AMP - Ezekkel a közösségi bejegyzésekkel arathatsz sikert karácsonykor

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen bejegyzéseket posztoljak karácsonykor a közösségi médián?
2019/11/29
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nyakunkon a karácsony, és ilyenkor a legtöbb márka és influencer közösségi fiókját is ünnepi bejegyzésekkel töltei tele. Ez nem meglepő, elvégre az emberek az elmúlt évek során egyre többször fordulnak a különböző platformokhoz, hogy karácsonyi ötleteket, ajándékokat, és akciókat vadásszanak maguknak, vagy éppen szeretteik számára.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az ünnepek előtti hetek nagyszerű időszakot kínálnak arra, hogy felkészítsd követőidet a karácsonyi hangulatra, és ezzel fellendítsd forgalmadat (vagy, ha influencer vagy, a rajtad keresztül áramló forgalmat).

 

Íme néhány bejegyzéstípus, amik különösen jól működnek az ünnepek előtt és alatt!

 

1. Karácsonyi hangulatú bejegyzések

Első körben tudjuk is le a magától értetődő opciót. Ha szeretnél termékeket népszerűsíteni bármilyen közösségi platformon az ünnepek alatt, akkor tedd azt karácsonyi hangulatú bejegyzésekkel. Készíts egy listát az ünnep legjellegzetesebb részeiről, és gondolkodj el rajta, hogy hogyan használhatnád fel ezeket kínálatod népszerűsítésére. B2B cégként jó ötlet például egy karácsonyi irodai tippekből álló listát posztolni.

 

2. Útmutatók

Az útmutatók kifejezetten népszerűek a közösségi médián. Az emberek az ünnepi készületek során különféle dekorációkkal csinosítják ki otthonukat, és ilyenkor fokozottan érdeklődnek a hasznos csináld magad ötletek után. Egy látványos képpel kiegészített útmutató garantált sikert arat majd, akár közvetlenül posztolod az adott platformra, akár blogodról linkeled be azt. Bónusz tipp: kérd meg követőidet, hogy fényképezzék le, és küldjék el/töltsék fel a kész dekorációkat egy márkás hashtag kíséretében!

 

3. Lejátszási listák

Az ünnepi időszak egy audiovizuális élmény, így ilyenkor jó ötlet lejátszási listákkal kedveskedni a követőknek. Összeállíthatsz például egy karácsonyi dalokból álló zenés listát, vagy készíthetsz karácsonyi témájú humoros, hasznos, érdekes videókat is, amelyek csak enyhén szólnak az önreklámról, és mindinkább a karácsony szellemét helyezik előtérbe.

 

4. Biztonsági tanácsok

Karácsonykor meglepően sok veszélyforrásra kell odafigyelni. Nem elég, hogy az ünnepekkor óriási forgalom van a jeges, csúszós utakon, de kellő mennyiségi szesz is fogy a karácsonyi ebéd és vacsora mellé, a később előkerülő csillagszórókról nem is beszélve. Emlékeztesd követőidet arról, hogy vigyázzanak magukra és szeretteidre, és ossz meg velük néhány biztonsági tanácsot, amikkel elkerülhetik a bajt az év legmeghittebb napjain.

 

5. Receptek

A karácsony sokaknál a hatalmas evésekről szól, amit mindig buzgó, a konyhában eltöltött órák előznek meg. Ilyenkor óriási az érdeklődés a különleges karácsonyi receptek iránt, ezért az ilyen bejegyzésekkel is óriási sikert arathatsz. Hasonlóképpen a dekorációknál, kérd meg követőidet, hogy osszák meg a kész fogásokat egy márkás hashtaggel együtt.

 

Mindezt egy fotóverseny keretei között is megteheted, arra invitálva követőidet, hogy osszák meg legjobban sikerült karácsonyi képeiket márkás hashtaged társaságában. Ezzel egyrészt a közösség részének érezhetik magukat, másrészt fokozott láthatóságot biztosítanak majd márkád számára.

 

6. Visszaszámlálások

A visszaszámlálások az év bármely időszakában hatásosak a közösségi médián, az ünnepekkor azonban tökéletesen illenek a karácsony előtti izgatott várakozás hangulatához. Ezeket érdemes valamilyen vizuális formában megoldani, például minden nap egy új kép vagy videó feltöltésével. Ezzel egyrészt aktivitást teremtesz fiókod körül, másrészt biztosítod, hogy márkád neve mindig friss maradjon követőid emlékezetében.

