1. Tedd emberibbé márkádat
Manapság már nem elég, ha neked vannak a legjobb orvosaid, berendezéseid és szolgáltatásaid. Ezt a színvonalat minden valamirevaló magánklinikától elvárják a páciensek.
Ezzel szemben az olyan érzelmi motiváló tényezők, mint a biztonság és a magabiztosság éppen olyan fontos szempontok lehetnek a páciensek döntéshozatalában, mint a minőségi ellátás vagy az elismert orvosok.
Ha tehát szeretnéd kiemelni egészségügyi márkádat a versenytársak közül, akkor érzelmileg kell kapcsolatot teremtened pácienseiddel. Lényegében erre az elvre kell alapozd teljes marketingstratégiádat. Lássuk, hogy mi mindent tehetsz ennek érdekében.
Használj valós személyeket brandingedhez és marketingkampányaidhoz
Habár a stock fényképek és videók könnyedén beszerezhetők, a páciensek manapság elég tájékozottak, hogy meg tudják különböztetni egymástól a modelleket és a valódi orvosokat kampányaidban. Ahhoz, hogy közvetlenebb kapcsolatot alakíthass ki velük, „valódi” személyeket (orvosokat, asszisztenseket, pácienseket) kell feltüntetned képeiden és videóidban.
Foglalkozz a storytellinggel
Az emberek a történeteken keresztül tudnak igazán azonosulni márkáddal, és kíváncsiak rá, hogy más, korábbi páciensek milyen tapasztalatokat szereztek egészségügyi márkádnál.
Az ellátást kereső páciensek számára nagyon fontos szempont a biztonság, főleg most, egy világjárvány kellős közepén. Meg akarnak győződni róla, hogy mindent megteszel annak érdekében, hogy megvédd őket a koronavírustól, és egyéb lehetséges problémáktól. Elmesélheted tehát egy-egy elégedett páciensed történetét, akik először látogattak el klinikádra, hogy milyen egyszerűen használhatók telemedicina szolgáltatásaid, vagy akár egy olyan páciensed történetét is megoszthatod, aki sikeresen felépült a koronavírusból.
Tudd, hogy hol és hogyan add elő történeteidet
Az emberek egyre több időt töltenek az interneten, és egyre több figyelmet fordítanak az online médiaportálokra, hogy értesülhessenek a világ eseményeiről. Az internetezők túlnyomó többsége minőségi médiaorgánumoktól olvas szívesen koronavírussal kapcsolatos híreket, de más egészségügyi témájú tartalmak is érdeklik őket.
Ez remek lehetőséget kínál márkád számára, hogy olyan felületeken érhesd el lehetséges pácienseidet, ahová szívesen fordulnak megbízható hírekért és információkért.
A márkás, storytellingre alapozó tartalmakkal kritikus fontosságú információkat oszthatsz meg helyi közösségeddel, és ezzel együtt eléjük is helyezheted márkádat jókor, jó helyen.
A display hirdetések szintén lehetővé teszik számodra, hogy márkádat ideális ügyfeleid szemei elé helyezd, miközben kedvenc webhelyeiket böngészik.
2. Vedd figyelembe közvetlen környezeted helyzetét
A koronavírus-helyzet nem csak világszerte, hanem országszerte is változó számokat mutat. Egyes helyeken nő az esetek száma, míg más helyeken csökken.
Fontos, hogy egészségügyi marketingedben elhelyezkedésedet is figyelembe vedd. Attól függően, hogy jelenleg mi történik közösségedben, hogyan viselkednek az emberek, és hogy mik pácienseid legégetőbb aggályai, más üzenetek és kommunikációs módszerek lehetnek majd hatékonyak márkád számára.
Az sem mindegy persze, hogy környezetedben milyen problémákkal kell szembenézniük az embereknek. Az egyes települések önkormányzatai saját szabályozásokat vezethetnek be a nyilvános maszkviseléssel és egyéb óvintézkedésekkel kapcsolatban, amelyekre az országos előírások mellett minden helyi lakosnak oda kell figyelnie. Légy tisztában a környezetedet érintő problémákkal, és kínálj útmutatást, tájékoztatást ezekben a témákban pácienseidnek.
3. Mindig pácienseid legyenek az elsők
Mostanság sokan igyekeznek kordában tartani a stresszt és a szorongást. Ez további lehetőségeket kínál az egészségügyi márkák számára, hogy olyan tartalmakat kínálhassanak a pácienseknek, amikre tényleg szükségük van ezekben a nehéz időkben.
Kormányozd tartalomstratégiádat pácienseid mentális egészsége irányába
A jelenlegi helyzet, és a páciensek igényei mind kihathatnak létrehozott és megosztott tartalmaidra, illetve arra, hogy hogyan kommunikálsz közösségeddel.
A járvány előtt tartalmaid minden bizonnyal az általad kínált kezelésekről, vagy épp a megelőzésről szóltak. Most azonban az otthoni munkavégzés, a stresszkezelés és a mentális egészség megőrzése kell, hogy előtérbe kerüljenek stratégiádban. Az ilyen tartalmakhoz persze érdemes az adott terület szakértőitől segítséget kérni.
Ha az emberek érzik, hogy támogatod őket és odafigyelsz rájuk, akkor jobb eséllyel választják majd klinikádat, amikor orvosi segítségre lesz szükségük. Mindezzel azt mutatod meg közösségednek, hogy ismered a problémáikat, és készséggel kínálsz olyan forrásokat nekik, amelyekre épp szükségük van a vírushelyzet során.
Igazítsd szolgáltatásaidat a jelenlegi helyzethez
Egyes mentálisegészség-szakértők online (telemedicina) időpontokat kínálnak pácienseiknek, hogy kezeléseiket az interneten is lebonyolíthassák, és ennyivel is megkönnyíthessék ügyfeleik stresszes hétköznapjait.
Még ha szakterületed gyakorlatibb beavatkozásokra is épül, érdemes legalább arra lehetőséget biztosítanod pácienseidnek, hogy az általános megbeszéléseket online is megtarthassák kezelőorvosukkal.