne tagja legalább egynek. A Facebook, a Twitter, az Instagram, a YouTube és a többi hálózat temérdek lehetőséget kínál céged számára. A hatékony e-kereskedelmi közösségi média marketing egyik legfontosabb előfeltétele, hogy a megfelelő platformot válaszd ki ezek közül.

 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért nem az összeset? Nos, egy-egy közösségi médiás platform kezelése teljes munkaidős feladat. Egy nagyon tapasztalt közösségi média marketing menedzser még csak-csak elvisz a vállán két nagyobb platformot, de egyszerre többre figyelni már nem opció. Fontos tehát, hogy arra a platformra összpontosítsd erőforrásaidat, ahol a legtöbbet érheted el ideális ügyfeleid közül!

 

Szóval hogyan derítheted ki, hogy hol gyülekeznek célközönséged tagjai?

 

Az egyik opció megkérdezni őket. Ez az egyik legegyszerűbb taktika, de már azzal is rengeteg hasznos információhoz juthatsz, ha küldesz nekik egy emailt, amiben egy kérdőívben megkérdezed tőlük, hogy mely platformokon töltik legszívesebben az idejüket.

 

 

Egy másik lehetőség egy közösségi médiás megfigyelőeszközt használni, ami folyamatosan figyeli a nyilvános közösségi beszélgetéseket, és értesít azokról, amelyekben márkád vagy termékeid is elhangzanak.

 

Érdemes továbbá utánanézni azoknak az adatoknak, amiket különféle analitikai cégek tesznek közzé az egyes közösségi médiás platformok felhasználói statisztikáiról. Ezek ugyan csak egy bizonyos vizsgált csoportra vonatkoznak, de így is hasznosak lehetnek.

 

2. Nézz szét versenytársaid háza táján

A versenytársak online tevékenységei nagyon sokat segíthetnek e-kereskedelmi közösségi média marketinges projektedben, függetlenül attól, hogy most tervezel berendezkedni egy új platformon, vagy egy meglévő stratégiádat szeretnéd felfrissíteni.

 

Nézz utána, hogy mit és hogyan csinál öt legnagyobb közvetlen versenytársad, különös tekintettel (de nem kizárólag) ezeket illetően:
•    Milyen platformokon vannak jelen aktívan?
•    Milyen tartalmakat osztanak meg követőikkel, és azok hogyan reagálnak ezekre?
•    Mekkora követőbázist szedtek össze a különböző platformokon?
•    Milyen technikákból áll e-kereskedelmi közösségi média marketing stratégiájuk?

 

3. Kínálj exkluzív ajánlatokat a közösségi médián

Nagyon jó okokat kell adnod célközönséged számára, hogy követni kezdjen azon a platformon, ahol megpróbálsz berendezkedni. Egy jó taktika erre valami olyasmit kínálni nekik a közösségi médián, amit máshol nem kaphatnak meg.

 

Például rendezhetsz versenyeket és nyereményjátékokat, amelyekre a nevezéshez valami közösségi feladatot kell teljesíteniük az érdeklődőknek. Ez lehet oldalad kedvelése és bejegyzéseid megosztása, vagy egy-egy kép feltöltése magukról, miközben termékeidet használják. Ezek egyrészt népszerűsítik majd márkádat az adott platformon, másrészt lehetséges ügyfeleket vonzhatsz velük webhelyedre is.

 

Egy másik lehetőség a legfrissebb híreidet a közösségi médián közölni követőiddel, vagy esetleg egy heti kupont, amit csak követőid kapnak meg.

 

4. Ne ess túlzásba az önreklámmal

Habár a közösségi média remek lehetőséget nyújt arra, hogy bemutasd és népszerűsítsd kínálatodat célközönségednek, közösségi e-kereskedelmi stratégiádnak jóval többől kell állnia a folyamatos önreklámnál.

 

Érdemes például megosztani hasznos, releváns híreket külső, megbízható forrásokból. Egy külső forrásnak számít blogod is, ahonnan nem csak híreket, hanem más hasznos tartalmakat is megoszthatsz célközönségeddel.

 

Fontos az is, hogy bevond őket a beszélgetésbe. Tégy fel nekik kérdéseket, kért ki a véleményüket szavazások formájában és ösztönözd őket arra, hogy minél aktívabbak legyenek a bejegyzéseiddel.

 

Ne felejts el bejegyzéseidhez képeket vagy videókat mellékelni. Az ilyen tartalmak sokkal több figyelmet kapnak, mint az egyszerű szöveges bejegyzések, és több aktivitást is válthatnak ki közönségedből.
 

 

5. Értékesítsd termékeidet a közösségi médián

Számos e-kereskedelmi webhely nem csak arra használja a közösségi médiát, hogy népszerűsítse termékeit, hanem arra is, hogy közvetlenül értékesítse is azokat célközönségének.

 

A Facebook és az Instagram például lehetővé teszik a cégek számára, hogy összekössék profiljaikat webáruházaikkal, így a felhasználók közvetlenül a platformokon keresztül is megvásárolhatják maguknak a kinézett termékeiket.
 


Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.