 

7. Kvízek

 A kvízekkel szintén nem csak az ünnepekkor érdemes foglalkozni, de ilyenkor különösen nagy aktivitásra ösztönözheted velük követőidet a közösségi médián. Természetesen ajánlott karácsonnyal kapcsolatos kérdéseket feltenni követőidnek, és megjutalmazni azokat, akik a legtöbb kérdésre tudják a válaszokat.

 

8. Fényképészeti tippek

Ahogy telnek az évek, nehéz minden egyes karácsonyra visszaemlékezni, éppen ezért az emberek előszeretettel örökítik meg ezeket a boldog családi pillanatokat fényképek és videók formájában. Kedveskedj azzal követőidnek, hogy különféle tippeket osztasz meg arról, hogyan hozhatják ki a legtöbbet okostelefonjuk kamerájából.

 

9. Mémek

A közösségi média és a mémek kéz a kézben járnak egymással. Naponta több milliónyi kerül fel a különböző platformokra belőlük, és egy-egy frappáns darab hatalmas aktivitást válthat ki a közönségből reakciók, hozzászólások, és megosztások formájában egyaránt. Fontos, hogy a mém aktuális legyen, és hogy ismerd az eredetét is, hogy megfelelően használhasd fel. Semmi sem kínosabb annál, amikor egy márka vagy influencer mellé lő egy egyébként népszerű mémmel.

 

10. Szavazások

Az Instagramra, a Facebookra, és jó néhány más platformra szavazásokat is kiírhatsz, amikben az ünnepekkel kapcsolatos kérdéseket tehetsz fel követőid számára. Szó szerint azt is megkérdezheted tőlük, hogy mit szeretnének látni tőled/márkádtól az ünnepek alatt az adott platformon, ami jelentősen megkönnyíti a tartalomstratégia kialakítását, ráadásul az aktivitás is megnő majd márkád körül.

 

11. Feliratverseny

Ehhez nincs más dolgod, mint keresni egy képet, ami valahogyan kapcsolódik a karácsonyhoz, és megkérni követőidet, hogy írjanak rá valamilyen vicces, találó feliratot. A legjobb ötletekből (amiket persze egy külön hashtag alapján találhatsz meg) állíts össze egy albumot, és kérd meg követőidet, hogy szavazzanak a legjobbakra. A nyerteseket aztán megjutalmazhatod valamilyen ajándékkal.

 

12. Kívánságverseny

Szintén versenyt írhatsz ki arra is, hogy ki áll elő a legjobb karácsonyi kívánságokkal. Ezeket a bejegyzés hozzászólásaiba kell, hogy írják a követők, akik közül egy-két szerencsésnek teljesíted is a kívánságát. A kellemetlenségek elkerülése érdekében érdemes bizonyos korlátokat szabni a bejegyzésben, például hogy válasszanak egy bizonyos terméket kínálatodból, és írják meg, hogy miért pont azt szeretnék.

 

13. Ajándékötletek

Az ünnepek előtti hetekben mindenki azon van, hogy rátaláljon a megfelelő meglepetésekre szerettei számára. Rengetegen nézelődnek a közösségi médián, abban reménykedve, hogy szembe jön velük a tökéletes ajándék, ezért jó ötlet megadni ezeknek a felhasználóknak, amire vágynak! Még ha nem is foglalkozol termékek értékesítésével, egy ilyen hasznos útmutatóért garantáltan hálásak lesznek követőid (ha a felsorolt dolgok relevánsak számukra).

 

14. Karácsonyi történetek

Az ünnepekkor természetesen újra szezonba jönnek a karácsonyi történetek, amiket nem csak blogodon, hanem a közösségi médián is megoszthatsz követőiddel. A legjobb, ha a történet végén megkéred követőidet, hogy osszák meg ők is kedvenc karácsonyi történeteiket a hozzászólások között.

 

15. Influencer bejegyzések

A közösségi média és az influencer marketing elválaszthatatlanok egymástól – az eddig felsorolt tippek közül a legtöbbet mind márkák, mind pedig önálló influencerek alkalmazhatják az ünnepi sikerek biztosítása érdekében.

 

Ez a tipp konkrétan az influencerekkel való együttműködésről szól azoknak a márkáknak, akik szeretnének új közönségeket elérni az ünnepek előtt. Marketingesként keress olyan influencereket, akik számodra releváns célközönséget foglalkoztatnak, és készíts velük közösen karácsonyi tartalmakat ezeknek a felhasználóknak.

influencer marketing SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 10

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.