Közösségi média marketing utazási irodáknak
Utazni mindenki szeret, és mindenkinek van egy kedvenc városa, vidéke, vagy országa, ahová szívesen tér vissza időről időre – nem is beszélve azokról a helyekről, ahová még nem volt lehetőségük elkalandozni.
Mielőtt azonban az emberek leporolhatnák a régi bőröndöt, először ki kell választaniuk úti céljukat, az utazás módját, és persze a szálláshelyet, vagy helyeket is. Mivel a társadalom nagy része áttért a közösségi médiára, így talán nem hangzik meglepőnek, hogy bizony az olyan szolgáltatások, mint például a Facebook, az Instagram, vagy a Pinterest igen jelentősen befolyásolják döntéseinket, ha az utazásról van szó.
Mi több, a közösségi média az utazók és az utazási irodák közötti kommunikációt is gyökeresen megváltoztatta.
Kutatások is bizonyítják, hogy a közösségi médiára családtagok és barátok által feltöltött képek és videók, illetve egyéb bejegyzések igenis kihatnak a tudatalattira, utazásra ösztönözve ezzel az embereket.
Bárhol is legyen aktív egy felhasználó (Facebook, Pinterest, Instagram, stb.), ha egy látványos kép, vagy hangzatos hashtag megragadja a figyelmét, akkor máris megtette az első lépést az utazás tervezése felé. Néhányan már alapból azzal a szándékkal keresik fel a közösségi hálókat, hogy szétnézzenek a felkapottabb úti célok között.
Miért érdemes egy utazási irodának is jelen lennie a közösségi médiumokban (és itt nem csak a Facebookra és az Instagramra gondolunk!)
A közösségi média olyan eszközöket kínál az utazási irodák számára, amelyekkel kínálatukat egy sokkal szélesebb közönségnek mutathatják be. Egy stabil közösségi jelenlét segíthet abban, hogy az utazók könnyebben rátaláljanak az adott irodára és annak kínálatára, ráadásul mindezt egy olyan digitális környezetben, amit ők a legkényelmesebbnek tartanak (legyen az Facebook, Instagram, vagy bármi más).
Lássunk néhány meggyőző, érdekes számadatot és tényt arról, hogy miért is létfontosságú a közösségi médiás jelenlét ma egy utazási iroda számára!
A Facebook, mint utazási platform
A Facebook felhasználók 52%-a állítja, hogy ismerőseik fényképei inspirálták utazási terveiket. Ehhez közvetlenül kapcsolódik, hogy az utazók 76%-a tölt fel képeket nyaralásáról a közösségi hálókra.
A felhasználók 55%-a kedvel valamilyen oldalt a Facebookon, ami közvetlenül kapcsolódik az úti célhoz. Továbbá a Facebook felhasználók 52%-a szeretne ugyan utazni, de nincs konkrét terve rá.
A Twitterről sem szabad megfeledkezni – a felhasználók 51%-a szerint valamilyen twitteres tartalom befolyásolta már döntésüket egy utazási irodával kapcsolatban. Külföldi turistákra specializálódott hotelek esetében így a Twitter is érdekes lehet!
A közösségi média utazási irodák számára
Egyre többen keresik fel az utazási irodákat a közösségi médián keresztül. Ez az online környezet sokkal egyszerűbbé teszi a vélemények áttekintését, a látogatásokkal kapcsolatos kérdezősködést, illetve az esetleges panaszok megemlítését egy látogatás alatt vagy után.
Fontos a tartalom szerepe is – az emberek kedvenc helyszíneiről feltöltött képek és videók betekintést nyújtanak azokba a világokba, amelyeknek ők maguk is szeretnének a részeseik lenni.
Fogyasztók az interneten
A fogyasztók 92%-a jobban bízik az ingyenes médiában, mint bármely más marketingmódszerben.
A becslések szerint 2018-ban az összes utazási foglalás 35%-a mobilkészülékről történik majd. Éppen ezért a szállodák fele üzemeltet valamilyen mobilról is elérhető foglalási rendszert, és/vagy jelenít meg foglalási opciót a Facebook oldalán.
Közösségi médiás taktikák utazási irodák számára
A közösségi média tehát kétségtelenül az egyik legfontosabb és legtöbb lehetőséget ígérő marketingcsatorna, amit egy utazási iroda alkalmazhat ügyfelei elérésére és bevonzására. A kérdés csupán az, hogy hogyan érdemes felhasználni a különböző platformok által kínált funkciókat erre a célra.
Amennyiben a te kezedben van utazási irodád online marketingje, az alábbiakat érdemes kipróbálnod!
- Hirdess meg humoros kihívásokat, játékokat, amik arra ösztönzik az embereket, hogy keljenek útra.
- Lásd el az embereket hasznos információkkal az úti célokkal kapcsolatban, hogy mit érdemes magukkal vinni, hogy milyen helyi programokat érdemes kipróbálni, stb.
- Használj rengeteg képet!
- Emelj ki minden héten (vagy hónapban) egy országot, és mutass be róla minden érdekes és hasznos tudnivalót.
- Mindig figyelj oda a felhasználók visszajelzéseire – ne hanyagold a közösségi ügyfélszolgálatot!
- Használj olyan tartalmakat, amelyek a hosszabb vakációk egészségügyi előnyeire hívják fel a figyelmet.
A közösségi média szerepe az online marketing kommunikációban utazási irodák esetén
Ne felejtsük el, hogy bár a közösségi média marketing utazási irodák esetén nagyon fontos eszköz, tapasztalataink szerint a konverziók nagy többsége a keresőoptimalizálásnak köszönhető. A SMM a tájékozódás, a megismerés első lépése, de a konverzió nem az első alkalommal történik meg. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás segítségével bebiztosíthatod helyed a biztos vásárlók között. Nagyon fontos tehát, hogy a jó közösségi média marketing kommunikáció mellett egy hatékony és keresőoptimalizálható honlapot üzemeltess.
Marketing audit utazási irodák számára
Amennyiben szeretnéd tudni, hogy közösségi média marketing kommunikációd jó irányban halad, vagy szeretnél meggyőződni honlapod hatékonyságáról, esetleg javítani szeretnéd annak keresőoptimalizáltsági szintjét, végeztess el velünk egy komplex online marketing auditot. Az turizmus és vendéglátás marketing szakértőjeként hotelek, éttermek mellett több kisebb és nagyobb utazási irodának dolgoztunk már, egy új online marketing stratégia felépítéséhez is rengeteg ötletünk lesz! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints ide!